Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Däckvibrationer

  1. #1

    Däckvibrationer

    Hej
    Har en ny wideglide och har just vart och 160mila servat den och kan villigt erkänna att under inkörningen har jag vart jävligt försiktig med den, aldrig kört över 100, efter servicen for jag till en annan stad för att bänka hojen, på vägen ökades farten till över 100 och det uppkom kraftiga vibrationer från bakdäcket, när vi skulle bänka så gick det heller Inge bra, det var som att sitta på en häst i full gallop, fälgen verkar rund men gummit verkar ovalt eller som det inte sitter rätt monterat, man ser när man leder hojen att det inte är runt,detta åtgärdas säkert på garantin men har någon annan vart med om något liknande???

  2. #2
    Vafan handlar det om? Har du möjlighet att lyfta hojen så bakhjulet snurrar fritt? Borde du kunna kolla hur det ser ut när du snurrar på hjulet.
    Däcket är aldrig bytt?

    Notera: Vid nyleverans av Dyna slarvas det ibland med nåt som heter "motor alignment" dvs man centrerar motorn med svingen och ramen. Dynamotorn sitter i svingen nämligen enkelt uttryckt. Detta ser man genom att bakdäcket inte är centrerat mellan skärmstagen. Och det kan slå på flera centimenter och kan ge märkliga negativa effekter! Min Dyna var en centimeter off center. Mer info i denna tråd: http://harleyforum.se/showthread.php...jul-allignment

    Det känns dock i ditt fall att det är nåt annat även om märkesdäck sällan är defekta.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    nä däcket är ju aldrig bytt, hojen är ju ny, uttagen i feb, har gått 155mil, har kontaktat återförsäljaren och väntar på svar om garantin, mitt problem är ju att jag har 35mil enkel till närmaste Harley handlare, har inte riktigt lust att puttra dit igen, för ökar man farten blir bakändan som en vibromatic, ska kolla centreringen i morgon

  4. #4
    syns inget på slitbanan på däcket heller

  5. #5
    Trist som fan. Jobbit och drygt när den är så ny, annars kunde du tagit av hjulet och åkt till en lokal däckfirma med det.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #6
    Jepp, hade gjort det om det inte hade vart för garantin, bänkningen var ju inte heller så kul, kurvan såg ut som ett sick sack mönster och siffrorna gav inte motorn rättvisa alls när den hoppade så på rullen

  7. #7
    HD löste detta på garanti, verkar som corden eller slitbanan lossnat inne i däcket, men HD löste det snabbt och smärtfritt för mig

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •