Visa resultat för omröstning: Vad gör du med din Harley? Kör du mekar du eller bygger mest?

Antal röster
25. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Jag kör mest

    19 76,00%
  • Jag mekar mest

    3 12,00%
  • Jag bygger mest

    3 12,00%
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Kör ni mest eller skruvar ni mest?

  1. #1

    Kör ni mest eller skruvar ni mest?

    De flesta har nog Hojen för att köra med, men i enstaka fall knappt mätbart.. hhrrmm så kan det ju förekomma en eller möjligen två vid vägkanten med verktygen i högsta hugg

    Så min fråga är.

    Vilket blir det mest av, köra, meka eller bygga?
    Och med meka menar jag ofrivilligt skruvande för putsa och bygga är ju roligt, men inte mycket går upp emot att tuffa fram genom landskapen!

  2. #2
    Jag personligen bygger/bygger om hellre än att köra, kan lixom inte låta bli att testa grejer och blir aldrig nöjd. Om ekonomin tillåtit hade jag gärna haft nåt att köra på undertiden jag klabbar med bygget men risken hade blivit två obrukbara hojar


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Har en hyfsat ny hoj så skruvandet är minimalt. Ev ombyggnation sker på vintern så at det inte stör körsäsongen.
    There are no problemsonly solutions

  4. #4
    Och jag har överfullt garaget så jag kan inte bygga något ftf hur mycket jag än vill, bara enklare grejer som att klä om sadeln eller rengöra förgasaren inomhus tex i köket är populärt och sen skruva dit den på garageuppfarten eller byta luftburk eller tank innan nästa regnskur kommer!

  5. #5
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Jag brukade meka när jag var ung för att jag var tvungen att göra så så att jag kunde köra ..alltid hände i mitten av ingenstans sent på kvällen och när det regnade Varför?
    så jävla glad att dagens hojar fungerar som de ska och är mer tillförlitliga och att jag var inte tvungen att köpa en hög skräp på två hjul. Om något behöver göras planerar jag det med minsta tid av mc'n av vägen. Skulle vilja skruvas men skulle bara göra det om jag hade en reserv hoj redo..att skruvas är mer av en hobby i mina ögon.. different strokes for different folks.

    Min favorit citat av dagen...."...jag kommer om vädret tillåter..."

  6. #6
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Skulle gärna skruvat mer om jag hade haft platsen och ekonomin. Gör förvisso det mesta på min och fruns hoj och lämnar bara i nödfall in hojarna på verkstad. Visst har jag byggdrömmar en klassisk bobber står högt på önskelistan, men vem vet den kanske kommer en dag. Tills dess får min Road King dunka runt på vägarna, en nog så tevlig upplevelse

    //Json

  7. #7
    Jag kör! Så enkelt är det. Det är något av det värsta jag vet är att skruva ofrivilligt eller bygga. Det är nog mest för att jag inte vet så mycket om det. Kanske ligger en verkstadshandbok på dasset någon dag

    And the road becomes my bride...

  8. #8
    man får se till o mecka o bygga allt under vintern så att sommaren bara används till härlig körning!

  9. #9
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Känns som jag skulle kunnat kryssa i alla tre alternativen beroende på när i livet man får/fått frågan. För 30ish år sedan meka mest, 20 år sedan byggde mest, idag kör mest. Men drömmer om att göra alla tre lika mycket imorgon.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av RilleHD666 Visa inlägg
    Jag kör! Så enkelt är det. Det är något av det värsta jag vet är att skruva ofrivilligt eller bygga. Det är nog mest för att jag inte vet så mycket om det. Kanske ligger en verkstadshandbok på dasset någon dag

    And the road becomes my bride...
    Kunde inte sagt det bättre själv

  11. #11
    Jag mekar och bygger iaf 80-90% så det är helt klart den stora biten. Har alltid minst 1 bygge på gång

Liknande ämnen

  1. Bus eller Godis?
    Av Wallis i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 20:41
  2. lägga 60-70k på en Superglide, FXR eller FXD
    Av mitoman i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 23:25
  3. V-Rod, eller nåt....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 23:35
  4. evo eller shovelmotor
    Av lofhaugen i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 23:42
  5. Har ni fest eller???
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 19:53

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •