Ner till slitageindikator på däcket, kanske några hundra km efter men med varierande vädret här i Sverige, särskilt i regn väder skulle jag vara orolig för att köra med slitna däck.. har haft erfarenhet av det och skulle inte vilja upprepa det
Har beställt hem nya Metzeler däck från Tyskland och tänkte lägga på dem i samband med service (800 mil).
Såg att fram däcket är dags sedan länge, men har kanske en del mil kvar på bakdäcket. Tänkte lägga på båda samtidigt för att slippa åka dit 2 ggr.
När byter du dina däck? Är dem helt utslitna, eller hur många mm har du kvar vid byte?
Live to ride, Ride to live.
Ner till slitageindikator på däcket, kanske några hundra km efter men med varierande vädret här i Sverige, särskilt i regn väder skulle jag vara orolig för att köra med slitna däck.. har haft erfarenhet av det och skulle inte vilja upprepa det
Inte köra med slitna däck, är ju asskabbigt ju, ner till indikatorn sen är det nog dax tycker iaf jag
Var och bytte bakdäck igår, lite väl sent då armeringen började synas.
Detta lär dock aldrig upprepas!
Slitindikator = byte!
http://harleyforum.se
Byter när korden tittar fram
Fuck it,lets ride
Go big or go home
Kör alla däck tills väven syns.
Jag bytte nyligen 21"-däcket på choppern fram. Däcket hade nog 9 -år på nacken men såg nästan ut som nytt, men det var det inte. Började kännas hårt och med dåligt grepp. På en bil märker man ju nästan inte när däcken börjar bli halvslitna, på en hojj så blir det väldigt läskigt. Man känner hur det blir spårkänsligt och att man kan tappa grepp över blöta vita linjer. En gång hade jag ett slitet däck 5,10x16" bak på min gamla Electra och det började spinna i regnet på essingeleden när jag körde på svarta asfaltslagningar. Detta var vid jämn fart 70km/h! Däck skall man inte snåla på om man vill bli gammal hojjåkare!
Om korden är framme så har man ju gamblat en stund! Köra med blanka däck på Mc är INTE HÄLSOSAMT!!! Däcken är nog det viktigaste på mc,eller hur?
There are no problemsonly solutions
Jag skulle nog byta i tid med... Speciellt om jag körde fort för det mesta. För inte tusan vill du, att däcket går åt h-e i den mest ultimata felaktiga stunden för sådana händelser.
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Jag åkte med ner till korden när jag var ung o dum eller var det för att man burnade korden kom fram
ViLa... en från den där jefla gruppen... Finne på nightrod.
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Aha trodde bena mena den andre som la ner en moppe.
Ok då är jag med, men vart tog Sixten vägen?
Fuck it,lets ride
Go big or go home
Att däck kan göra så stor skillnad. Det är som natt och dag mellan mina gamla Dunlop däck jämfört med mina nya Metzeler däck. Kan bara starkt rekommendera att lägga de extra sedlarna som behövs och investera i Metzeler nästa gång du byter däck på din V-Rod. Vilket grepp........
Är det metzeler som gäller på vanliga gatudäck? När jag köpte min så fick jag ett sprillans matzeler bak monterat men fram är det harley original, vet inte hur gammalt det är med det ser bra ut på formen och mönsterdjup.
Har för mig att det är Michelin däck som ligger på idag vid nyleverans av en HD.
Läste på 1130cc.com forumet att en hel del som köper V-rodden i USA byter däcken direkt till Metzeler pga av vägegenskaperna.
Jag kan bara hålla med denna skara då jag också har märkt detta. Tycker det är en enormt stor skillnad på Metzeler och mina gamla Dunlop.
Nu känns det som att man har klister på däcken i kurvorna.
Live to ride, Ride to live.
Bokmärken