Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: En HF Broders kamp mot försäkringskassan

  1. #1
    Hagis
    Guest

    En HF Broders kamp mot försäkringskassan

    Vi har en broder här på forumet som var med om en trafik olycka och vart tvungen att amputera sitt högra ben! Hela historien är galen. Allt från hur personen som körde bilen ändrade sin historia flertalet gånger till hur polisen köper dessa lögner. Den spontana känslan jag har personligen är att snuten väljer att tro på bilisten trotts ändrad historik om vad som hänt flera gånger pga att den skadade var just en biker!

    Man kan ju tycka att det i sig borde räcka! Inte då, nu krigar vår käre HF Broder mot Försäkringskassan för rätten att få bidrag till en handikapp anpassad bil vilket i alla fall två läkare har intygat att han verkligen behöver! Men försäkringskassan har stålsatt sig och påvisar att dom problem vår broder har inte behöver vara bestående! Jag skulle gärna vilja veta svaret på den frågan som då ställdes, hur lång tid tar det innan benet växer ut igen!?

    Försäkringskassan, ja vad säger man! Nu låter jag säkert väldigt fördömande men jag blir vansinnig när våra skattepengar går till pensioner åt invandrare som inte har jobbat en timme ens i detta underbara land men folk som har jobbat och slitit fan sen dom hade fjun på pungen får inte någon hjälp trotts att dom har har rätt till det och med den hjälpen så är dom fortfarande attraktiva i arbetslivet!

    Nä saker och ting i båda världarna (biker världen och den vanliga sociala världen) är tydligen på väg åt helvete om man ska tyda dom senaste utvecklingarna rätt! Men så går det väll när vi konstant ska ha en "Storebror" som ska hålla koll på vad fan man gör! Inte konstigt att folk gillar att skita med dörren öppen när dom är ensamma hemma, det är ju enda gången man får göra något utan att ha någon som bevakar en!

    Läs om vår HF Broders kamp och ni som har facebook får gärna dela detta vidare! Det ger honom inte någon bil men det kan upplysa andra om hur Försäkringskassan "hjälper" dom behövande!

    http://www.vk.se/627324/amputerad-nekas-bilstod

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0

    Ja det är för jävligt.Hade han kommit från mellanöstern då jävlar hade han blivit servad på silverfat.

  3. #3
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    fUCKING PATHETIC ! Will share out the story where I can..thanks for the link....

  4. #4
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Låter som något han borde kolla upp med "det nya Abate... Skall de inte hjälpa mc folk i nöd? *L*

  5. #5
    Hagis
    Guest
    Jag börjar misstänka att "egen smed är bäste dräng"
    Tycker det är så många som lovar Oxfilé men det slutar med att man står med en burk Ravioli hemma på kokplattan! Nä åt helvete med översittare nu drar jag till min bubbla (garaget) och servar polarens hoj

  6. #6
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Detta är riktigt jävligt för inte faan växer benet ut på honom igen=borde vara bestående...FK-sucks

  7. #7
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Kan säga som så...
    Var själv med i en allvarlig trafikolycka 2001, dåvarande sambo dog med en gång och jag var själv död en stund också. Under en långt tid var jag så dålig, så att jag vart sjukpensionär. Kämpade på under åren och är nu tillbaks i arbetsliv. Men ingen dag är utan "bestående men", värk och annat som jag fick som present på kuppen. Envis som man är, biter man ihop, men ibland finns det dagar då jag inte ens kan hålla i ett vanligt glas med vatten.
    Fick ändå veta i början, av min advokat, att det inte ens var värt att bestrida bl a Försäkringsbolagets beslut, när jag vart som sämst. För det hade förändrats i en massa paragrafer osv. T o m de som hamnat i rullstol hade inte ens bevis nog för att vinna en eventuell rättegång. Och då hade man fått betala mer än bara det man förlorat fysiskt och psykiskt på vägen.
    Försäkringskassan är också för tuff många gånger, anser jag. Dock hade jag tur med dom... Var väl ett undantag i den stora karusellen.
    Idag är jag glad, om min kropp orkar med fritid. Jag hoppas varje gång, man skall göra något kul (t ex åka hoj), att kroppen inte "rasar"... För det gör den mellan varven, ibland p.g.a. att man ansträngt sig och haft mycket kring sig under en period och/eller p.g.a. väder och vind...
    Men jag skall inte klaga. Har ju alla kroppsdelar på rätt plats i alla fall.

    Jag hoppas att "HF brodern" står på sig och får den hjälp han behöver... För någon gång måste ju även delar i samhället faktiskt börja tänka mer humanistiskt med.

  8. #8
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Finns ju de som hävdar, att man behöver vara frisk för att orka kriga om sina "sjukdomar och skador"...

  9. #9
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Vi har en broder här på forumet som var med om en trafik olycka och vart tvungen att amputera sitt högra ben! Hela historien är galen. Allt från hur personen som körde bilen ändrade sin historia flertalet gånger till hur polisen köper dessa lögner. Den spontana känslan jag har personligen är att snuten väljer att tro på bilisten trotts ändrad historik om vad som hänt flera gånger pga att den skadade var just en biker!

    Man kan ju tycka att det i sig borde räcka! Inte då, nu krigar vår käre HF Broder mot Försäkringskassan för rätten att få bidrag till en handikapp anpassad bil vilket i alla fall två läkare har intygat att han verkligen behöver! Men försäkringskassan har stålsatt sig och påvisar att dom problem vår broder har inte behöver vara bestående! Jag skulle gärna vilja veta svaret på den frågan som då ställdes, hur lång tid tar det innan benet växer ut igen!?

    Försäkringskassan, ja vad säger man! Nu låter jag säkert väldigt fördömande men jag blir vansinnig när våra skattepengar går till pensioner åt invandrare som inte har jobbat en timme ens i detta underbara land men folk som har jobbat och slitit fan sen dom hade fjun på pungen får inte någon hjälp trotts att dom har har rätt till det och med den hjälpen så är dom fortfarande attraktiva i arbetslivet!

    Nä saker och ting i båda världarna (biker världen och den vanliga sociala världen) är tydligen på väg åt helvete om man ska tyda dom senaste utvecklingarna rätt! Men så går det väll när vi konstant ska ha en "Storebror" som ska hålla koll på vad fan man gör! Inte konstigt att folk gillar att skita med dörren öppen när dom är ensamma hemma, det är ju enda gången man får göra något utan att ha någon som bevakar en!

    Läs om vår HF Broders kamp och ni som har facebook får gärna dela detta vidare! Det ger honom inte någon bil men det kan upplysa andra om hur Försäkringskassan "hjälper" dom behövande!

    http://www.vk.se/627324/amputerad-nekas-bilstod
    Helt jävla sjukt!!! Inte undra på att sverigedemokraterna gör framsteg! Heja,hejaman får inte säga så men det skiter jag fullständigt i!!! Allt är sossarnas o Palmes påhitt men han slapp ju se skiten själv Menar då att ett land borde ta hand om sina egna i förstahand!!!
    Senast redigerat av xbones den 2012-05-07 klockan 18:22.
    There are no problemsonly solutions

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Vi har en broder här på forumet som var med om en trafik olycka och vart tvungen att amputera sitt högra ben! Hela historien är galen. Allt från hur personen som körde bilen ändrade sin historia flertalet gånger till hur polisen köper dessa lögner. Den spontana känslan jag har personligen är att snuten väljer att tro på bilisten trotts ändrad historik om vad som hänt flera gånger pga att den skadade var just en biker!

    Man kan ju tycka att det i sig borde räcka! Inte då, nu krigar vår käre HF Broder mot Försäkringskassan för rätten att få bidrag till en handikapp anpassad bil vilket i alla fall två läkare har intygat att han verkligen behöver! Men försäkringskassan har stålsatt sig och påvisar att dom problem vår broder har inte behöver vara bestående! Jag skulle gärna vilja veta svaret på den frågan som då ställdes, hur lång tid tar det innan benet växer ut igen!?

    Försäkringskassan, ja vad säger man! Nu låter jag säkert väldigt fördömande men jag blir vansinnig när våra skattepengar går till pensioner åt invandrare som inte har jobbat en timme ens i detta underbara land men folk som har jobbat och slitit fan sen dom hade fjun på pungen får inte någon hjälp trotts att dom har har rätt till det och med den hjälpen så är dom fortfarande attraktiva i arbetslivet!

    Nä saker och ting i båda världarna (biker världen och den vanliga sociala världen) är tydligen på väg åt helvete om man ska tyda dom senaste utvecklingarna rätt! Men så går det väll när vi konstant ska ha en "Storebror" som ska hålla koll på vad fan man gör! Inte konstigt att folk gillar att skita med dörren öppen när dom är ensamma hemma, det är ju enda gången man får göra något utan att ha någon som bevakar en!

    Läs om vår HF Broders kamp och ni som har facebook får gärna dela detta vidare! Det ger honom inte någon bil men det kan upplysa andra om hur Försäkringskassan "hjälper" dom behövande!

    http://www.vk.se/627324/amputerad-nekas-bilstod
    Bra skrivet Hagis. Håller med om det du skriver till 110%!
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  11. #11
    Jag kan lämna det senaste i detta ärende, jag kom bara till kammarrätten där jag blev nekad prövning men min advokat fick rådet att jag skulle göra om hela processen från början !!?? Har jävligt god lust att göra om hela processen men vet samtidigt att jag har tre års helvete framför mig som i slutändan bara ger 60 tusen! Eller ett nytt avslag! Har det rätt så bra med livet jobb och hojåkningen, tror fan jag skiter i ansökningen !

  12. #12
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Tråkigt att det alltid skall sluta så... Men tyvärr hårdnade klimatet ganska hårt redan runt år 2000, oavsett typ av trafikolycka... Inte ens de med rullstol kunde alltid vinna sina trafikmål, enligt min dåvarande advokat.
    Och det sista man vill är väl att betala för ett förlorat fall, även om man borde fått rätt.
    Man kan ha mycket roligare för de pengarna.
    Kul att läsa att du ändå inte gett upp hojåkandet.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  13. #13
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Trist läsning, hoppas det reder ut sig på ett bra sätt..=(
    A.K.A Masen

  14. #14
    Nu är jag inte påläst just i detta ärendet. Men lagen säger att råder det de minsta tveksamhet, dvs ord står mot ord och inga vittnen finns så ska man hellre fria än fälla.
    Ang försäkringskassan så kan man ibland tro att det har blivit ett företag, likt som i usa, där man kan tro dom får provition på att neka bidragshjälp. För något år sedan
    så tyckte dom att en gammal herre som hade fått amputera båda sina ben inte behövde en permobil för handikappet inte var bestående och han snart skulle bli fullt frisk igen.
    Trägen vinner!

  15. #15
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Varför är man inte förvånad ! Jäkla tråkig historia om Michael hoppas verkligen att det löser sig för honom. Sen tycker jag att det är lågt o dra upp invandrakortet här som om det skulle vara en del av orsaken till att Micke inte får hjälp. Det svir lika mycket i mina ögon när man ser samhällsnyltare av alla klasser svenskar som utlänningar ! Olof Palme o sossarnas fel !? Jo tjena Jag hade i alla fall gött liv på 80 talet Det fanns i alla fall en viss trygghet och den tryggheten är totalt borta idag. Den regeringen som vi har idag är jävligt bra för oss som har jobb men en katastrof för dom arbetslösa. Och dom som vill ha jobb får räkna med bemaningföretag eller vistidsanställning. Jag har 2 pojkar som håller på växa upp hur blir det för dom? Måste dom plugga så jävla mycket så dom blir rena Einsteins ? Jag jobbar och tjänar bra och betalar lätt mer i skatt för den som är längst ner ska få det drägligare.Politik får mig verkligen att må illa ! Det finns säkert seriösa politiker men också asholes så är det ju.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •