Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 81 till 89 av 89

Ämne: Framflyttade fotpinnar, trams! :)

  1. #81
    Hagis
    Guest
    Det slog mig plötsligt då jag som hastigast såg en annan tråd med säkerhets frågor! Just det ni nämnde tidigare i tråden, aphäng! Borde inte detta också räknas som en enorm säkerhetsrisk? Menar man "får" ju blodstopp i armarna, dvs man tappar förmågan att koppla, bromsa osv! Sen borde man ha platskåpor så man slipper stenskott på händer och överkropp! Kanske lika bra att man även har förbud på öppna hjälmar, man vet aldrig! Fan, det är absolut bäst om alla körde bil i stället haha...
    (läs detta med enormt mycket kärlek och ironi)

  2. #82
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Många sänker sina hojar o fotpinnar o stödet tar i ganska lätt osv, då är det ju ändå viktigare att sitta rätt så man kan flytta kroppsvikten för att få mindre nerläggnings vinkel.
    Vad jag hört är den vanligaste mc olyckan en singel olycka där föraren "fryst" i kurvan och gått rakt fram antingen i diket eller mötande trafik.
    O rutin, rädsla eller vad det nu beror på vet jag inte men träna att köra i kurvor är nog en bra ide' efter att lära sig bromsa.
    Tror du jag som är 195cm "sitter rätt" utan framflytt?

  3. #83
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Antar att du vill sitta bekvämt...men det jag försöker beskriva handlar inte om det....utan om att kunna flytta vikten i kurvor för vi har så urbotat dåliga hojar som inte går att lägga så mycket i kurvor för dom har dålig fjädring och är sänkta så fotpinnar o dylikt tar i för tidigt

  4. #84
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Olika åsikter är ju bramen hur länge ska det ältas om framflytt hit o dit? Vill du ha bakflytt så har du det! Vill någon annan ha framflytt så får han väl ha det eller??? Att sen blanda in Dragbikes i det hela är ju bara dumt.Men när jag nämnde Aphäng som jag själv inte tror är så jävla säkert att köra med eller tvärbromsa med så blev det helt tyst!!! Vad säger skaderegleraren om saken?
    Jag har framflytt och aphäng, och det är tvärlungt att tvärbromsa med hd org bromsar
    Men på Duccen monterar jag nog inte aphäng...

  5. #85
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Som så många redan nämnt, så handlar det ju om vad som passar en bäst. När jag hade min Street Bob, så hade jag mittmonterade fotpinnar samt Highway pegs. Pga att jag har långa ben, så var det skönt att kunna sträcka ut benen emellanåt. Körställningen med mittmonterat kändes onaturlig för mig, just pga mina långa ben...
    På min nuvarande hoj, Wide Glide, så sitter det ju framflyttat original. Och jag kan inte påstå att kontrollen av hojen blivit sämre jämfört med Street Boben. Möjligtvis att den kändes lite svårare att köra i krypfart i början, men det är en vanesak. Numera känns det inte som ett problem.
    Ute efter kurviga favoritvägen går det att köra lika fort som med Bob'en.

  6. #86
    Känns som att midpegs är för stressade människor, framflyttat är lite mer chill. Men det är väl surt för en sportster roadster ägare att se nån gammal opraktisk och klumpig chopper få mer uppmärksamhet hans knäskrap i en rondell?

  7. #87
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Bikerboy Visa inlägg
    Som så många redan nämnt, så handlar det ju om vad som passar en bäst. När jag hade min Street Bob, så hade jag mittmonterade fotpinnar samt Highway pegs. Pga att jag har långa ben, så var det skönt att kunna sträcka ut benen emellanåt. Körställningen med mittmonterat kändes onaturlig för mig, just pga mina långa ben...
    På min nuvarande hoj, Wide Glide, så sitter det ju framflyttat original. Och jag kan inte påstå att kontrollen av hojen blivit sämre jämfört med Street Boben. Möjligtvis att den kändes lite svårare att köra i krypfart i början, men det är en vanesak. Numera känns det inte som ett problem.
    Ute efter kurviga favoritvägen går det att köra lika fort som med Bob'en.
    Kan inte annat än instämma, upplever detsamma med min wide glide =)
    A.K.A Masen

  8. #88
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Bikerboy Visa inlägg
    Som så många redan nämnt, så handlar det ju om vad som passar en bäst. När jag hade min Street Bob, så hade jag mittmonterade fotpinnar samt Highway pegs. Pga att jag har långa ben, så var det skönt att kunna sträcka ut benen emellanåt. Körställningen med mittmonterat kändes onaturlig för mig, just pga mina långa ben...
    Precis,när jag provkört streetbob känns körställningen förjävlig med mittmonterat som du skriver.Men passar säkert kortare personer.

  9. #89
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Fan , pinnar fram el. bak , hit & dit .. hade fotplattor på -42:an & det var som att ha träskorna nere i rullgruset redan vid 70km så jag är jävligt nöjd med framflytt på Dynan kan ja säga!
    CS//

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande ämnen

  1. fotplattor mot fotpinnar
    Av Benny i forum Bytes / Skänkes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-17, 06:49
  2. Andra Fotpinnar!!??
    Av Harleyman1 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 23:34
  3. Fotpinnar
    Av harley i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-02, 16:55
  4. Framflyttade fotpinnar Dyna, från mids.
    Av admin i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 09:36
  5. Nya fotpinnar på plats
    Av Christer i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-02, 16:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •