Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Elschema 1200c anyone?

  1. #1

    Question Elschema 1200c anyone?

    Fick ett märkligt fel på min sportster (-01)i dag mitt under körning... Hastighetsmätaren slog till noll mitt i allt och sen visade den rätt igen en kort stund och så igen till noll och varje gång den var på noll var jag utan blinkers :/ Hur i hela världen kan hastighetsmätare och blinkers höra i hop??? Jordfel??? Har någon haft liknande bekymmer???

  2. #2
    Hagis
    Guest
    Har haft snarlikt problem!
    Min mätare tvärdog men lyser och blinkersen slog inte av sig själv! Jag fick då veta att det sitter en bullt/insexa som man bör börja med att skruva den och göra rent! För den kan samla på sig massa metallspån och då indikera helt galet! Jag gjorde detta, svor en massa då det är förbannat trångt om man inte tar den avgasröret, men det hjälpte inte mig! Men det är det första du bör pröva!

    Andra får gärna fylla i vad du bör göra sen, för jag tror inte jag har löst mitt problem heller så jag vill gärna veta vad det är för fel!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1008_crup_11_o+harley-davidson_sportster_883_low+engine.jpg 
Visningar:	20 
Storlek:	95,6 KB 
Id:	6581

  3. #3
    låter bra att börja där, är det bara att ta bort kåpan och skruven eller är det nåt man ska ge akt på?

  4. #4
    Du har automatisk återgång av blinkers som styrs av hastighetsmätaren genom blinkmodulen.Det som normalt krånglar är sensorn till h-mätarn som sitter ovanpå växellådan. Leta bakom startmotorn vid höger övre motorbultfäste så ser du en insexskruv som håller sensorn på plats. Lossa den ta upp sensorn och eftersom den är magnetisk så samlar den skit ifrån lådan.Rengör och prova men oftast får den bytas, följ ledningen så hittar du ett kopplingsstycke så kan du byta den enkelt.

  5. #5
    Tack Hagis och Girlie Bike User!! Det var nog flera metallspån på givaren Har inte hunnit provköra ännu men har försökt kolla all el och putsat ärgade kontakter och nog funkar blinkers utan problem nu då man bara har strömmen påslagen... Man vet ju att byta givaren nästa gång hastighetsmätaren flippar..

  6. #6
    V.I.B Daniels avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    100
    Tackad: 0

    Det kan även vara minus kabeln som behöver bytas. Så var det på min hoj

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
    Det kan även vara minus kabeln som behöver bytas. Så var det på min hoj
    Bra att veta om det händer fler gånger...

  8. #8
    Bah :P inte var felet löst med det. Men nu funkar blinkers och hastigh.mätaren ända upp till 60 km/h, sen flippar mätaren ur och motorn suckar någon gång när man har än mer fart. Ingen märkbar skillnad på växel. Mätte batteri och laddn.spänning och det är helt bra :S What next?! Ja e utan fler ideer för idag... Help please...

  9. #9
    Att motorn också suckar är ju inte alls bra, får forska lite i ämnet.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #10
    Rengjorde sensorn, hade upp alla kontakter som finns och satt kontaktspray. Putsat batteripolar och kabelskor och spännt fast ordentligt för de satt löst. Släppte efter skruven till blinkersmodulen, den satt på tok för hårt. Kan vara så att många småfel resulterade i att hojen uppförde sig som den gjorde. Körde lite på 10 mil i dag och mätaren visa hastigheten hela tiden, blinkers funka och gången var jämn Hoppas man får köra nu ett tag utan mankemang

  11. #11
    Låter bra att det löste sig utan att behöva byta ut delar i onödan.

  12. #12
    Vill bara meddela att so far - so good! Inget mer krångel med hastighetsmätare eller blinkers, så jag summerar det som så att många småfel eller brister kan ställa till ett jävla huvudbry Har kört över 140 mil nu utan krångel

Liknande ämnen

  1. Däckbyte 1200c
    Av urbapapa i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-08-17, 11:12
  2. Elschema till VRSCDX 2007?
    Av Charles_ i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-24, 09:47

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •