Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Mc-olycka i Lund, mc-föraren avled.

  1. #1

    Mc-olycka i Lund, mc-föraren avled.

    Krockade med bilen i vägkorsning i Lund – motorcyklisten dog på sjukhus
    En mc-förare som krockade med en personbil i Lund strax efter klockan elva på söndagen har förts till sjukhus med livshotande skador.
    Bilföraren klarade sig utan skador. Olyckan ska ha skett i en korsning i Lund där mc-föraren kom in i höger sida på bilen.
    – Vi håller på och förhör vittnen till händelsen, men vi kan inte säga ännu om det är någon som kört in i den andre, säger Nils Norling, informatör på ledningscentralen hos polisen i Skåne.
    Mc-föraren, en man i 20-årsåldern, avled senare av sina skador rapporterar Sydsvenskan.se.
    Enligt tidningen körde motorcykeln in i bilen när denne svängde in mot Fäladstorget.

    Källa: Aftonbladet
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14923136.ab




    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Fy fan va tragiskt....
    ..

  3. #3
    Usch.... Det där måsta ha gått undan.

  4. #4
    SHIT!Ser ut som när jag klippte en bil som gjorde vänster sväng framför mig 1989Jag klarade mig men hadde med en bakpå som fick en flygtur o skada sig mycket svårt

  5. #5
    Ser ut som det är i centrum, och där är det väl 50 km/h ? Tror hojen körde fortare än 50 om man utgår från skadorna på bilen. Men det verkar ju vara billisten som inte upptäckt hojen från höger. Eller trott det va en moppe

  6. #6
    http://www.sydsvenskan.se/lund/dodso...d-faladstorget

    Från annan vinkel. Måste ha gått ohygligt fort med de skadorna på bilen och en fullkomligt pulvriserad hoj. Oerhört tragiskt självklart och utan att ha nån insikt i det här fallet kan jag bara konstatera att man måste ha 10 gånger bättre koll på sin omgivning när man kör i 100+ på 50-väg jämfört med när man håller begränsningen.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av CrazyVic Visa inlägg
    http://www.sydsvenskan.se/lund/dodso...d-faladstorget

    Från annan vinkel. Måste ha gått ohygligt fort med de skadorna på bilen och en fullkomligt pulvriserad hoj. Oerhört tragiskt självklart och utan att ha nån insikt i det här fallet kan jag bara konstatera att man måste ha 10 gånger bättre koll på sin omgivning när man kör i 100+ på 50-väg jämfört med när man håller begränsningen.
    Har lite svårt att känna nån sympati för de som kör som idioter, och sen krockar. Typ skyll dej själv. Aldrig roligt när någon avlider, men hade han hållt 50 så hade han nog levt fortfarande. Men den största idioten verkar vara bilföraren i detta fallet.

  8. #8
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Räknar jag rätt så har hojen plus förare om de kör i ca 50 km/h ett moment på ca 5400 kg m/s.
    Tråkigt i vilket fall som helst.

  9. #9
    V.I.B Pirres avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Tackad: 0
    Gjort samma grejj själv i 50-60 knyck men med mer tur!! Hojjen och bilen vart det väldans massa skador på iaf.. VIF

  10. #10
    Tragiskt, killen var bara 23 år.
    Live to ride, Ride to live.

  11. #11
    En alldeles för tidig avfärd till dom kurviga vägarna i himlen. Vila I Frid

  12. #12
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Otäckt som fan.

  13. #13
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    "Vi håller på och förhör vittnen till händelsen, men vi kan inte säga ännu om det är någon som kört in i den andre, säger Nils Norling, informatör på ledningscentralen hos polisen i Skåne" Hmmm ganska självklart vem som hittat åt vem. Gör det förstås inte mindre tragiskt, tråkigt förbannat tråkigt.

    //T
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  14. #14
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    R.I.P

    - - - Uppdaterad - - -

    R.I.P

  15. #15
    Hagis
    Guest
    Det är som många sagt tragiskt när någon dör! Men jag kan inte heller känna någon sympati för föraren! Det där har gått bra mycket över 50! En god vän till mig körde ihjäl sig för några år sen, han satte sig i sidan på en bil ganska exakt som bilden ovan visar! Det gick en bit över 200 blås och den bilen såg ganska exakt ut som den på bilden!

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Elexem Visa inlägg
    "Vi håller på och förhör vittnen till händelsen, men vi kan inte säga ännu om det är någon som kört in i den andre, säger Nils Norling, informatör på ledningscentralen hos polisen i Skåne" Hmmm ganska självklart vem som hittat åt vem. Gör det förstås inte mindre tragiskt, tråkigt förbannat tråkigt.

    //T
    Bara polis och fotbollsdomare kan säga så idiotiska grejer.
    Även om det ser ut att ha gått undan är det ju jävligt tragiskt. rip.

  17. #17
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    R.I.P.

  18. #18
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Det är som många sagt tragiskt när någon dör! Men jag kan inte heller känna någon sympati för föraren! Det där har gått bra mycket över 50! En god vän till mig körde ihjäl sig för några år sen, han satte sig i sidan på en bil ganska exakt som bilden ovan visar! Det gick en bit över 200 blås och den bilen såg ganska exakt ut som den på bilden!
    Ja lätt att säga att bilisten in var uppmärksam och såg motorcykeln, men en mc som kommer i de farterna är tamejfan omöjliga att hinna upptäcka, höll på och hända mig idag, när jag satt i bil, den killen klarade sig bara pga att jag själv är biker och därför extra uppmärksam på motorcyclar

  19. #19
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av cybercount Visa inlägg
    Ja lätt att säga att bilisten in var uppmärksam och såg motorcykeln, men en mc som kommer i de farterna är tamejfan omöjliga att hinna upptäcka, höll på och hända mig idag, när jag satt i bil, den killen klarade sig bara pga att jag själv är biker och därför extra uppmärksam på motorcyclar
    Ja, det är oavsett vilket tragiskt! Jag tänker INTE på något sätt skydda hojåkaren för det där har gått åt helvete för fort! Men vad få sporthojsåkare tänker på är dom "medberoende"! Och jag vet jag är uppvuxen på sporthoj! Det går oftast för fort, och den som säger att dom håller hastigheterna på en sporthoj ljuger förmodligen! Det finns EN orsak till varför man kör sporthoj, och det är inte komforten!
    Jag är glad för Din skull CC att du inte fick dörren intryckt! Kan låta hemskt men vi gör alla våra olika val och får fan stå för dom! Jag är som sagt uppvuxen på en sporthoj och jag vet att jag gasar om jag kan! Men jag har gjort andra val, jag har andra värderingar och jag har en ständigt växande "familj" och allt detta tack vara HD!
    L&R

  20. #20
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Ja, det är oavsett vilket tragiskt! Jag tänker INTE på något sätt skydda hojåkaren för det där har gått åt helvete för fort! Men vad få sporthojsåkare tänker på är dom "medberoende"! Och jag vet jag är uppvuxen på sporthoj! Det går oftast för fort, och den som säger att dom håller hastigheterna på en sporthoj ljuger förmodligen! Det finns EN orsak till varför man kör sporthoj, och det är inte komforten!
    Jag är glad för Din skull CC att du inte fick dörren intryckt! Kan låta hemskt men vi gör alla våra olika val och får fan stå för dom! Jag är som sagt uppvuxen på en sporthoj och jag vet att jag gasar om jag kan! Men jag har gjort andra val, jag har andra värderingar och jag har en ständigt växande "familj" och allt detta tack vara HD!
    L&R
    Bra sagt, inget att tillägga!

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Ride safe! MC-olycka Californien
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-26, 22:37
  2. Svar: 48
    Senaste inlägg: 2012-04-21, 18:34
  3. VARNING ges till känsliga tittare! MC-Olycka i Thailand.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 19:29
  4. Ajdå, den fina Rockern kvaddad i olycka!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 18:17

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •