Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Koppla in belysningen på fender tip fram?

  1. #1

    Koppla in belysningen på fender tip fram?

    Halloj!

    Är det någon som dristat sig till att koppla in ljuset till den orangea lampan som sitter längst fram på framskärmen på Electra-modellerna?
    Vad säger bilprovningen?
    Ska man koppla den med en strömbrytare så man kan slå av den vid besiktning?

    Jag har tänkt beställa ljusramper och led-ljus till Tour Pak:en bak, och dom blinkar ju rött när man slår på blinkersen, så jag antar att jag måste ha en strömbrytare som slår av all belysning som inte var standard när hojen såldes ny?

    En annan sak som jag retar mig på är att det inte sitter parkeringsljus i Passing lights:en.
    Jag vill kunna köra med dom tända, för det märks en helvetes stor skillnad i korsningar på hur bilarna beter sig.
    Är dom tända så kör bilarna inte ut framför mig.
    Tyvärr är dom ju så jäkla starka så var och varannan bil blinkar med helljuset...
    Sen är det ju sinnessjukt att dom stängs av då man slår på helljuset.

    Hur har ni gjort?
    Är det någon som modifierat belysningen på sin hoj?

  2. #2
    Har inget direkt svar på din fråga men HD brukar ha samma kabelstammar till flera olika modeller så chansen är stor att det finns en färdig koppling för fender tip lights, och en ren gissning så finns den i batwingkåpan på en Elektra. Kolla på nåt USA-forum. sen tror jag att det är smart att ha en strömbrytae för att släcka ner allt för besiktning m.m
    Bara att fråga om du har fler funderingar, även om jag inte kan just din hoj så kan jag en hel del om elproblem

  3. #3
    Tack så mycket!

    Jag pillade bort glaset på fender tip´en igår.
    Där såg jag en "plugg" där antagligen lamphållaren ska sitta.
    Pluggen var skruvad med en mutter under skärmen, och var i sin tur en av delarna som håller fast "kofångaren" på framskärmen.

    Jag skruvade loss både kromsargen, alltså själva fender tip´en, samt muttern som håller pluggen, men jag fick inte bort pluggen, och jag såg inte någonstans något bra ställe att dra kablar i skärmen till fender tip´en.

    Jag ska ta och forska lite mera i det där senare.

  4. #4
    Om du ska göra det som på usa hojjar behöver du lite andra grejor, kabeln sitter med tre clips på insidan av skärmen och kommer ut i bakkant av kromlisten ( det sitter en svart täckplugg där)Matningen finns i framlyktan, den brukar användas till parkeringsljus i sverige) Vad du behöver är, Hd`s reservdels nummer : 10102 clip x 3, 68706-00 lykta med kabelhärva x 1, 11437 genomföring x 1, 70196-00 övre kabelhärva x 1 , ryck ur kontakten när du besiktigar så är det klart. När det gäller passinglightsen så finns det ett kit på ebay som har en annan typ av brytare som ger dig möjligheten att använda dom som du vill. http://www.ebay.co.uk/itm/Driving-Li...item587f6d9512
    Senast redigerat av fez den 2012-07-14 klockan 13:12.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av fez Visa inlägg
    Om du ska göra det som på usa hojjar behöver du lite andra grejor, kabeln sitter med tre clips på insidan av skärmen och kommer ut i bakkant av kromlisten ( det sitter en svart täckplugg där)Matningen finns i framlyktan, den brukar användas till parkeringsljus i sverige) Vad du behöver är, Hd`s reservdels nummer : 10102 clip x 3, 68706-00 lykta med kabelhärva x 1, 11437 genomföring x 1, 70196-00 övre kabelhärva x 1 , ryck ur kontakten när du besiktigar så är det klart. När det gäller passinglightsen så finns det ett kit på ebay som har en annan typ av brytare som ger dig möjligheten att använda dom som du vill. http://www.ebay.co.uk/itm/Driving-Li...item587f6d9512
    Tack!
    Detta forum är oslagbart! Så mycket kunskap och trevliga människor på samma ställe.
    -You just have to love it!

  6. #6
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Kan inte låta bli...

    Men det är bara att rulla in hojen i vardagsrummet till jul... Belysningen verkar ju vara kirrad!


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #7
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Bilprovning brukar inte gilla när det lyser annat än vitt eller gult framåt så bra med strömbrytare

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Kan inte låta bli...

    Men det är bara att rulla in hojen i vardagsrummet till jul... Belysningen verkar ju vara kirrad!
    Jodå, ska få hjälp med att ta hem det sista snart.
    Det blir extra bromsljus i bagageräcket, röda sidomarkeringar och bakljus/bromsljus/blinkers på topboxen, samt röda ljusramper på packväskorna.
    Självklart vill jag rulla in hojen i vardagsrummet. Det har jag alltid velat, men det har alltid funnits någon som satt sig på tvären...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av slycke Visa inlägg
    Bilprovning brukar inte gilla när det lyser annat än vitt eller gult framåt så bra med strömbrytare
    Tänkte faktiskt inte byta ut ljuskåpan på skärmen, utan bara bakgrundsbelysa den orangea Harleyloggan.
    Däremot blir det strömbrytare och silvertejp för alla de röda sidomarkeringarna vid besiktningen...

Liknande ämnen

  1. Koppla bort Active exhaust?
    Av Aggelito i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-06-28, 14:41
  2. Fram ljus
    Av harly2006 i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 23:40
  3. Hur koppla?
    Av depalma i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 14:11
  4. Fram hjul
    Av oggy69 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 17:38
  5. Registreringskylt fram??
    Av The other guy i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 20:46

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •