Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 39 av 39

Ämne: Hälsa eller skita i

  1. #21
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Hejjar på alla!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  2. #22
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Häromkring så är det nog som så att dom som åker sporthoj inte vågar hälsa på oss Harley åkare, sällan man ser att dom ens försöker hälsa men det kan iofs ha med att deras spjälstaket som dom framför måste köras med båda händerna på styret

  3. #23
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Bor man i storstad blir det hemskt mycket hej...funkar inte...därimot på hojsväng utanför stan hejar jag oftast.

  4. #24
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Jag försöker hälsa på alla så gott jag kan. HÄJ HÄJ PÅ ER GÖBBAR Å GÖMMER

  5. #25
    Hagis
    Guest
    Jag har gått från att inte hälsa på plastraketer och grusskottare till att hälsa på alla! Tidigare när jag själv körde sporthoj och hälsa så var det få HD personer som hälsa tillbaka! Så till slut slutade jag hälsa på HD folket! Sen när jag skaffa HD så kände jag en sån enorm skillnad i upplevelsen att köra hoj, kanske för att jag körde sporthoj som yngre och vart klokare med åren?!

    Men idag så tillhör jag en motor förening där vi har HD hojar, sporthojar, HD wanna be hojar som virago osv och raggar bilar! Detta har tagit mig ett steg klokare i visdomsträsket Jag bryr mig inte så hårt, hälsar någon tillbaka så vet jag att personen njuter lika mycket som jag! Hälsar dom inte tillbaka så önskar jag dom ändå en bra dag, för det finns HD åkare som inte hälsar överhuvudtaget oavsett vad jag har suttit på

  6. #26
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Jag hälsar så ofta jag kan... Men inte upprörs jag av, att vissa inte gör detsamma tillbaks. För ibland kan det ju bero på andra faktorer med, varför en hälsning uteblir.

    Den enda gång, jag brytt mig om vad andra hojåkare ansett och tyckt, var när jag var sista gången på Norrway Rock Festival... Min gore tex jackas dragkedja gick sönder redan på ditvägen. när vi rullade av färjan (maken och jag). Och som tur var hade jag väst på mig ovanpå, som fick hålla ihop eländet. Men med vanlig sedvanlig tur, ösregnade det både dit och tillbaks. På hemvägen hade maken knutit en "plast-poncho-regnrock" runt mig, så jag inte skulle bli allt för blöt. Det såg definitivt inte klokt ut alls. Ungefär som man bar en gammaldags snibblöja på ovankroppen. Funkade väl till en början. Men vid sista rastningen i Norge, valde vi att stanna vid ett fik. Där vimlade det av "coola japsåkare", som glodde som fan. Då ryckte jag av mig skiten och sa med sammanbiten röst till maken; Nu skiter jag i, OM jag blir blöt...
    Det är enda gången jag brytt mig om andra hojåkares tankar.

  7. #27
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av RilleHD666 Visa inlägg
    När jag började köra hälsade jag på alla men kom fram till ganska fort att de på japshojar hälsar mycke sällan så nu skiter jag i dem. Försöker hälsa/hälsa tillbaka så bra jag kan.
    Körde plasthoj tidigare och konstaterade att det mest var Harley som inte hälsade =) Skitsamma, jag hälsar på alla oavsett vad jag sitter på =)

  8. #28
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Jag hälsar hej vilt och utan kontroll, men ibland undrar jag om det inte vore trevligare att börja hälsade mer då vi möts på fiken, träffarna och andra ställen när bågen står på stödet, kanske lite präktigt men ändå

  9. #29
    Har åkt runt i både europa och usa.I usa hälsas det och ibland förmycket,men mc väst bikers hälsar Aldrig(förutom egna förstås)..Runt om europa är ungefer som i sverige.Iaf italien,tyskland,ex jugoslavien..

  10. #30
    V.I.B cranks avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    hemma
    Inlägg
    116
    Tackad: 0
    hej hej hemskt mkt hej

    hade dom nån kamera med sig dessa jappsar

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Jag har gått från att inte hälsa på plastraketer och grusskottare till att hälsa på alla! Tidigare när jag själv körde sporthoj och hälsa så var det få HD personer som hälsa tillbaka! Så till slut slutade jag hälsa på HD folket! Sen när jag skaffa HD så kände jag en sån enorm skillnad i upplevelsen att köra hoj, kanske för att jag körde sporthoj som yngre och vart klokare med åren?!

    Men idag så tillhör jag en motor förening där vi har HD hojar, sporthojar, HD wanna be hojar som virago osv och raggar bilar! Detta har tagit mig ett steg klokare i visdomsträsket Jag bryr mig inte så hårt, hälsar någon tillbaka så vet jag att personen njuter lika mycket som jag! Hälsar dom inte tillbaka så önskar jag dom ändå en bra dag, för det finns HD åkare som inte hälsar överhuvudtaget oavsett vad jag har suttit på
    Mycket klokt inlägg Hagis!

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av Neno Visa inlägg
    Har åkt runt i både europa och usa.I usa hälsas det och ibland förmycket,men mc väst bikers hälsar Aldrig(förutom egna förstås)..Runt om europa är ungefer som i sverige.Iaf italien,tyskland,ex jugoslavien..
    Ja, amerikanerna är otroliga. De hälsar även fast de ligger och kör på motorväg i motsatt fil med 100m terräng mellan.

    Själv hälsar jag lite då och då. Känner mig dock alltid som en idiot när jag hälsar utan att få en igenkännande nick eller vink tillbaka.

  13. #33
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Citat Ursprungligen postat av CrazyVic Visa inlägg
    Känner mig dock alltid som en idiot när jag hälsar utan att få en igenkännande nick eller vink tillbaka.
    Det gör jag med. Just av den anledningen hejjar jag på alla som ser ut att köra mc.
    Nu jävlar blir det åka av!

  14. #34
    En liten vink tycker jag att man kan kosta på sig.
    Det är sällan jag hinner reflektera över vad det är för sorts hoj jag möter faktiskt.

    Finns en liknande tråd på sporthoj.com och där hävdar dom flesta att customåkare är dom som är sämst på att vinka och le.

  15. #35
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Sporthojs åkare som har öppen hjälm så man kan se dem le kan man ju räkna på en hand
    Citat Ursprungligen postat av doolycheck Visa inlägg
    En liten vink tycker jag att man kan kosta på sig.
    Det är sällan jag hinner reflektera över vad det är för sorts hoj jag möter faktiskt.

    Finns en liknande tråd på sporthoj.com och där hävdar dom flesta att customåkare är dom som är sämst på att vinka och le.

  16. #36
    Hälsar aldrig först och dansar aldrig nykter...
    Bländar aldrig av först heller, varken med bil eller mc.

  17. #37
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Funderar lite på, om en del inte vill heja på en Harley trike, enbart för att den har ett hjul extra. Inte coolt nog?
    Nåja, de vet ju ej, att det är min början på väg till drömhojen. Dock var ju min hoj tvåhjulig i början... Men av olika anledningar byggdes den om, så man skulle kunna nyttja den oftare.

    Gör ni skillnad på var ni hejar då/eller inte hejar?
    Hög fart på motorväg eller liknande?

  18. #38
    Ja på motorväg där det är x antal meter mellan vägarna bryr jag mej inte om att hälsa. Inte heller om jag kör fort typ 130km/h

  19. #39
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Asker, Norway
    Inlägg
    21
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Men är det inte lite vanligare med hojhälsningar i Sverige? Hur är det utomlands, känns inte som det är lika vanligt där? Europa, USA etc?
    Kör mycket både i Norge och Sverige, tycker nog att det är en markant skillnad på hälsandet. I stort sett alla (inte lätt mc,moppar o vespor) hälsar i Norge, i Sverige upplever jag att väsentligt färre hälsar. Kan ju inte bro på att kör norskreggat, har ju ingen skylt fram...

    Personligen hälsar jag när jag kan på alla som kör tungt. Borde kanske hälsa på lätt mc också, men i Norge ser ju mopparna ut som hojar nu för tiden.

    När jag hämtade hojen på norska västkusten förra året (efter ett låångt uppehåll i MC körandet) och körde den till Oslo kändes det ganska häftigt när alla hälsade. Kanske naivt men helt plötsligt kände jag samhörighet i trafiken, i stället för det som jag uppfattar det minst sagt irritabla förhållandet som i stort sett undantagsvis råder mellan bilisterna. Men det är klart, bilister blir man ju som MC åkare av och till ganska förbannad på, men det är ju en annan sak.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Bus eller Godis?
    Av Wallis i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 20:41
  2. lägga 60-70k på en Superglide, FXR eller FXD
    Av mitoman i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 23:25
  3. 95 eller 98 oktan
    Av indy 500 i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 15:20
  4. V-Rod, eller nåt....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 23:35
  5. Har ni fest eller???
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 19:53

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •