Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Kvaliteten på HD's egna skinnjackor?

  1. #1

    Kvaliteten på HD's egna skinnjackor?

    Går i tankarna att köpa in en schysst skinnjacka från HD, dock ligger priset på >5 lax.. Så frågan är om det är värt för att kvallen är så bra eller om jag ska vänta tills jag far till Kina i sommar och köpa en kopia för < 1/5 av priset?! (Och jag vet mycket väl att kinakopior kan vara allt från riktigt bra till rena skiten.. så behöver ingen föreläsning på den punkten )

    http://motorclothes.harley-davidson....ct/97105-12VM/ riktigt schysst!

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    har en orginaljacka köpt från HD i USA och är nöjd med kvaliteten lite stor i storleken bara ,( made in china likförbannat) har du chansen att se vad du köper, så är ju chansen god att du blir nöjd originalkina eller kopiekina- jacka.

  3. #3
    Läder till tex jackor skall väljas med omsorg av skräddare . Vissa bitar går till armar vissa till rygg osv . Detta urval kräver kunskap och bidrar till kvalitet på plagget . Tyvärr är det nog så att när du köper HD kläder/ läder betalar du sannolikt mer för loggan än för kvalitet . Jämför med Tex Halvarssons som enbart sysslar med "läder" konfektion och du märker skillnaden även om du aldrig sett en ko eller get för den delen . Det är ditt skinn som skall skyddas inte din image .

  4. #4
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Jag har en sån här: http://www.forslundsimport.se/skinnjackor/98118.aspx
    Köpte den för att ha till varma dagar, vilket den funkar riktigt bra till. Finns fickor för skydd i armbågar och axlar, och jag köpte Harleys CE godkända skydd o la i. Funkar fint. Skydden vid axlarna är dock aningen för stora, så man får klippa till dom lite. Skön och lätt jacka. Ang kvalitén, så upplever jag att den som bra. Mycket mjukt och fint läder. Känns nästan tunt i jämförelse med en Halvarsons.
    Jag har haft en Halvarsons skinnacka förr, och den vägde bly i jämförelse. Det var en variant med inbyggt vattentätt membran, men den blev för varm då vädret var "för fint".
    Som sagt, som sval sommarjacka funkar Harleyjackan perfekt. Vår/höst & ostadigt väder så använder jag Jofama/Lindstrands Allvädersställ.
    Senast redigerat av Bikerboy den 2012-05-30 klockan 20:39.

  5. #5
    Tack för synpunkterna, kör själv i ett Rukka Armas och det känns bara så fel varma dagar på en HD.. Ska kika vidare, tycker generellt att hd handlarna har väldigt lite på lager i klädväg.

    Gon som har tips på svensk handlare med mycket HDskinn hemma?

  6. #6
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av John Brandt Visa inlägg
    Tack för synpunkterna, kör själv i ett Rukka Armas och det känns bara så fel varma dagar på en HD.. Ska kika vidare, tycker generellt att hd handlarna har väldigt lite på lager i klädväg.

    Gon som har tips på svensk handlare med mycket HDskinn hemma?
    Har du vägarna förbi Umeå, så har Northbike en del H-D skinnjackor inne. Dock till hutlösa priser... 5-6 tusen går en skinnjacka på (H-D). Men prova storlekar går ju... ;-)

  7. #7
    Det är synd att det är en bit för dig att köra John Brandt annars rekommenderar jag varmt Caps i Köpenhamn
    http://www.caps-mc.dk/default.asp?show=page&id=2348
    De har riktigt mycket i alla storlekar. De är dessutom väldigt trevliga till skillnad mot pro bike i Helsingborg. Där jag har tittat på kläder och motorcyckel flera gånger och oxå köpt dyra jackor.
    Men aldrig blivit informerad om att det finns en hel del kläder som går att få sydda så det passar min storlek 2m 140pannor. Det fick jag direkt på Caps de måttade och fixade och vips så hade jag en perfekt sydd jacka till min storlek. Caps har dock en schyst webshop med det mesta i http://www.capsshop.dk/
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

  8. #8
    Bikerboy: Får bli en roadtrip ner med hojen nån solig dag (om det någonsin händer här uppe?!)!

    Troll: Tack för tipset! Ska köra ner till Malmö i sommar (mitt andra hem), ska absolut ta mig över o kika.
    "Varje människa är sin egen lyckas smed"

  9. #9
    Roligt att höra, PMa mig om du vill ha sällskap
    Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda.
    (källa: Mark Twain)

Liknande ämnen

  1. Tillverka egna blinkersfäste för gaffel.
    Av admin i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-10-17, 00:20
  2. Harleyforumets egna hunks & babes... ;)
    Av Sanniz i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 22:12
  3. HD's officiella fel under åren.
    Av IDI i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 10:35
  4. Spanska polisen beslagta 100-tals importerade HD's
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 22:49
  5. Låter nyare HD's mindre?
    Av ddsn i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 23:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •