Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Väder vind och njutning!

  1. #1
    V.I.B Dunders avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Järna;Hölö, Mölnbo, Gnesta! Men mest i Verkstaden
    Inlägg
    53
    Tackad: 0

    Väder vind och njutning!

    Vädret dom senaste dagarna har ju inte direkt varit till fördel, med tänka på hojåkandet. Men ändå så ser jag en massa nördar som kommer i regnställ på sina hojjar! Men va fan har dom inget liv??? Hur i h-vete kan man njuta av hoj åkandet i detta väder?? Själv så njuter jag bäst på hojen i T-shirt jeans och helst utan hjälm, men då bara korta sträckor, Ska jag långt, som över tio mil tar jag nog bilen, om det ska vara komfortabelt. Men visst ger hojen mig en njutning, bara jag slipper allt jäkla tjaffs med ryggskenor hjälmar och andra omständiga sake,r för att åka och köpa mina cigg! Ja sedan tar jag ju gärna hojen till olika events för att kolla in dom liksinnade, med intressen som nostalgibilar swappmeets, mm. men då ska dom vara innom räckhåll med knarren!
    Hmm! Nu är jag ju lite pajj i kroppen och får lida ganska bra efter längre turer på hojen.. Kanske är jag bara bitter för att jag inte kan njuta mera)

  2. #2
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Varför är folk nördar för att de antingen bär regnställ eller skydd?
    Det handlar väl mer om ifall olyckan är framme eller ej. Om du väljer, att ta risken. Gnäll då inte över de, som faktiskt vill klara sig så bra som möjligt, om oturen är framme.
    Blir lite sned, när folk ser ner på de med skydd.
    Sedan är det ju faktiskt lag på hjälm med...
    Men vill du åka dina meter utan något... Näcka om du så vill... Då är det ditt vuxna beslut. Men gnäll inte den dagen, man plockar t ex asfalt ur röva på dig heller.

    Jag gillar i alla fall att utvecklingen går framåt angående skydd. Och precis som med allt annat, så klär man sig efter just väder, vind och aktivitet.
    Alla är inte t ex födda nudister heller... Men inte ser jag dom kasta skit på oss, som föredrar kläder på kroppen också.

  3. #3
    V.I.B Dunders avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Järna;Hölö, Mölnbo, Gnesta! Men mest i Verkstaden
    Inlägg
    53
    Tackad: 0

    Grejen är mest den att jag inte fattar hur f_n man kan ge sig ut med hojen när det regnar! Klart skönare att ta bilen; Hojjen ska ju vara en njutning att kör runt med! Och det kan det ju inte vara i regn och rusk!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Dunder Visa inlägg
    Grejen är mest den att jag inte fattar hur f_n man kan ge sig ut med hojen när det regnar! Klart skönare att ta bilen; Hojjen ska ju vara en njutning att kör runt med! Och det kan det ju inte vara i regn och rusk!
    Jo nog måste man vara en Nörd om man tar hojen i ruskväder. Typ har inget annat liv,.

  4. #4
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Dunder... Finns de som njuter av sämre väder med, av en massa anledningar... Det är väl därför en del föredrar vinter före sommar också.

  5. #5
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, klart som korvspad att det är skönare att köra i solsken, det är det ju även med bilen men jag tar hojen 9 gånger av tio ändå, köpte ny bil en månad före hojen och har kört dubbelt så långt med hojen på kortare tid.
    Vid årsskiften få vi vägtullar i GBG då kommer jag bara köra hoj så länge det är + grader och inte halka och det är inte bara för att jag är snål (800kr/mån) utan för det är roligare också

  6. #6
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, klart som korvspad att det är skönare att köra i solsken, det är det ju även med bilen men jag tar hojen 9 gånger av tio ändå, köpte ny bil en månad före hojen och har kört dubbelt så långt med hojen på kortare tid.
    Vid årsskiften få vi vägtullar i GBG då kommer jag bara köra hoj så länge det är + grader och inte halka och det är inte bara för att jag är snål (800kr/mån) utan för det är roligare också
    Lär också åka mer hoj, om vädret är varmt nog till jobbet, när vägtullarna kommer. För sjutton mil per dag är inte kul, om det skall kosta en massa extra också. Och är vädret för uselt, får jag åka alternativa sträckor med bil... Fasar dock för vinterväglaget i så fall...
    Konstigt att de inte kan bygga ringleder i stället, för de flesta tider jag åker, är det ingen rusning alls. Men det är bara hem på natten, varannan vecka som jag slipper att betala då.


  7. #7
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    skoteroverall o dubbdäck till hojen. Det är bara att åk som Stenmark hade sagt

  8. #8
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    skoteroverall o dubbdäck till hojen. Det är bara att åk som Stenmark hade sagt
    Hade kanske funkat, om kroppen vart helt hel.
    Men sviter efter svår olycka, sätter stopp för kalla aktiviteter, får bl a köldastma då.

  9. #9
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Ja det är ju inget vidare, då skulle jag också låtigt bli.

  10. #10
    Köra i regn eller inte är alltid ett hett ämne här har jag förstått. För min egen del så är jag som alla andra självklart kör jag hellre i torrt väder med solsken. Men om man har bestämmt träff någonstans eller är fler som ska ut och köra ihop kan iallafall inte jag stanna hemma bara för att det regnar. Är det bestämmt är det då finns det mycke värre saker som ska hända för att jag ska ställa in. Om du är 20 mil hemifrån Dunder och det börjar regna, vad gör du då? Ställer dej under en viadukt tills det dragit över, tar taxi hem eller dra på regnstället? Jag vet vad jag gjort.

  11. #11
    V.I.B Dunders avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Järna;Hölö, Mölnbo, Gnesta! Men mest i Verkstaden
    Inlägg
    53
    Tackad: 0

    Visst kan man ha otur med vädret om man är en bit hemifrån, men att det är så många som kör, fast det regnar fattar jag inte,, Men visst är hojen bra många gånger, då man ska ta sig fram bra i trafiken. Lätt att hitta parkering, slipper biltullar mm, Men bra väder vill då jag ha, så att det inte blir en plåga med att vara hojåkare.
    Okay man kanske blir lite bekväm av sig när man kommer upp i min ålder. Så är man kanske inte så frisk i kroppen heller då man får ont lite här och där efter längre hojturer,.

  12. #12
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Pratar vi om intresse eller om fysiska förutsättning att köra hoj längre än till kiosken på ett kromblänke en solig dag? Alla hojar är ju inte asfaltsburna heller som cross exempelvis, dom bryr sig varken om väglaget eller solsken och ställer upp bara för dom troligen ÄLSKAR att köra hoj...det gör jag med även när det regnar fast jag bara håller mig på vägen

  13. #13
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Jag tar vara på den korta säsong vi har och kör i ur och skur, tvättar sedan knarren innan den ställs undan för vintern =)

  14. #14
    Jag drar inte ut och nöjeskör om det regnar. Och är jag ute och kör när det börjar regna ställer jag mig inte heller under en bro och väntar på bättre tider utan kör på tills jag kommer dit jag ska. Att köra i spöregn fråntar dock, från mig, säkert 90 % av det roliga med hojåkning så kan jag skippa det så gör jag det.

  15. #15
    V.I.B Dunders avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Järna;Hölö, Mölnbo, Gnesta! Men mest i Verkstaden
    Inlägg
    53
    Tackad: 0

    Ja man är nog inte lika hojkåt nu längre när man kommit upp i åldern! Kollar liksom vädret jäkligt noga innan man startar upp den!
    Men känns jäkligt skönt att ha en knarr då vädret tillåter! Helst flera

Liknande ämnen

  1. Harley Vs väder o vind
    Av Hagis i forum Omröstningstrådar
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 23:05

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •