Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 89

Ämne: Framflyttade fotpinnar, trams! :)

  1. #21
    PBT59

    Helt överens med Dig!!

  2. #22
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Tycker fotpinnarna vibrerar så in i h, mittmonterade på dynan. Spengummin från en mjölkmaskin räddade mig hem från en långtur . Sen blev det framflytt= mindre vibrationer!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    Tycker fotpinnarna vibrerar så in i h, mittmonterade på dynan. Spengummin från en mjölkmaskin räddade mig hem från en långtur . Sen blev det framflytt= mindre vibrationer!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #24
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Kör en wide glide som har ganska framflyttade pinnar orginal, detta för att min långa ben ska få det lättare under åkturerna =)
    Dock skulle jag inte vilja ha dem längre fram än så.
    Kanske inte lika högfarts-kurvtagnings-säkert som med pinnarna under mig men då jag är 2 m lång så var det ett måste att får sträcka ut benen mer än på tidigare hojar. Har dock ändrat körstil sedan jag bytte ut min tidigare plasthoj mot nuvarande knarr =)

  5. #25
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Admin får väll flytta inlägget om det inte passar här. Done /admin

    Men med inlägget ovan funderar jag ofta på när skall denna idiot trend upphöra med jätte framflyttade fotpinnar.
    Harley är väl inte jätte känd för sin väghållning men varför öka på det dåliga med helt förkastlig körställning.
    Speciellt Sportster skall absolut ha fotpinnarna rakt nedanför sig så man kan lyfta sig från sadeln o flytta vikten i kurvorna.
    Tydligen är utseende o ball faktorn viktigare än funktion.
    På en solskens körd kromblänke som bara blivit smutsig på garage uppfarten där grannarna kan stå o drömma om man ändå hade en H-D kan väl framflytt passa men f**n inte på en kurvig väg med lite aktiv körning, för många gillar ju fart, det säljs ju trim kitt i mängder och skall jag vara ärlig tror jag väldigt få en behärskar en original till fullo.
    Så där jag nu har jag stuckit ut hakan....fyll på med hat inlägg nu

    haha ja du ber om det
    Jag som är uppvuxen på en sporthoj (japansk damtoalett, riskokare, plastraket osv) kan inte på något sätt hålla med i något av det du skriver! Att sitta som en påskkärring på en 883a med benen rakt ner och se ut som en löjlig jockey är allt annat än skönt! Jag skulle vilja se den personen som håller med i det som sägs och kör en 883a, efter 15 mil! Vart ska du sträcka ut benen?

    Jag säger som så, ja det säljs mycket trim (okej, jag håller med till 0.1%) men jag vill fastslå att framflytt är precis som bredare styre, rejkad gaffel, trimmad motor osv. ALLT som ändrar körställningen är något man måste lära sig hantera! Och ja det tar tid, men jag kan nog utan överdrift påstå att en person med framflytt och mindre sunt förnuft kan köra ifrån en sporthoj på små krokiga vägar! Det handlar bara om hur bra man har lärt sig hojen, inget annat! Och kan man inte hantera hojen så får man köpa busskort eller en vespa! Punkt slut

    Edit haha.... Så inte punkt slut!
    Om man nu vill köra så fort på små vägar så har man köpt fel hoj! Med en HD äger man vägen oavsett hastighet! Och har man rätt folk runt sig så väntar dom till siste man är i kapp! Så varför stressa Och jag håller med föregående talare, vi hatar dig inte för att du har en åsikt! Även om den är fel

    Nu punkt slut
    Senast redigerat av Hagis den 2012-05-21 klockan 19:50.

  6. #26
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Förresten så är det ju ett bra vaningstecken med framflyttade, när hälen skrapar i så vet jag att det inte är så mycket kvar innan hojen skrapar i =)
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  7. #27
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2011-Harley-Davidson-XR1200X-3.jpg 
Visningar:	60 
Storlek:	72,5 KB 
Id:	7087

    gör om det med framflytt

  8. #28
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Ja just det och i det läget har många kört åt fanders..bara för dom inte vet hur man tar en kurva, eller fel av mig..körde för fort in i kurvan med den kunskapen dom hade...

    Citat Ursprungligen postat av Axman Visa inlägg
    Förresten så är det ju ett bra vaningstecken med framflyttade, när hälen skrapar i så vet jag att det inte är så mycket kvar innan hojen skrapar i =)

  9. #29
    Känns lite som två diskussioner?

    Kan jag ta en kurva snabbare på en japs cykel med knäskrap, än med min HD, absolut.

    Kör man i diket bara för att man har framflytt, självklart om man inte kan köra motorcykel, men tror å andra sidan att man då också drar av vägen med japsen.

    Är man nybörjare så får man helt enkelt ta det lugnt i början o lära känna sin cykel, har vi inte alla börjat där.
    Har extremt svårt att tro att man kör HD för att köra ifrån japanska racer maskiner, jag kör det för att jag tröttnat på knäskrap, älskar ljudet och så har hojen "stil"
    Trimmat har jag gjort för att åtminstone ge japsarna lite att bita i

  10. #30
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2011-Harley-Davidson-XR1200X-3.jpg 
Visningar:	60 
Storlek:	72,5 KB 
Id:	7087

    gör om det med framflytt
    Då är frågan, vad ska han med en sadel till när han inte sitter i den

    Ähh sluta käka citron nu boyz, man gör som man vill och tro mig! Jag var ute med sporthojen för några år sen (vi var väll ca 15 pers) och vad ser jag i spegeln på våra små jävligt krokiga vägar i norra sthlm? Jo en triumph på bakhjulet! Jag åkte in till kanten och vinka förbi honom! Framflytt eller inte, gör som ni vill! Jag förstår inte den negativa tonen i tråden så jag lämnar den!

  11. #31
    Håller med Hagis.live Free Ride Free.Kör egen styl och kritisera inte min.ALDRIG..

    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=MzgSsioAGHs
    Senast redigerat av Neno den 2012-05-21 klockan 20:34.

  12. #32
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat hasse diesel (dags att kramas pöjkar)
    There are no problemsonly solutions

  13. #33
    Jag är 190 lång och gillar mina framflytt för då kan jag packa sissybarväska och ha den som ryggstöd på låååångstyrning, luta mig bakåt och sträcka ut benen(fet djävla knäskada också så det hjälper med skön körställning :-)
    I övrigt så kan jag väl till viss del tycka att gillade jag att åka fort och lägga ner i kurvorna hade jag köpt en plastaraket och knäpuckar, inte en Harley...men bara min egen åsikt..

  14. #34
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Är ledsen om det uppfattas negativt eller konflikt artat, inte min mening i så fall.

    Jag jobbar med skadehantering på ett försäkringsbolag och är väldigt van och är inte rädd för konflikter, sitter och blir utskälld både via mail o telefon när kunder fått avslag på sina ärenden...
    Här tycker jag det är roligt att få i gång så många skriver o vädrar...ibland måste man provocera för att vissa skall våga skriva

  15. #35
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
    Jag är 190 lång och gillar mina framflytt för då kan jag packa sissybarväska och ha den som ryggstöd på låååångstyrning, luta mig bakåt och sträcka ut benen(fet djävla knäskada också så det hjälper med skön körställning :-)
    I övrigt så kan jag väl till viss del tycka att gillade jag att åka fort och lägga ner i kurvorna hade jag köpt en plastaraket och knäpuckar, inte en Harley...men bara min egen åsikt..
    Medhåll till 100%
    There are no problemsonly solutions

  16. #36
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Jag har haft hojar med framflytt, fotplattor, mitt pinnar och race hojen så långt bak det går och den går definitivt inte svänga med

    Jag tror det är trender, är ganska säker på att fler o fler kommer med mitt placeringen.
    Alla snackar om benen...men va fan det är djävlig gött att kunna lyfta röven från sadeln i bland, härom dagen körde jag en riktig dålig tjälskotts väg, hade antagligen haft ont ännu om jag inte hade kunnat resa mig upp.

  17. #37
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Är ledsen om det uppfattas negativt eller konflikt artat, inte min mening i så fall.

    Jag jobbar med skadehantering på ett försäkringsbolag och är väldigt van och är inte rädd för konflikter
    Litet tips (och med din arb bakgrund så har jag större förståelse!) Men här behöver du inte provocera! Vi är alla samma lika och vi respekterar varandras åsikter! Jag förstår vad du säger och jag respekterar det! (kan bara prata för mig själv) Men, hatar som bekant det ordet lika mycket som jag hatar ordet måste, höjden på framflyttade pinnar är den samma som på ordinarie! I alla fall på min, så hela grejen känns bara som en stor provokation! TROR till o med att mina framflyttade är "1 högre upp!

    Men som sagt, jag köper läget men den där jobb provokationen får du enligt mig gärna lämna på jobbet när du stämplar ut Broder!

  18. #38
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Jag har haft hojar med framflytt, fotplattor, mitt pinnar och race hojen så långt bak det går och den går definitivt inte svänga med

    Jag tror det är trender, är ganska säker på att fler o fler kommer med mitt placeringen.
    Alla snackar om benen...men va fan det är djävlig gött att kunna lyfta röven från sadeln i bland, härom dagen körde jag en riktig dålig tjälskotts väg, hade antagligen haft ont ännu om jag inte hade kunnat resa mig upp.
    Crossbonesen är faktiskt bra för där kan man både sträcka på benen o lyfta på röven! Men den är ju ingen räser o det är jag inte ute efter heller.
    There are no problemsonly solutions

  19. #39
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Inte visste jag Hagis att Harley folk va så känsliga, fan vi har ju stora tunga maskiner som låter mycket och klär oss så folk blir rädda...men vi tål inte lite åsikts byte okej jag skall sluta eller jag vet inte kan inte lova
    Puss o kram

  20. #40
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Jag har haft hojar med framflytt, fotplattor, mitt pinnar och race hojen så långt bak det går och den går definitivt inte svänga med

    härom dagen körde jag en riktig dålig tjälskotts väg, hade antagligen haft ont ännu om jag inte hade kunnat resa mig upp.
    Kan du inte svänga med en räser hoj med pinnar långt bak eller mitt på så är det nog inte pinnarna det är fel på

    För egen del åker jag ogärna på vägar där det "guppar" för mycket då min 883a nu mera är en stelbenare! Men det finns lösningar! Skaffa bättre fjädring i solosadeln eller skaffa en tjockare solo sadel! Och eller ställ dig på skuts pinnarna när det i så fall guppar för mycket

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. fotplattor mot fotpinnar
    Av Benny i forum Bytes / Skänkes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-17, 06:49
  2. Andra Fotpinnar!!??
    Av Harleyman1 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 23:34
  3. Fotpinnar
    Av harley i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-02, 16:55
  4. Framflyttade fotpinnar Dyna, från mids.
    Av admin i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 09:36
  5. Nya fotpinnar på plats
    Av Christer i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-02, 16:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •