Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 69

Ämne: Hur definierar man en tourer?

  1. #41
    Jag trodde det var chassit, road king, street glide och electra har väl ett annat chassi än dyna och softtail, eller?

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Vad säger ni om en X-bones med Heritageruta minus orginal halvape å läderväskor, blir en snygg halvtourer till ibland Softisarna, eller hur?

    Såhär?



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #43
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Admin du e också min idol, hehe.

  4. #44
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Jag trodde det var chassit, road king, street glide och electra har väl ett annat chassi än dyna och softtail, eller?
    Jupp, men båda är gummiupphängda och har A-motorn. touringhojarna har fler fästpunkter för motorn och är stabilare.

    Edit, alltså jämfört med dynan.
    Senast redigerat av Axman den 2012-05-28 klockan 21:11.
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  5. #45
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Admin du e också min idol, hehe.
    Min också! Bara vindrutan o tofsarna avviker från original. Tofsarna kan man vara utan. Har faktiskt likadana baggar vilka är Crossbones original. Ser inte så jävlig ut med ruta
    Senast redigerat av xbones den 2012-05-28 klockan 21:45.
    There are no problemsonly solutions

  6. #46
    Smaken e som baken, för mig e en tourer något ur touring familjen tex en streetglide eller roadglide, sportster och dyna är något för aktiv körning och en softail är något för att se snygg ut

  7. #47
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Xbones, +1
    Å det vore nog skönt med Hollywood styret från Slimen också

  8. #48
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Xbones, +1
    Å det vore nog skönt med Hollywood styret från Slimen också
    There are no problemsonly solutions

  9. #49
    en bekant med en xbone som har ett styre liknande softail slims
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	225850_1835993791133_1579121359_1742927_3017462_n.jpg 
Visningar:	18 
Storlek:	63,9 KB 
Id:	7214

  10. #50
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    @ Mankanh: Riktigt snyggt o bekvämt, en ruta för långfärder blir inte fel, men en Tourer blir det nog inte iaf.

    Vore kul å höra ngn som kört/kör en Tourer och som kört/kör en Softail om skillnaderna, finns det någon här?


  11. #51
    Har gott å väl ca 20.000 mil på några Softail samt "endast" 2.000 mil på en Tourer 103" som jag skaffade förra året.

    Trivdes mycket bra med Softarna. Bara att åka. Kort som långt. Den ena hade smalt framhjul medans de senare hade ett lite tjockare (FLSTS). Med Springern körde jag 232 mil i sträck på 23 timmar och 54 minuter utan problem för ett par år sedan. En mycket lättkörd hoj som man fick ta det lite lugnare med i vissa svängar än med FLHTC. Det är utan tvekan skillnad på den nya ramen m.m. om man skall jämföra med Springern och tidigare tourermaskiner. Dock, att "tura" går alldeles utmärkt med båda.

    Har blivit lite till åren nu och för första gången så kände jag under årets första Norgeresa att den är en anings lite tung. Blev en liten situation under resan, där jag i låg fart (mycket låg fart) fick bromsa då den framför gjorde en överraskande sak. Och jag nöp till med frambromsen i all hast... situationen blev så... och jag hade aningens lite styrutslag åt höger... gissa om högerbenet fick ta i för att möte en fullpackad hoj som var på väg att luta lite för mycket helt stillastående med en annan hoj alldeles framför på endast någon cm avstånd? Jag låg för nära helt enkelt under insvängen till macken. Efter alla dessa år och mil... det blev nära ändå... men det gick trots allt bra. Tung var ordet.

    Rutan är också en bra sak att ha i både regn och kyla. Vi hade snöslask och endast två grader en dag... Batmannen skyddar även fingrarna i dessa situationer. Jag hade det bra medans andra frös rejält om händerna.

    Så: Bägge är alldeles utmärkta att färdas långt med. Bara "basbehoven" hos var och en bör styra valet. Finns det bara en bra sadel så löser det sig med resten... behovet av last är ju (var för mig) en del i det avgörande valet också. Innerväskor - bara att lyfta ur på ett par sekunder vid framkomsten. Skinnväskorna med sin smala öppning gjorde att det tog tid att både packa och att landa efter resan. Provade både rulle, ryggsäck och T-bag att ha uppepå där bak... men för mig är/var "mulltoan" ett bättre val.

  12. #52
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Du e min Idol!



    Tackar hermano, finns ju en del folk med "touring" klassade hojar som inte pallar en 10mila tur utan att stanna 4ggr för att fika(jo jag känner en som till och med är medlem på forat men jag outar inte nån)

    @bones, jo jag är unik och vill gärna tro att vi alla är unika på vårat eget sätt

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Min också! Bara vindrutan o tofsarna avviker från original. Tofsarna kan man vara utan. Har faktiskt likadana baggar vilka är Crossbones original. Ser inte så jävlig ut med ruta
    Ser ju riktigt bra ut tycker jag.(för att va en softail ) skojar bara
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  13. #53
    Jonny Rocker

    Jag har haft både dyna, softail och touring, Jag tycker helt klart touring är det bästa om man kör mycket landsväg, haft både en 10 och en 11 Street glide, luftfjädringen är helt underbar vid långfärd,plus att du lätt ändrade hårdheten i den med en liten pump,använde stereon konstant och väskorna var alltid med om man så var på Ica och köpte mjölk eller om man skulle på resa, hade inner väskor som var kanon vid packning och även när man kom fram.Du har skydd av kåpa i alla väder, dubbla bromsskivor med Abs, chassit funkar bra att köra fort med,, lite klumpig inne i stan bara,Softailen jag hade var en Nighttrain och den hade sin tjusning den med, längsta dags turen var på 96mil och det funkade också, men jag gillar att köra ganska fort och softailen har inte samma väghållning som dyna eller touring så efter trimning och ombyggnad ink sänkning på den blev den mycket bättre i kurvorna men hård som en stelbenare vilket inte är så kul på vägarna i Lappland, nu kör jag trimmad dyna vilket funkar eftersom jag bara gör dagsturer och sällan över 70mil per dag
    Senast redigerat av mankanh den 2012-05-29 klockan 10:06.

  14. #54
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Heheh ViLa,tyckte du skrev att du älskar ALLA Harleys
    Jo det stämmer men just i detta fallet så måste du hålla med att Fatboben blev ful men jag älskar den ändå.

    If it aint a Harley,it aint shit
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  15. #55
    Hagis
    Guest
    Sen massa fransar och lull lull... Dessa borde heta Harley goldving

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	08_aug_hd_mod_review_01.jpg 
Visningar:	7 
Storlek:	21,2 KB 
Id:	7216

  16. #56
    Men den kom före guld vingen så det borde vara Honda electra i så fall

  17. #57
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Jonny Rocker

    Jag har haft både dyna, softail och touring, Jag tycker helt klart touring är det bästa om man kör mycket landsväg, haft både en 10 och en 11 Street glide, luftfjädringen är helt underbar vid långfärd,plus att du lätt ändrade hårdheten i den med en liten pump,använde stereon konstant och väskorna var alltid med om man så var på Ica och köpte mjölk eller om man skulle på resa, hade inner väskor som var kanon vid packning och även när man kom fram.Du har skydd av kåpa i alla väder, dubbla bromsskivor med Abs, chassit funkar bra att köra fort med,, lite klumpig inne i stan bara,Softailen jag hade var en Nighttrain och den hade sin tjusning den med, längsta dags turen var på 96mil och det funkade också, men jag gillar att köra ganska fort och softailen har inte samma väghållning som dyna eller touring så efter trimning och ombyggnad ink sänkning på den blev den mycket bättre i kurvorna men hård som en stelbenare vilket inte är så kul på vägarna i Lappland, nu kör jag trimmad dyna vilket funkar eftersom jag bara gör dagsturer och sällan över 70mil per dag
    70 mil om dagen Din galning de e va jag kör på hela sommaren

  18. #58
    Citat Ursprungligen postat av pidde Visa inlägg
    70 mil om dagen Din galning de e va jag kör på hela sommaren
    Har kört 200 mil nu i maj vilket ju inte är så mycket, men vi har inte haft barmark så många veckor, har faktiskt snöat här idag, körde 42mil i går, var 0,8plus när jag for, då var man inte så kaxig, kan ärligt säga att då saknade jag street glidens vindskydd

  19. #59
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    en bekant med en xbone som har ett styre liknande softail slims
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	225850_1835993791133_1579121359_1742927_3017462_n.jpg 
Visningar:	18 
Storlek:	63,9 KB 
Id:	7214
    Coooooool hoj
    There are no problemsonly solutions

  20. #60
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Gött att höra Draken Själv har jag bara kört 75mil på en dag med Xbonesen o har INGENTING att klaga på. Körde på norska vägar o hojen gick som tåget
    There are no problemsonly solutions

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •