Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Intercom biltema

  1. #1
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Intercom biltema

    Är det någon som testat dessa http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Til...om-2-st-82186/
    Kollar runt lite efter nått så jag kan snacka med kärringen när hon sitter bak, iom att hon har integralhjälm så kan det vara svårt att prata ibland.

    Tycker dom flesta är så jävla dyra, spec om man ska ha till 2 hjälmar.

    Så, någon som testat dessa?

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Men va fan det är ju enda gången man får tyst på kärringen....åsso vill du ha intercom..fattar inget ting

  3. #3
    Hahahaha! PTB 59 Nu e du ute och provocerar KRAFTIGT!!!

  4. #4

  5. #5
    Byt till solosadel

  6. #6
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Jag vet inte hur det är för er men jag råkar gilla min kärring och har inget emot att ha henne bakom mig på hojen.

  7. #7
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    En bekant testade den och kom väl fram till att det är skräp, men duger till att avgöra hurvida man skall ha intercom eller ej.

    Han beställde en scala rider g4 från england istället och då passade jag till på en jag med. har inte testat intercomen i den men det funkade bra med telefon. radions mottagning vad dock kass.

    Kändes väldigt udda att ha sådant nu när man är van vid att filosofera i "tystnad" på hojen.
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  8. #8
    Har oxå en Scala Rider, har dock ingen till gumman, köpte den mest för att kunna svara i mobilen när jag kör och för att få GPS-instruktionerna i örat! Å det funkar finfint! Det är ju så att man får det man betalar för, Biltema ska ha 349:-....antagligen är den lika bra som priset är lågt!?!

  9. #9
    Vad kostar scala rider g4 om man beställer från England?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Whiplash Visa inlägg
    Vad kostar scala rider g4 om man beställer från England?
    Gjorde en snabbkoll på eBay, ca 1800 sek med frakt från GB, ca 2300 sek med frakt från DE....billigaste i Sverige enligt Pricerunner är CDON och kostar 2328 sek....

  11. #11
    Jo då vi gillar våra fruar också vi försökte skämta med dig
    Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
    Jag vet inte hur det är för er men jag råkar gilla min kärring och har inget emot att ha henne bakom mig på hojen.

  12. #12
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Jag hade inte valt billigt "junk", om jag vill använda det på hoj. Då hade jag satsat på, att då den variant av scala rider, där flera förare inom viss radie kan kommunicera (vid "lätt variant av sammankoppling"... Har för mig att man på något viss lätt kalibrerar olika personers set till varandra). Plus att man då även kan nås på mobil eller följa gps, som Vajtan beskrev tidigare.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Liknande ämnen

  1. Vill du veta hur man kopplar in miniblinkers (tex biltema)?
    Av whiskeythrottle i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 18:40

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •