Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Ang. GaugeFace och fäste.

  1. #1

    Ang. GaugeFace och fäste.

    Tjenare.
    Jag vet att GaugeFace har tagits upp i apptråden men detta handlar om mer än bara själva appen.

    Är det någon av er där ute som testat denna (http://gaugeface.com/)? Alltså installerat och kört. Jag tycker det verkar som en bra grej faktiskt. Det enda jag undrar är ifall man sabbar något genom att kopplar in den i dataporten på hojen. Alltså, jag får för mig det men det är nog min överdrivna ångest bara. Sen undrar jag ifall någon hittat ett fäste för iPhone som är diskret OCH funktionell? Jag vill ha iPhonen sittandes tajt mot styret innan hastighetsmätaren. Några tips?

    Rock on.
    /Fredrik

  2. #2
    Har jag förstått det rätt så är det enbart en visare, alltså att den inte har möjlighet att skriva till flashminnet i ECM'en? Vem vill förresten ha sin iPhone på styret när skyfallet bryter ut på motorvägen? Har jag förstått det rätt är denna app så gott som meningslös för mig, hade hellre lagt pengar på en Power Vision som faktiskt kan gör någon nytta också.

  3. #3
    Ja det är ju den största nackdelen, när det regnar alltså. Men det finns ju vattentäta skydd till iPhonen som funkar bra till detta. De på GaugeFace har tydligen testat och sagt att det funkar fint.

    För mig är det viktigt att iPhonen inte syns, därför vill jag ha den tajt mot styret. Kan verkligen se en nytta med att få en bränslemätare. Det har nämligen inte min Forty-Eight. Det den däremot har är en ganska liten tank

    Sen skulle det ju inte vara helt fel med varvräknare heller...

    Vad är Power Vision?

    /Fredrik

  4. #4
    http://www.dynojet.com/powervision/

    Om det enbart är bränslemätare du saknar så finns där ju en varningslampa...

  5. #5
    Jo förvisso men på längre turer kan det vara bra att planera stoppen lite Sen hade det som sagt varit trevligt med varvräknare. Jag håller fortfarande på att köra in min hoj och då vill ju H-D att man inte ska hålla över 3500rpm de första 80 milen. Men som sagt; allt hänger på att jag hittar ett bra fäste isåfall.

    /Fredrik

  6. #6
    Hoppas du inte har beställt! GaugeFace har inte någon bränslemätare, för sporrens ECM stödjer det inte, samt har inga sensorer för det!

  7. #7
    Undrar hur fan jag lyckats åka Europa runt 20 gånger utan Iphone, ECM, Power Vision, ECB, PTV
    TSSM, GPS, Sensorer, ADHD,F-B och fan och hans moster,,, Mysterium ? LOL

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    Undrar hur fan jag lyckats åka Europa runt 20 gånger utan Iphone, ECM, Power Vision, ECB, PTV
    TSSM, GPS, Sensorer, ADHD,F-B och fan och hans moster,,, Mysterium ? LOL
    Dock kul med fräna appar.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    Undrar hur fan jag lyckats åka Europa runt 20 gånger utan Iphone, ECM, Power Vision, ECB, PTV
    TSSM, GPS, Sensorer, ADHD,F-B och fan och hans moster,,, Mysterium ? LOL
    Tja, folk tog sig runt europa innan ottomotorn var uppfunnen också... Frågan är vem som hade roligast?

    Men absolut att jag förstår vad du menar...

  10. #10
    Hej igen,
    Nej jag har inte beställt. Väntar lite med det... Prio 1 är nu att hitta rätt sadel + kit, vilket jag tror mig gjort hos La Rosa.

    /Fredrik

  11. #11
    Ja, LaRosa gör ju fina sadlar. Men som sagt, köp inte GaugeFace om du vill ha bränslemätare, för det får du ändå inte. Eller rättare sagt, du kan inte få bränslemätare på en Sportster, enbart varning när du närmar dig tom tank och det har du ju redan.

  12. #12
    Tankmätare??!! har 7 literstank och trippmätare...suveränt..och rent

  13. #13
    Jo det är väl så man får köra. Min FortyEight har ju nästan 8 liter i tanken. Hur långt kommer man på det tror ni? 10 mil på landsväg/motorväg kan väl inte vara några problem? Är det någon som vet hur mkt det är kvar i tanken när bränslevarningslampan tänds? Jag tror det är 3 liter...

    /Fredrik

  14. #14
    Luft, buller räknar med en förbrukning 0,42 vid normal blandad körning (ca 110 motorväg)

  15. #15
    Ja det låter rimligt. Gäller att planera sträckan mellan Gbg och Karlstad med några vettiga stopp

    /Fredrik

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •