Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: V.I.N Nummer

  1. #1
    Contributor royners avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Nöbbelöv Kristianstad
    Inlägg
    133
    Tackad: 0

    V.I.N Nummer

    Någon som har koll på hur vin numret läses? T.ex. 1 HD 1 GH L 1 X V Y...
    Senast redigerat av royner den 2012-06-06 klockan 20:39.

  2. #2
    Finns förklarat i instruktionsboken tror jag.

  3. #3
    Contributor royners avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Nöbbelöv Kristianstad
    Inlägg
    133
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av sixten Visa inlägg
    Finns förklarat i instruktionsboken tror jag.
    Va bra ..om man hade haft en sådan..

  4. #4
    Ok första tecknet står för marknad 1= Usa 5= övriga världen. andra tecknet tillverkare tredje tecknet mctyp 1= tung mc 2= medeltung mc. fjärde tecknet mc modell där har jag bara för softail och sportster femte tecknet motortyp sjätte tecknet introduktionstid sjunde tecknet är ett kontrolltecken åttonde tecknet är årsmodell 9=2009 nionde tillverkningsplats tionde löpande tillverkningsnummer så står det i min bok från 2009.

  5. #5
    Contributor royners avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Nöbbelöv Kristianstad
    Inlägg
    133
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av sixten Visa inlägg
    Ok första tecknet står för marknad 1= Usa 5= övriga världen. andra tecknet tillverkare tredje tecknet mctyp 1= tung mc 2= medeltung mc. fjärde tecknet mc modell där har jag bara för softail och sportster femte tecknet motortyp sjätte tecknet introduktionstid sjunde tecknet är ett kontrolltecken åttonde tecknet är årsmodell 9=2009 nionde tillverkningsplats tionde löpande tillverkningsnummer så står det i min bok från 2009.
    mmm....1 an skulle då vara årtal?? i mina papper står det att det ska vara en 97:a.. ska motornr finnas i vin nummret??

  6. #6
    Då borde åttonde tecknet vara 97 inget motornummer i VIN nummret, bara motortyp som är tecken 5. VIN nr kan ju ha sett annorlunda ut tidigare vet ej det.

  7. #7

  8. #8

  9. #9
    En polare har två HD-motorer, båda TC. Den ena är en Harley TC den andra en S&S TC. Harleymotorn har inget motornummer på vänster sida under mittenskruven på blocket, hur identifierar man denna motor? Vet inte ens om det är en 88 eller 96a eller kanske 103a...
    Hur identifierar man S&S motorn, det skall ju finnas nummer på vänster och höger sida där också?

Liknande ämnen

  1. Risdödare nummer 2
    Av elof i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 20:44
  2. MCM nummer 4
    Av Noyen i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-23, 10:16

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •