Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 82

Ämne: Går lite i choppertankar...

  1. #21
    V.I.B mtfs avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    253
    Tackad: 0

    Okej, nu ska jag se om jag ska få svar till er alla här. Hade ju kännts bäst om man hade kunnat testa et stelbenare och se om man gillar det. Men de känns lite kass och bara köra och prova choppers som folk vill ha sålda inte test körda. Känner ingen som har lång gaffel. Visst hade med velat hitta en grym hoj så redan är klar med allting. Men de känns lite tråkigt för då måste jag sälja min nuvarande hojj om bara sitta och knarka blocket varje dag tills de kommer någon så kanske bara "duger". Har gjort de förr, köpt B saker istället för riktigt från början, nu pratar vi ju isf feta cash men kan tänka mig om jag köper en hoj som jag inte är helt nöjd med kommer jag kanske ångra. Går att bygga om men, ja jag vet inte.. Bara bestämma sig ju

    Admin du gjorde mig jäkligt taggad nu, bara drömt om att bygga själv, men de kanske kan gå. Fixar man inte de så får man kirra hjälp. Har en hyffsad mall om hur jag vill att de ska se ut.
    Men de som jag borde göra först av allt är att hitta nåt jag kan provköra, men kan de inte skilja så sjukt mycket på chopper? väghållning, komfort effekt osv..




    typ

  2. #22
    Jatack, men med risk att få på fan av proffsen
    Men sålänge internet finns och forumet ser jag ingen anledning att du inte får ihop det!!
    Har du bara nån slags verkstad och lackare i krokarna så är den biten klar, men detta kommer ju långt fram.

    Bra med bilder på vad du vill ha! En bra början.
    Vad man vill bestämma här er ram och motorval. En ekonomisk fråga. Som Pidde skrev, välj en pålitlig och bra motor. 1340/1450 duger gott.
    Om det ska vara en HD, S&S, Revtech eller Ultima blir olika beroende på vem du frågar och vad blånboken säger.

    Långgaffel med ram har jag ingen koll på men tror du kan få bra tips här om vilken stretch, rake som spelar fint ihop.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #23
    V.I.B mtfs avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    253
    Tackad: 0

    Ja en liten början i alla fall..Har garage och lite verktyg som duger till lite.

    Vad menas med stretch och rake? Måste jag bestämma ram innan jag tar reda på de? Lutar åt 20+ springer

    Och jag ska bygga en hel chopper haha, ni måste tycka jag är crazy

  4. #24
    Ja, vi/du är crazy, men vi spånar ju bara
    Hoppas proffs fliker in med synpukter!

    Ok, ett exempel bara Onatop , en DNA chopperram, (Calles Chopperdelar har/hade en sån här till rea såg jag nyligen)
    Stretch är utdragna ramrör, uppåt, framåt, rake är styrhuvudets lutning. Jag tycker du bör sikta på ett 240-250 däck men 200 funkar fint och du slipper off-setta massa grejer. Ramen nedan klarar 240/250/260 men har sett de som smällt in 280 i den samma.

    Här kan du se de siffrorna du kan hålla dig till ungefär för att få det stuket du visa bilder på. En passande gaffel till denna tror jag DNA själva anger 10" över. Hänger lite på vilket framhjul du ska ha och om du vill ha mer rake. Finns formler för detta, försprång kallas det.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #25
    Annat råd om du ska ha stelbenram, kör inte ett stort hjul med lågprofilsdäck! Stötigt värre! Kör 15"-17" med högprofilsdäck.

    Gällande lång springer, DNA har alla längder som bolt-on, vet inga andra som har färdiga i den längden, vet att vissa inte gillar dom här inne, så om nån har andra förslag, kom gärna med dom. Den understa bilden du postade kör en DNA-springer.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #26
    Här ser du stuket på ramen ovan som rullande chassi. Helt ok tycker jag.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #27
    Vad gäller provkörning, åk till nån rekommenderad svensk ramtillverkare som ev ändå ska göra en ram till dig så borde du kunna testa en där!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #28
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Gällande lång springer, DNA har alla längder som bolt-on, vet inga andra som har färdiga i den längden, vet att vissa inte gillar dom här inne, så om nån har andra förslag, kom gärna med dom. .
    Finns väll en rätt känd Calle som har Chopperdelar som säljer långa springers tex

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Finns väll en rätt känd Calle som har Chopperdelar som säljer långa springers tex
    Ja, med de har också bara långa DNA i sitt sortiment.
    http://calleschopperdelar.jetshop.se...=2&useparams=0


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #30

  11. #31
    Fan MTF, vi är ju snart klara!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #32
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Jaha Calle gör inga själv längre, trist .
    Men mrMoore då kanske. Många kul byggen därifrån http://mrmooremotorcycles.com/

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av racechopper Visa inlägg
    Jaha Calle gör inga själv längre, trist .
    Men mrMoore då kanske. Många kul byggen därifrån http://mrmooremotorcycles.com/
    Inte säker på det, kolla bara lite snabbt på deras webshop.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #34
    I ditt fall hade jag köpt en klar chopper med justa papper innan -74.Med begränsade kunskaper blir det hyseriskt dyrt .Som Stroker skrev innan köp en med ett stuk som du gillar och sätt din personliga prägel på den ,ändra skärmar tank sadel o dyl.Annars riskerar du att få en postorderchopper .Och dom e inte kuliga (ups)

  15. #35
    Men om man nu köper en sån som du säger Pidde, och sen byter nästan allt på den. Sålänge du inte kan(eller vill) tillverka varje del helt själv blir det ju alltid postorderbygge mer eller mindre? Eller hur går tankarna? Man kan ju sätta sin egen prägel även om du köper delar på postorder? Behöver ju inte köpa alla delar på samma ställe.

    Dyrt kan det absolut bli, men vi har ju inte koll på hans budget.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  16. #36
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Har du sett choppern som är på Tydingesjön träffar

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0325.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	104,0 KB 
Id:	7233 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00909.jpg 
Visningar:	84 
Storlek:	104,6 KB 
Id:	7234

  17. #37
    Jag kan oxo säga att polaren köpte en skitfräck stelbenare som absolut inte var ett postorderbygge, 47:ans papper, 98:ans motor, 03:ans gaffel m.m och det var det värsta fuskbygge jag skådat, han gav 140.000,- för skrotet och fick lägga minst 60.000,- för att fixa allt som var kasst, ramsne, ving och släppte ut all olja över natten från lådan. Den var mer på verkstad än på vägen.

    Nä, då köper bygger jag hellre ett "postorderbygge" med nya fräscha delar för samma pengar.

    Visst, han blev lurad tack vare sin okunskap, men med nya delar kommer du längre med okunskap även om du kommer gå på diverse minor.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  18. #38
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    Fjädrad sadel gör mycket om man är taskig i ryggen
    Ja,gillar också stelbenare men fjädrad sadel är nog ett måste för min del om det blir nån stelbenare igen.
    Hade 16" vanligt mc däck på min med sadeln direkt på ramen och det vill jag aldrig köra med igen för
    ryggens skull.

    Den bruna hojen Admin lade in va ju smakfull.
    Stroker49,har inte du balansmotor i din ? Måste ju vara kanonbra.
    Senast redigerat av Noyen den 2012-05-30 klockan 06:13.

  19. #39
    V.I.B mtfs avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    253
    Tackad: 0

    Shit massa svar! Roligt!

    Ja admin vi är ju snart klara hahah

    Bandit: Sett den 2 gånger nu och de va den som satte allt de här i rullning

    Jag har kollat på choppers till och från länge men tycker inte jag har hittat nån som jag riktigt gillar. Men de går ju bygga som ni säger. De hade varit så jäkla king och kunnat bygga en själv, visst kanske inte många som aldrig har kört en chopper och nu ska bygga en själv. Har inte funderat på min budget, beror på vad jag får för min nuvarande hoj. Men jag vill ha en FET hoj så kan nog sträcka mig till 170-180 papp? Kanske

    Om vi säger nu t ex ja köper kanske ram o gaffel från Calles borde man ju kunna provköra nån som dom har? Kanske inte alls gillar springer gaffel, så hade varit nice och testa och kunna kolla runt lite i verkstaden för inspiration Eventuellt kan de kanske hjälpa och komma överens om någon bra deal bara så man kommer igång..

    Vad menar ni med postorder chopper? Och varför är de inte bra?

  20. #40
    MTF:

    Calles..............Hmmmmmm.........Mummel, mummel...

    Postorder-chopper: Titta på BikeLines "kit" ALLT är Kinesiskt= tveksam kvalite på det mesta
    ser dessutom förjävliga ut!

    Skulle nog som skrivits ovan försöka provköra ngt somliknar det du vill ha så du vet vad du ger dig in på !!

    Besiktade ett B-L-bygge m 300 bak lågprofil m 3 kg i, obefintlig sadel, ULTIMA-stormotor mm
    Hemskt,,,, Stenhårt och när man vred på kände jag små amalgambitar ikäften av vibrationerna...

    Har sålt TC B balansaxelmotorer till ett par som byggt choppers, Helnöjda! Går fint, vibrationsfritt och med en
    snäll trimkam (TW 26) så räcker draget !
    Kräver ju speciell ram men UCC gör såna

    Som ngn skrev, Inte supertrimmat,tänk vrid i mellanregister och fin gång..
    Håll dig långt bort från RevTech...

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. bygga lite..
    Av tjockben i forum Medlemsbyggen!
    Svar: 91
    Senaste inlägg: 2013-11-03, 11:46
  2. Vågar man pilla lite?
    Av Natttåget i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 09:47
  3. Lite basics cui, tuner mm
    Av JohnnyRocker i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-26, 03:31
  4. Lite godis ;=))
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 20:01
  5. Lite mer musik
    Av Hagis i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 16:06

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •