Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Jörgen Karlsson

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30

    Jörgen Karlsson

    Hej
    Jag heter Jörgen.
    Är ny på detta forum. Orsaken är främst att Harleyportalen har svikit.
    Jag har mest hållt på med sportstermotorer.
    Jag ogillar tre saker.
    1) Kriminella Västklubbar
    2) Att man blir kallad "Hang around"
    3) Politiska rassediskussioner...

    Fixas ovanstående bort så deltar jag på HF. Då lovar jag att bidra kring sportsterrelaterade motorfrågor i mån av tid.
    Eljest vill jag avsluta mitt konto.
    Att åka HD ska vara relaterat till hippiekulturen tycker jag.
    Peace, pot osv... Alla ska var välkomna; tjejer, killar, invandrarbakrund osv.
    På HD fronten gillar jag den gamla genuina "Easy Rider"-HD-stammen, Sofia Hogs mfl
    Inte respekt-gänget med "pittbull, V-rod och silikonbrud"

    http://www.youtube.com/watch?v=CdMf-86Evro



    Vänligen
    Jörgen
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2012-05-20 klockan 06:33.

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Tjena Jörgen o välkommen hit

    Håller med dig i alla tre punkterna kul att du vill göra ett försök för jag o många andra vet att du har MYCKET att bidra med.
    Mvh
    Skalman nu mera PTB59

    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Hej
    Jag heter Jörgen.
    Är ny på detta forum. Orsaken är främst att Harleyportalen har svikit.
    Jag har mest hållt på med sportstermotorer.
    Jag ogillar tre saker.
    1) Kriminella Västklubbar













    2) Att man blir kallad "Hang around"
    3) Politiska rassediskussioner...

    Fixas ovanstående bort så deltar jag på HF. Då lovar jag att bidra kring sportsterrelaterade motorfrågor i mån av tid.
    Eljest vill jag avsluta mitt konto.
    Att åka HD ska vara relaterat till hippiekulturen tycker jag.
    Peace, pot osv... Alla ska var välkomna; tjejer, killar, invandrarbakrund osv.
    På HD fronten gillar jag den gamla genuina "Easy Rider"-HD-stammen, Sofia Hogs mfl
    Inte respekt-gänget med "pittbull, V-rod och silikonbrud"

    http://www.youtube.com/watch?v=CdMf-86Evro



    Vänligen
    Jörgen

  3. #3
    Godmorgon och välkommen. Är själv också ny här. Tycker det verkar vara ett lovande forum. Lugnt och avslappnat, med mogna personer. Håller också med på alla 3 punkter.

  4. #4
    Instämmer fullt ut på dessa 3 punkter !

    Herr Karlsson har mycket teknik-know-how att tillföra på Sportster-avdelningen

    (Pitbull, V-Rod och silikonbrud ... Hahahaha!!!!)

  5. #5
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Välkommen in i värmen...

    Pitbull? Nahhhhh
    V-Rod? nope
    Silikonbrudar? Ok det kan vi köra på
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  6. #6
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Välkommen...

    Skulle iofs vilja säga som så... Forumet är ju gjort mer eller mindre ideellt av en privat person, så det är ju upp till admin att bestämma reglerna med.
    Och "hängisperiod osv" är kortare här, OM du är aktiv.
    Själv skulle jag hellre vilja ha bort den för stora anonymiteten, som många andra medlemmar har (där de inte ens skriver ålder, stad och förnamn offentligt)...

  7. #7
    Välkommen Jörgen.

    Gällande punkt 1 & 3, inget jag sett alls härinne, så inget att fixa.

    Punkt 2.
    Ja, dessa användartitlar har det varit någon fråga om tidigare. Detta titelsystem är tagna från de största HarleyForumen i USA och har inget med nåt annat att göra. Vi svenskar förknippar dessa titlar direkt (och en massa annat) direkt med mc-gäng men yttrycken är faktiskt generella.
    http://sv.wiktionary.org/wiki/hang_around

    Gillar man inte användartiteln kontakt mig så får du ett annat, konstigare än så är det inte!

    Jag gör gärna om titelsystemet om så önskas, kvittar mig, kom med förslag här:
    http://harleyforum.se/showthread.php...ghlight=Titlar

    Som många vet som hänger här inne så är jag alltid mottaglig för tips och ideér ang forumet och löser detta snabbt om möjligt.
    Om ingen berättar för mig vad som bör ändras så tror jag att allt är bra. Exempel var folk på Harleyportalen som gnällde i början att HarleyForum var mörkt och svårläst (hade endast ett svart tema då). Säg det här inne istället så fixar jag detta direkt med nytt lättläst tema. (gjorde detta direkt efter synpukten på Harleyportalen, tog 3 minuter).

    Jag är öppen för alla förslag som kan förbättra då det viktigaste för mig är att folk ska trivas härinne!
    Tonen/stämningen här inne är fantastisk tycker jag för att vara ett forum! Tack vare all goa medlemmar.

    Grundtanken är att vi ska hjälpa, inte stjälpa!

    I detta underforum kan ni komma med synpunkter , tips på förändringar.
    http://harleyforum.se/forumdisplay.p...och-synpunkter

    Och snälla sluta klanka ner på bla V-Rod. HF välkomnar alla Harleymodeller!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #8
    Men herregud!
    Man tar väl seden dit man kommer.. Om nu forumet skulle bestå utav kriminella rasister (vilket det inte gör) så varför
    skulle man då bli medlem i ett forum som man inte skulle vilja vara medlem i.. Tänk om allt vore så enkelt som att man kunde förändra omvärlden efter sitt eget behag?

    Nä om inte jag har missuppfattat Jörgen alldeles, och isof ber jag om ursäkt, så tycket jag nog att Jörgen kan skapa ett eget forum och dela med sig av sin kunskap..

    Alla Eloger till Admin som har skapat detta forum med hjälp av alla hjärtliga själar som är dess medlemmar

  9. #9
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Välkommen Jörgen
    Som teknik och motorintresserad har jag läst en hel del i din tråd på Sporthoj

    MVH
    Jossi som kör night rod men har varken pitbull eller siliconbrud

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av pbmj76 Visa inlägg
    Men herregud!
    Man tar väl seden dit man kommer.. Om nu forumet skulle bestå utav kriminella rasister (vilket det inte gör) så varför
    skulle man då bli medlem i ett forum som man inte skulle vilja vara medlem i.. Tänk om allt vore så enkelt som att man kunde förändra omvärlden efter sitt eget behag?

    Nä om inte jag har missuppfattat Jörgen alldeles, och isof ber jag om ursäkt, så tycket jag nog att Jörgen kan skapa ett eget forum och dela med sig av sin kunskap..

    Alla Eloger till Admin som har skapat detta forum med hjälp av alla hjärtliga själar som är dess medlemmar
    Jag håller helt med där. Välkommen hit Jörgen och hoppas du ska trivas trots dessa världsproblem

  11. #11
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  12. #12
    V.I.B Daniels avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    100
    Tackad: 0

    Hallå och välkommen hit. Jag har följt dej på sporthoj och harleyportalen. Det har varit mycket intressant läsning. Hoppas du stannar kvar. Det känns som du kan ge en hel del tips och råd till oss sportster förare

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av pbmj76 Visa inlägg
    Men herregud!
    Man tar väl seden dit man kommer.. Om nu forumet skulle bestå utav kriminella rasister (vilket det inte gör) så varför
    skulle man då bli medlem i ett forum som man inte skulle vilja vara medlem i.. Tänk om allt vore så enkelt som att man kunde förändra omvärlden efter sitt eget behag?

    Nä om inte jag har missuppfattat Jörgen alldeles, och isof ber jag om ursäkt, så tycket jag nog att Jörgen kan skapa ett eget forum och dela med sig av sin kunskap..

    Alla Eloger till Admin som har skapat detta forum med hjälp av alla hjärtliga själar som är dess medlemmar

    Håller med till fullo.

    Välkommen hit Jörgen du kommer säkert och trivas, alla andra verkar då göra det

  14. #14
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Välkommen...

    Sen undrar jag hur V-rod kom in bland silicontuttar och pitt-bulls, själv åker jag ju som tur är en Night Rod iofs
    Sen behöver man väl inte bli så upprörd över detta, någon innan skrev att man tar seden dit man kommer och det håller jag fullständigt med om, jag menar det finns en hel del förutfattade meningar om Sportster men inte basunerar jag ut det på ett sådant här forum, nej jag är här och njuter av att vi alla åker Harley sen om det är en gammal krigare från -40 talet eller en Sportster eller senaste rodden så bryr jag mig inte alla är lika mycket värda

  15. #15
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Välkommen Jörgen.

    Gällande punkt 1 & 3, inget jag sett alls härinne, så inget att fixa.

    Punkt 2.
    Ja, dessa användartitlar har det varit någon fråga om tidigare. Detta titelsystem är tagna från de största HarleyForumen i USA och har inget med nåt annat att göra. Vi svenskar förknippar dessa titlar direkt (och en massa annat) direkt med mc-gäng men yttrycken är faktiskt generella.
    http://sv.wiktionary.org/wiki/hang_around

    Jag gör gärna om titelsystemet om så önskas, kvittar mig, kom med förslag här:
    http://harleyforum.se/showthread.php...ghlight=Titlar

    Som många vet som hänger här inne så är jag alltid mottaglig för tips och ideér ang forumet och löser detta snabbt om möjligt.
    Om ingen berättar för mig vad som bör ändras så tror jag att allt är bra. Exempel var folk på Harleyportalen som gnällde i början att HarleyForum var mörkt och svårläst (hade endast ett svart tema då). Säg det här inne istället så fixar jag detta direkt med nytt lättläst tema. (gjorde detta direkt efter synpukten på Harleyportalen, tog 3 minuter).

    Jag är öppen för alla förslag som kan förbättra då det viktigaste för mig är att folk ska trivas härinne!
    Tonen/stämningen här inne är fantastisk tycker jag för att vara ett forum! Tack vare all goa medlemmar.

    Grundtanken är att vi ska hjälpa, inte stjälpa!

    I detta underforum kan ni komma med synpunkter , tips på förändringar.
    http://harleyforum.se/forumdisplay.p...och-synpunkter

    Och snälla sluta klanka ner på bla V-Rod. HF välkomnar alla Harleymodeller!
    Tack för ändringen Admin.
    Misstänkte att användarnamnen var kopierade från ngt annat HD-forum. Men tycker det är bra att du ändrat, nykomling ser mycket bättre ut i mina ögon.

    Mitt förstainlägg var medvetet lite tillspetsat. Ändringen jag åsyftade gällde just användarnamnet "hangaraound" som jag altid förknippat med ngn som åtrår 1%. Jag tar visst seden dit jag kommer. Jag har tillochmed klappat en staffe. Men jag vill initialt visa flaggan istället för senare behöva rampa upp i en serie inlägg när sådana frågor kommer på tal. Det finns för många som blott har HD som en macho-accessoar. Jag tycker alltså inte att pkt 1 och 3 på ngt sätt är utmärkande för HF. Isf hade jag aldrig ansökt om medlemskap.
    Ber om ursäkt för sammanklumpningen.

    Har tjuvläst en del på forumet och tycker att nivån är bra.
    Själv kommer jag nog mest följa/skriva motorrelaterade inlägg.

    Jag har läst många av tex Onatops, Bågings och Strokers inlägg här och det är glädjande att de trivs och finner sig här, då är jag övertygad om att även jag kommer göra det.


    Tack alla för välkomnandet


    /J
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2012-05-20 klockan 13:02.

  16. #16
    Hela forummodellen är baserad på USA-harleyforum därför att denna fungerar.

    Ja, tonen var lite väl hård på vårt forum, fick bita mig lite i tungan dels för att jag vänligen bjudit in dig via olika medier vid olika tillfällen för över ett år sedan för din stora kunskap utan att få svar, men oxo för att du endast? kommit hit för att Harleyportalen försvann och samtidigt ställer krav för att stanna kvar?

    Men skit i det nu, nu vänder vi blad och fortsätter göra det vi älskar, snacka Harley


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  17. #17
    Inlägget gällande skuren Sportster/tändkurva flyttad hit: http://harleyforum.se/showthread.php...g-som-gick-fel


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  18. #18
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Hela forummodellen är baserad på USA-harleyforum därför att denna fungerar.

    Ja, tonen var lite väl hård på vårt forum, fick bita mig lite i tungan dels för att jag vänligen bjudit in dig via olika medier vid olika tillfällen för över ett år sedan för din stora kunskap utan att få svar, men oxo för att du endast? kommit hit för att Harleyportalen försvann och samtidigt ställer krav för att stanna kvar?

    Men skit i det nu, nu vänder vi blad och fortsätter göra det vi älskar, snacka Harley
    Jag minns din inbjudan. Jag är dock stockkonservativ (varför kör man annars HD ).
    Så jag ville se hur det gick för den tyvärr ledsamt klent modererade HP innan jag reggade mig på ngt nytt forum. När man har byggtråd och tusentals inlägg på ett forum så vill jag inte byta fot i onödan.
    Harleyforum är ju naturligtvis mycket bättre utvecklat, tex att man kan ladda upp bilder på forumet etc. Plus lyhördheten och den aktiva modereringen du står för på HF. Så det ska du givetvis vara stolt över.
    Min tröghet grundar sig mer i oviljan att vara medlem på två rätt parallella forum, lagt kort ligger sas.

    Håller med, nu kör vi.

    /J

  19. #19
    En engång välkommen Jörgen och stänger tråden då den känns avklarad.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •