Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Nightster

  1. #1
    V.I.B Contributor Cribbes avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    25
    Tackad: 0

    Nightster

    Hej.

    Efter att ha avverkat ett antal hojar där min första var en vtx1300 är det dags att gå åt det hållet igen.
    Har tittat ganska mycket på en nightster gillar designen och stuket. Frågan är hur den är som hoj?
    Jag är 1.80 och väger ca: 90kg. Är inte ute efter att vara snabbast vid röd ljuset men samtidigt får den inte vara tråkig.
    Skulle denna vara ett bra första val in i HD världen? Har även tittat på street bob men den ligger ju lite dyrare i pris.
    Det som jag önskar är dock ett grymt ljud men jag antar att jag kan sätta detta på vilken som? Ev skulle jag villja ha ett ap häng styre beroende på hur min axel blir efter min olycka (läs mer under ny medlem om ni vill veta :-) ) så det är frågan hur bra det kan bli på en nighster.
    Tack på förhand!

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Bästa är väll provköra en för egen uppfattning .
    Själv om jag kört japs tidigare hadde nog sparat till en nightrod eller nåt

  3. #3
    Själv är jag nöjd med min hitills. Kört BMW f 800r innan. Vill inte heller vara snabbast. 1,74 hög. 77 kg. Funkar bra för mig. Har framflyttade fotpinnar Och det finns många ljuddämpare att välja på. Tycker inte den är tråkig på något vis och inte direkt slö heller, men allt är ju relativt. Går ju att trimma.

  4. #4
    V.I.B Contributor Cribbes avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    25
    Tackad: 0
    Självklart skall jag ut och testa, men det lär nog inte bli förrän om ett par månader tyvärr när mina skador läkt... :-( men o andra sidan har jag något att se framemot och ett mål att jobba för. Anledningen till att jag slängde ut frågan är att man sitter och tittar på nätet rätt mycket när man inte kan göra så mycket annat och då är det intressant att få veta om det man tittar/funderar på är åt rätt håll. Har tittat på en nightrod oxå men tror att den kommer att låta mina horn vara utväxta.
    Vill ha en snygg hoj, skön att köra men gott ljud, vilket nightstern verkar ha :-) och som man kan njuta av att köra på småvägarna med

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Cribbe Visa inlägg
    Självklart skall jag ut och testa, men det lär nog inte bli förrän om ett par månader tyvärr när mina skador läkt... :-( men o andra sidan har jag något att se framemot och ett mål att jobba för. Anledningen till att jag slängde ut frågan är att man sitter och tittar på nätet rätt mycket när man inte kan göra så mycket annat och då är det intressant att få veta om det man tittar/funderar på är åt rätt håll. Har tittat på en nightrod oxå men tror att den kommer att låta mina horn vara utväxta.
    Vill ha en snygg hoj, skön att köra men gott ljud, vilket nightstern verkar ha :-) och som man kan njuta av att köra på småvägarna med
    Har aldrig kört just nightstern. Men sporren är ju lättkörd och trevlig och ett bra val om vill komma ner lite i tempo efter att ha kört japs skulle jag säga. Men som sagt, det är bara att testa när du kan!

  6. #6
    V.I.B Contributor Cribbes avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    25
    Tackad: 0
    Hej alla!
    Har idag varit och skrivit kontrakt på en ny Nighster (demin black) med L&B kit samt V&H shortshots black så nu har man något kul att se framemot om ett par veckor!!!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Cribbe Visa inlägg
    Hej.

    Efter att ha avverkat ett antal hojar där min första var en vtx1300 är det dags att gå åt det hållet igen.
    Har tittat ganska mycket på en nightster gillar designen och stuket. Frågan är hur den är som hoj?
    Jag är 1.80 och väger ca: 90kg. Är inte ute efter att vara snabbast vid röd ljuset men samtidigt får den inte vara tråkig.
    Skulle denna vara ett bra första val in i HD världen? Har även tittat på street bob men den ligger ju lite dyrare i pris.
    Det som jag önskar är dock ett grymt ljud men jag antar att jag kan sätta detta på vilken som? Ev skulle jag villja ha ett ap häng styre beroende på hur min axel blir efter min olycka (läs mer under ny medlem om ni vill veta :-) ) så det är frågan hur bra det kan bli på en nighster.
    Tack på förhand!
    Tjena Cribbe.
    Jag trodde också att jag ville ha en Nightster. Tänkte ungefär som du.

    Tills jag provkörde en FortyEight Sen var jag såld. Men det är jag det. 48:an har precis det stuket jag vill ha även om jag kommer fixa lite bättre ljud och dylikt.

    Men som nån annan här tidigare sa; provkör.

    Lycka till!
    /Fredrik

  8. #8
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Grattis till en grym hoj och ett mycket klokt val
    Citat Ursprungligen postat av Cribbe Visa inlägg
    Hej alla!
    Har idag varit och skrivit kontrakt på en ny Nighster (demin black) med L&B kit samt V&H shortshots black så nu har man något kul att se framemot om ett par veckor!!!

  9. #9
    Gött mos........

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Cribbe Visa inlägg
    Hej alla!
    Har idag varit och skrivit kontrakt på en ny Nighster (demin black) med L&B kit samt V&H shortshots black så nu har man något kul att se framemot om ett par veckor!!!
    Yeah!
    Grattis!

  11. #11
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Cribbe Visa inlägg
    Hej alla!
    Har idag varit och skrivit kontrakt på en ny Nighster (demin black) med L&B kit samt V&H shortshots black så nu har man något kul att se framemot om ett par veckor!!!
    Awesome! :-)
    A.K.A Masen

  12. #12
    Du kommer inte att bli besviken !

  13. #13
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Grattis. KUL!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •