Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

Ämne: Polis fälld för dödsolycka på MC.

  1. #21
    Fy fan!

    Det är tydligen skillnad på folk och folk: http://st.nu/medelpad/njurunda/1.486...s-efter-olycka
    Jag blir fullkomligt rasande när poliser, -som ska ju ska vara specialutbildade för att göra insatser i trafiken på ett säkert sätt, begår allvarliga misstag!
    Det borde inte vara en förmildrande omständighet, utan en försvårande, att den skyldige är polis.

    Jag försvarar inte idioter som inte stannar för polismans tecken utan drar iväg i 200 och kör ihjäl sig, men i det här fallet hade killen inte en chans.
    Då spelar det fan ingen roll om han så körde baklänges på stulen hoj samtidigt som han injicerade heroin!
    Ingen har förtjänat att bli ihjälkörd på det viset.

  2. #22
    Hade man fått ha vettiga decibel i blåsen så kanske de hade hört honom en bra bit innan


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #23
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Hade man fått ha vettiga decibel i blåsen så kanske de hade hört honom en bra bit innan
    Yeah loud pipes saves lifes!
    There are no problemsonly solutions

  4. #24
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Den korrumperade våldsapparaten kommer alltid lindrigt undan! Oavsett vad dom gör! Tex snuten i Gbg som torska för kokain o fick behålla jobbet efter rehab. Nu väntar han på rättegång i en ny sak med kokainaffärer! Tydligen får dom göra vad dom vill utan att få några större straff! 12000 i bot för vållande till annans dödDom betalar väl snutfacket åt han!
    12000 kr var mycket... Jämför med den affärsman som nästan kostade mig livet och min dåvarande sambo... Tror inte han ens fick hälften av den summan... Plus villkorlig dom i bara 2 år... Så det är inte bara poliser, som kan slippa undan.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    12000 kr var mycket... Jämför med den affärsman som nästan kostade mig livet och min dåvarande sambo... Tror inte han ens fick hälften av den summan... Plus villkorlig dom i bara 2 år... Så det är inte bara poliser, som kan slippa undan.
    I vilket fall som helst så är det alldeles åt helvete!
    Ditt exempel gör ont att läsa. Fy fan för att vara med om något sådant!

  6. #26
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    I vilket fall som helst så är det alldeles åt helvete!
    Ditt exempel gör ont att läsa. Fy fan för att vara med om något sådant!
    Jag lärde mig läxan... Att det är lättare, att slippa undan om någon dör i trafiken.. Än om man exempelvis t o m råkar ta livet av någon utan uppsåt på annat vis.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Jag lärde mig läxan... Att det är lättare, att slippa undan om någon dör i trafiken.. Än om man exempelvis t o m råkar ta livet av någon utan uppsåt på annat vis.
    Visst är det så.
    Inte ens att köra ihjäl en femåring på fyllan brukar ge något straff att tala om.
    Vill man något något ont så ska man sätta sig i bilen utanför dennes bostad och vänta, sedan dra en kvarting, och köra ihjäl personen i fråga.
    Sen kan man garva hela vägen från tingsrätten...

    Det är så jävla sjukt att trafikbrott på något vis inte anses som "riktiga" brott.
    I t.ex. USA så räknas bilen som ett dödligt vapen, och där får man avsevärt högre straff om bilen varit inblandad i en olycka där man skadat någon.

  8. #28
    Som vanligt säger jag FUCK ALL THEM COPS!

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Som vanligt säger jag FUCK ALL THEM COPS!
    Just i det här fallet är jag benägen att hålla med dig!

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Själv lärde jag mig av rättsväsendet, att det är lindrigare att döda/eller orsaka död vid en trafikolycka, än om man gör det med mer eller mindre frivillig uppsåt på annat vis.
    Fast nog måste jag säga att det bör vara lindrigare straff att orsaka död vid en trafikolycka pga oaktsamhet än att frivilligt beröva någon livet på annat sätt. Det är ju i så fall mord eller dråp.

    Därmed inte sagt att 12.000:- eller villkorlig dom är rätt när man i trafiken orsakat död och livslångt lidande.

  11. #31
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Fast nog måste jag säga att det bör vara lindrigare straff att orsaka död vid en trafikolycka pga oaktsamhet än att frivilligt beröva någon livet på annat sätt. Det är ju i så fall mord eller dråp.

    Därmed inte sagt att 12.000:- eller villkorlig dom är rätt när man i trafiken orsakat död och livslångt lidande.
    Nu menade jag dråp max, som i form att man råkat knuffa till en person som sedan faller, slår i skallen och dör... Olycka helt enkelt.
    För att ta mitt exempel med trafikolyckan; Affärsmannen och hans fru i den andra bilen satt och läste i en tidning medan de körde i över 100 km/h på en 90-väg. Jag kunde inte ens köra av vägen för att undkomma, eftersom de samma sommar monterat nya vägräcken (för att skydda folk från både ravin och bergvägg enligt nya gällande regler). När jag i sista stund valde att väja, efter att bromsat ner mig nästan helt, så tittade han upp och väjde också. Kollisionen var oundviklig och bilarna var ca 90 meter från varandra när allt var över. Jag hade säkerligen klarat mig, om vägen vart kurvig vid detta parti, men nu var det en jättelång raka precis där det skedde. I polisprotokollet framgick alla fakta om detta.Men vid en rättegång börjar man liksom om med alla fakta. Då valde denna "viktiga man", att åberopa minnesförlust.
    Nej, han var ännu sämre i sin uppmärksamhet i trafiken, än den polisman alla kastar galla över i denna tråd. Han (polismannen) hycklade i alla fall inte med, att han orsakade olyckan, även om säkerligen mc föraren också hade sin roll i det hela med. Men två fel gör inte ett rätt heller.

    Det var allt... Back to topic! Ville bara ge fakta om min egna erfarenhet. Och därmed påvisa, att jag får strängare straff, om jag råkar knuffa någon av misstag så att den dör av slutresultatet... För mig borde den typen av "dråp" (eftersom det betecknas så) vara jämställt med en trafikolycka med samma typ av utgång (och förhoppningsvis lika ofrivillig för alla inblandade).


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Försök inte köra ifrån us motorcycle polis!!!
    Av Harleyman1 i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 23:17
  2. Amerikansk MC Polis med skillz!!
    Av ElMilagro. i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 09:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •