Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Ny på forumet (och i MC världen över huvud taget)

  1. #1

    Ny på forumet (och i MC världen över huvud taget)

    Hej, mitt namn är Erik och jag arbetar till sjöss som fartygsingenjör. Är ute i snitt 10 dagar i månaden och hemma 20. Med andra ord finns det mycket ledig tid som bör fördrivas på bästa sätt och vad kan vara bättre än att vara ute och köra motorcykel (bortsett från möjligen på vinterhalvåret)? Började med MC kortet förra sommaren men hann inte riktigt klart. Den 15 maj i år körde jag upp så jag har med andra ord haft kortet i ca en månad.

    Har flera bekanta som kör motorcykel och som har gjort det i flera år så att ta kortet var väl ingen direkt impulsgrej. Har hunnit med att provköra flera olika typer av motorcyklar och känner att jag vill ha något med lite mer klassiskt stuk. För närvarande äger jag en Honda Hornet 900 (den modellen med rund lykta där fram) och är trevlig på många vis och bra för nybörjare. Men på sikt vill jag ha en riktig cykel och det är därför jag har reggat mig här på forumet.

    Hade redan innan jag började med kortet siktet inställt på att så småningom skaffa mig en HD och efter att jag var och besökte min lokala HD handlare här i GBG igår så har suget stärkts ytterligare. Det är långt ifrån alla modeller som jag tycker passar mig men rent utseendemässigt har jag fastnat för en som heter Fat Bob. Tycker man sitter bra på den och till skillnad mot flera av de andra modellerna känns den lite mer ungdomlig. Har inte hunnit provköra den än men det lär nog ske ganska snart

  2. #2
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Välkommen till forat och kööp dig du en riktig hoj snart

  3. #3
    Välkommen till hojens värld, är övertygad om att du kommer att trivas. Ett litet visdomsord på vägen: Bilar/Bilister är som älgar, fast fler och hårdare....... När du möter en bil i en korsning, fundera på vad föraren absolut inte kan göra och förbered dig på att han gör det. Hoppas jag inte skrämt dig nu, men jag ha klarat mig bra på dom råden i många år

  4. #4
    Välkommen!

    Ps. Street Bob är mer ungdomlig om du vill ha en big twin.

  5. #5
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Välkommen och Street Bob är da shit!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  6. #6
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Välkommen!
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  7. #7

  8. #8
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Välkommen!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  9. #9
    Tackar! Har varit iväg och provkört 3 olika HD idag. En Softail Black Line, en Dyna Wide Glide och en Sportster XL 1200 Custom. Sportstern tilltalade mig inte särskilt. Dynan gillade jag bortsett från att det vibrerade lite väl mycket vid vissa varv, men det kanske man vänjer sig vid? Softailen var skön o köra. Inga av dem tilltalade mig så särskilt rent utseendemässigt. Däremot så hade de några fina Fat Bobs inne, dock ej provkörningsbara. Bland annat en blå/grå CVO som kostade skjortan. Känns som att det duger gott i standardutförande med luft o buller, så kan man köpa till mer blingbling senare om man känner för det. Fast det hade så klart varit kul att känna på skillnaden med 110 motorn också.

  10. #10
    [QUOTE= Sportstern tilltalade mig inte särskilt.[/QUOTE]Ha Ha nu svor du i kyrka

  11. #11
    Street Bob är helt ok men jag gillar stuket på Fat Bob mer med det kraftiga framdäcket och formen på bakre stänkskärmen.

  12. #12
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tjena Erik o välkommen till ett sjysst forum Kolla gärna gruppen Westcoast.
    There are no problemsonly solutions

  13. #13
    Välkommen och som Xbones säger kolla in gruppen Westcoast.

  14. #14
    Välkommen och du vet när det känns rätt

  15. #15
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Välkommen...

    Testat night rod då? Den är ju iaf ungdomlig.

  16. #16
    Välkommen! du tog körkortet en dag innan mig

  17. #17
    Välkommen.
    Live to ride, Ride to live.

  18. #18
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Välkommen

  19. #19
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Testa Crossbones
    There are no problemsonly solutions

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Välkommen...

    Testat night rod då? Den är ju iaf ungdomlig.
    Testa skulle man naturligtvis kunna göra. Ser helt ok ut men föredrar det lite mer klassiska stuket hos övriga modeller.


    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Testa Crossbones
    De verkar inte säljas som årets modell men får jag tillfälle så. Just framgaffeln och lyktan är jag lite tveksam till men i övrigt ser den fin ut.

    Tur att det finns så många olika HD modeller att välja på så det finns någon som passar alla


    Lutar fortfarande åt Fat Bob men man ska inte förhasta sig när det gäller ett så stort inköp. Ska försöka lära mig så mycket som möjligt om alla skillnader, de olika motorerna och vad det finns för tillbehör till de olika modellerna.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 17:48
  2. lite info om harley dealers runt om i världen
    Av ultra98 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 17:41
  3. Ny här på forumet
    Av sako i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 20:59
  4. Ny på forumet
    Av jossi i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 00:34
  5. Ny på svenska forumet men gammal besökare på USA forumet
    Av FLSTF07 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 00:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •