Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Service av en 1998 Sportster (80 mil)

  1. #1

    Question Service av en 1998 Sportster (80 mil)

    Hej,

    Jag har kommit över en 883 Sportster från 1998. Hojen har stått i garage då förre ägaren blev sjuk och sedermera gick bort. Den har bara gått dryga 80 mil och har således aldrig blivit servad. Hur tycker ni jag skall gå tillväga? Skall jag serva själv eller lämna in den på HD-auk. verkstad?

  2. #2
    Jag tycker absolut att du ska lämna in den för genomgång.
    Det är mycket som kan ha hänt på 14 år med en stillastående motorcykel.
    Alla oljor, bromsvätska, osv. måste definitivt bytas, så jag hade nog låtit en välrenommerad verkstad titta på den.
    Med det är det inte sagt att det nödvändigtvis måste vara en auktoriserad HD-verkstad.

  3. #3
    V.I.B Chrilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Lund
    Inlägg
    39
    Tackad: 1
    jag svarade också på den annonsen, men du var nog före! hoppas du fick den lite billigare, tyckte det var väl högt pris! är ju som Niko säger en hel del som måste fixas innan man kör. Vem som gör det är nog inte det viktigaste, inga avancerade jobb precis, det viktigaste är att allt blir kollat och åtgärdat om det behövs. Packboxar o liknande brukar inte gilla att stå still så länge! Ring o kolla med Bike-Line Malmö, Pro-Bike Helsingborg, och Mc-Montage Hörby, vad dom rekommenderar att göra.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Chrille Visa inlägg
    jag svarade också på den annonsen, men du var nog före! hoppas du fick den lite billigare, tyckte det var väl högt pris! är ju som Niko säger en hel del som måste fixas innan man kör. Vem som gör det är nog inte det viktigaste, inga avancerade jobb precis, det viktigaste är att allt blir kollat och åtgärdat om det behövs. Packboxar o liknande brukar inte gilla att stå still så länge! Ring o kolla med Bike-Line Malmö, Pro-Bike Helsingborg, och Mc-Montage Hörby, vad dom rekommenderar att göra.
    Ja, hehe...fick den billigt. Ingen annan som kom när det skulle vara "öppen visning"!

Liknande ämnen

  1. 160 mila service på Sportster
    Av harley i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 18:28
  2. Sportster 2012 Service Manual. Ladda ner?
    Av Fredrik_t i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-24, 09:03
  3. Underbar service!
    Av John Brandt i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 01:06
  4. Service Sportster (Film)
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-27, 20:11
  5. Pris på en bas service?
    Av pipps83 i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 19:06

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •