Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: Bygga eget 2-1

  1. #21
    Ja , det är ju klart förstås . Det kan ju funka . Mycket loppor blir det ...

  2. #22
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    synd att den låter så högt för ljudet är oslagbart på höga varv och gas släpp, gurglar grymt gött, får hoppas att man får behålla en del av det med supertrapp dämparen på sedan

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Så här kan man oxo göra

    Krugger bygger coola hojar....vann väl VM förra året om jag inte minns fel?

  4. #24
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0031.jpg 
Visningar:	105 
Storlek:	99,3 KB 
Id:	7132
    Efter lite strul med leveransen som drog ut på tiden blev jag kompenserad med några hundra av Harleybutiken men så här blev det till slut, efter lite laborerande med brickor blev ljudet grymt gött, är riktigt nöjd

  5. #25
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Open endcap är beställt till supertrapp ljuddämparen och bänktid hos Stefan Båging på Mek1 v25, skall bli gött att få den riktigt finjusterad av ett proffs.

  6. #26
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Känns som det är lättare att göra på plats, loppa fast bitar efter hand(kollar man alla bike builder shows på tv, så verkar alla göra på detta vis).
    Loppa fast på plats är modellen, eller göra exakta ritsar på plats, sedan loppa på svetsbänken, sedan diret prova på plats.

    Men sen gäller det att succesivt helsömma skarvarna från avgasporten och akteröver, så fort man är säker på geometrin på resp skarv. Loppar man ihop hela systemet och sedan sätter sig och helsömmar så är det mer regel än undantag att avgassystemet slår sig för mycket. I synnerhet gäller detta när man bygger i RF.

    Har man säg en skarv 5-10 cm från avgasporten och denna slår sig vid helsvetsningen så att det vinklar av systemet med säg 1-2 grader, ja då blir det flera centimeters förskjutning längre bak på hojen. Vanligt nybörjarfel.

    Burns Stainless har många bra tips på sin hemsida kring tillverkning av racesystem i RF.

    /J

  7. #27
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    fick med 8 brickor till dämparen som gjorde den likt original ljudlös, bölet från insuget var typ högre varav jag la en skruvbricka på varje bult mellan ST brickorna och fick till ljudnivån och ljudet så jag vart nöjd, med en db app i Iphonen låg den på ca 95-98 db, men efter att pratat med några som rekommenderade open End Cap beställde jag en sådan som jag skruvade på nu fast utan skruv brickorna (distanserna) fick jag i stort samma ljudnivå.
    Det är i sådana här lägen man önska sig en egen bänk, skulle vilja optimera den mellan 1500-3000 varv ungefär, om jag har 5 hk mer vid full mutter är ointressant på en gathoj som denna.
    Väntar med spänning att få hälsa på Stefan på Mek1 den 20/6 o få optimerat den

  8. #28
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Det blev visst lite varmt


    Fixade det med en värme plåt, hoppas det funkar


  9. #29
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Ser ju propert ut!

  10. #30
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Tackar, är grymt nöjd med ljudet också, skall bli väldigt intressant att få den bänkad den 20 onde, vad jag kommer ihåg gick inte min gamla så bra när jag 1200 konverterade den första gången med Andrew 4N kammar men jag kan ha glömt, har för mig att den hade strax över 80 kusar och det skall inte denna ha så det skall bli spännande.

    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Ser ju propert ut!

  11. #31
    Coolt!
    Ser fram emot flera bilder!

  12. #32
    Ser coolt ut!

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •