Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 62

Ämne: Tragiskt :((

  1. #1

    Tragiskt :((


    Foto: Helmuth Petersson / Bildhelmuth.se

    Våldsamt gäng avbröt mc-fest

    Publicerad: 05 maj 2012 | 22:53
    Dela med dig: ShareThis


    KALMAR. Ett våldsamt gäng avbröt en mc-fest i Smedby utanför Kalmar på lördagskvällen.

    Larmet om bråket kom strax före klockan 20.00 till polisens ledningscentral.

    Bråket började då ett 20-tal maskerade personer plötsligt rusade in i lokalen och började att slå omkring sig med tillhyggen.

    Enligt vad polisen känner till var det bara vuxna män som träffades av slagen. Ett flertal av dem fördes till sjukhus, men ingen ska ha allvarliga skador.

    Polisen har i nuläget inget aning om vad som låg bakom misshandeln.


  2. #2
    Jag håller med det är bara tragiskt att göra så. Ingen som vet vad det var för typer?

  3. #3
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Hoppas att de skyldiga åker fast..

  4. #4
    17 anhållna för grovt rån

    Har kopplingar till kriminella mc-gäng

    Kalmar i dag 08:57 | Uppdaterad i dag 18:31
    17 män har anhållits misstänkta för grovt rån sedan de attackerat en familjefest på mc-klubb i Smedby på lördagen. Männen har kopplingar till kriminella mc-gäng.

    Männen misstänks även för grov misshandel och grov skadegörelse.
    Familjefesten fick abrupt slut. Festen stormades av 20-talet maskerade män som misshandlade ett stort antal festdeltagare.
    Under natten till söndagen grep polisen 17 män för misstänkta för inblandning i brottet.
    Närmare 50 personer, både vuxna och barn samlades på lördagskvällen till familjefest på Svineri MC i Smedby utanför Kalmar.
    Strax före klockan 20.00 på kvällen får polisen larm om att ett stort bråk utbrutit i lokalen.
    Polisen beskriver bråket på sin hemsida:
    "Plötsligt så rusar ett 20-tal maskerade, troligen bara män, in i lokalen med tillhyggen och börjar slå omkring sig."
    När polispatruller kom till lokalen hade förövarna försvunnit från platsen. Ett antal personer fick föras med ambulans till länssjukhusets akutmottagning i Kalmar för att få sina skador kontrollerade, enligt polisen har inte någon av dem några "allvarligare eller livshotande skador."
    Under natten till söndagen grep polisen 17 män som är misstänkta för att ha varit med om överfallet, männen greps, enligt polisen, vid fordonskontroller i Blekinge och Kronobergs län. De är mellan 20-60 år gamla och har kopplingar till kriminella mc-gäng.

  5. #5
    En person i 40års åldern som igår misshandlades svårt i en klubblokal i Smedby har blivit förflyttad till Universitetssjukhuset i Linköping.

    Hans tillstånd betecknas som allvarligt men ej livshotande och blir kvar för observation.



  6. #6
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    vem gjorde det?

  7. #7
    Enligt Flashback var det HA- Malmö som attackerade Svineri MC.
    Så j.... lågt så det är inte sant!
    Svineri är ett trevligt gäng som gillar partaj, och har inte några kopplingar till kriminella.
    En har tydligen hjärnblödning med en öppen skallfraktur, en mister synen på ett öga och måste ha nya tänder!
    Tragiskt

  8. #8
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    SBM eller inte...that is the question..Big brother is watching you..fan fucking stoopid !

  9. #9

  10. #10
    Hagis
    Guest
    Ja är det HA som ligger bakom den biten så vart det helt plötsligt många om som dök upp!
    Är Svineri SBM anslutna? Om inte och detta är ett sätt för HA att demonstrera att det inte är okej att stå utanför SBM så ställer jag mig frågan, vad har HA med det att göra? Enligt ALLA som vet något så är det ju inte HA som styr SBM! Så hur förhåller det sig? Vem styr över det hela? Och varför ska folk som väljer att inte gå med SBM men inte har några intressen av att konkurera med 1% klubbarna bli tvingade att bli en del av deras val av verklighet genom liknande attacker? Om inte Svineri har kommit på kant med vilka det nu än var som attackera dom utan att vi andra vet varför eller om!
    Och är det så att det är så att dom står utanför SBM och att det handlar om en tillrättavisning pga det, ja då kommer dom som utfärdar dessa aktioner ha mycket att stå i den närmsta tiden! För folk börjar mer och mer skita i SBM! Orsaken är enkel, det handlar om frihet att umgås med sina brödrar och systrar och köra hoj ihop! Folk är förbannat less på att myndigheterna ska sitta som en storebror till vardags och detta storebror ser dig börjar ge folk skavsår i hoj kulturen och jag vet flera som söker lösningar på att slippa ansluta sig till SBM! Vi lever på 2012 talet och SBM strukturen grundades på 1940, det är över 70 år sen! Och den finns bara i Sverige vilket är något jag själv ställer mig frågande till! Finland har en snarlik modell men inte en exakt likadan! Så varför ska vi ha en struktur där någon bestämmer vad som gäller och inte gäller när det funkar hur bra som helst i resten av världen?

    Jag har varit positiv till SBM men jag börjar ställa mig väldigt frågande till det hela och vart man än vänder sig så får man inga raka svar! Inte ens från ansvariga personer! Men vem vet, om 10 år så har förmodligen inte SBM klubbarna några medlemmar kvar då det som var aktuellt för över 70 år sen inte längre är anpassat för dagens samhälle! Den nya bikers kulturen växer i USA och är redan här, och jag tror att den är här för att stanna!

    Men som sagt, många om och bara löst tänk från min sida! Jag hoppas dock på det bästa för Svineri och att dom som gjort det här vidriga övertrampet (i brist på bättre vetande) får stå till svars, låses in och att dom slänger bort nycklarna!

    L&R

  11. #11
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Jag kan inte uttrycka mig så bra på svenska Hagis .. tyvärr... men jag ska försöka..allt så långt är teoretisk och spekulationer, det finns ännu inget konkret att vem det var som gjorde det men som jag har hört Svineri mc är inte i SBM och det är för mycket av en slump för att detta ska ske så nära deras sommar fest. Remember Hising Island mc ?

    Folk säger HA inte styra SBM eftersom det finns en hel del andra klubbar runt bordet och det är all demokratisk och alla har en likvärdig röst...men om alla andra klubbar runt bordet skit ner sig är de verkligen lika ? De är överens bara på vad storebror håller med om..

    Vart fan är bikervärlden i sverige på väg? Det är precis på grund av detta typ bullshit med Svineri mc varför jag har ingen respekt .. Det finns ingen heder.
    Ärligt talat skulle jag vilja se Sverige totalt 1%'er fri

    Ride free..ride independant
    Senast redigerat av Bikebandit den 2012-05-07 klockan 01:49.

  12. #12
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Ännu ett sorgligt kapitel i svensk bikerhistoria. Just sådana händelser som detta gör mig mer och mer övertygad om att jag aldrig skall åka med ryggmärke. Förmodligen är väl denna händelse något som skulle kunna skett i vilken subkultur som helst, och inget som är typiskt för bikerkulturen. Så fort det finns pengar eller andra värdefulla kontrakt finns det alltid andra som vill ha en bit av kakan. Men att sådant händer i hojvärlden gör mig ledsen. Vi talar så mycket om respekt och frihet. Nu är det dags att visa att så är fallet. Vad denna så kallade uppgörelse handlar om har jag ingen aning om och jag vet inte om jag vill veta. Oavsett anledning så får denna händelse betraktas som ett lågvattenmärke.

    Var snälla mot varandra uppträd trevligt och respektfullt så blir det roligare för alla. Slutligen som seriefiguren Bamse brukar säga. Är man stor och stark måste man också vara väldigt snäll.

    //Json

  13. #13
    Hagis
    Guest
    BIKERBANDIT: Jag kan inte uttrycka mig så bra på svenska Hagis .. tyvärr... men jag ska försöka..allt så långt är teoretisk och spekulationer, det finns ännu inget konkret att vem det var som gjorde det men som jag har hört Svineri mc är inte i SBM och det är för mycket av en slump för att detta ska ske så nära deras sommar fest. Remember Hising Island mc ?

    Folk säger HA inte styra SBM eftersom det finns en hel del andra klubbar runt bordet och det är all demokratisk och alla har en likvärdig röst...men om alla andra klubbar runt bordet skit ner sig är de verkligen lika ? De är överens bara på vad storebror håller med om..

    Vart fan är bikervärlden i sverige på väg? Det är precis på grund av detta typ bullshit med Svineri mc varför jag har ingen respekt .. Det finns ingen heder.
    Ärligt talat skulle jag vilja se Sverige totalt 1%'er fri

    Ride free..ride independant


    Ingen fara jag förstår dig utmärkt! Det är som du säger ingen som vet varför eller vem som har gjort detta! Men det finns inte så många 1% klubbar från Malmö att välja på! Och enligt löst rykte från folk som säger sig ha varit på festen så skulle det ha varit Red & White västar på plats! Men det är som sagt inget jag kan bekräfta trovärdigheten i!

    Jag vet att det sitter andra runt det runda bordet än HA, vill inte gå in mer på den frågan! Jag kan inget om hur saker och ting sköts det kan jag i alla fall säga men att HA inte styr har jag svårt att tro! Varför skulle dom vilja styra allt annat men inte reglerna och kraven på folk som vill bära väst?! Nä det rimmar illa i mina öron men jag kan ha fel även om jag inte tror det!

    Jo jag kommer ihåg Hising Island och jag tror det ligger något liknande till grund för detta! Oavsett vilket så verkar det handla om pengar! Om det sen är deras fest dom vill ha en kaka av eller om det är enskilda medlemmar i Svineri som inte har rent mjöl i påsen, ja det är spekulationer! Men jag tror att vem det än är som gjorde detta just har förlorat sin respekt för resterande hojvärld! Man ger sig inte på folk framför deras familjer, det är fan nackskott på sånt! Sen skiter jag ärligt i vem det är som har gjort detta! Avskum är vad dom är och känner någon sig träffad av det jag säger, ja det skiter jag i för jag spekulerar då inget är bekräftat! För mig får gärna 1% bli 0%

    Citat Ursprungligen postat av Json Visa inlägg
    Ännu ett sorgligt kapitel i svensk bikerhistoria. Just sådana händelser som detta gör mig mer och mer övertygad om att jag aldrig skall åka med ryggmärke. Förmodligen är väl denna händelse något som skulle kunna skett i vilken subkultur som helst, och inget som är typiskt för bikerkulturen. Så fort det finns pengar eller andra värdefulla kontrakt finns det alltid andra som vill ha en bit av kakan. Men att sådant händer i hojvärlden gör mig ledsen. Vi talar så mycket om respekt och frihet. Nu är det dags att visa att så är fallet. Vad denna så kallade uppgörelse handlar om har jag ingen aning om och jag vet inte om jag vill veta. Oavsett anledning så får denna händelse betraktas som ett lågvattenmärke.

    Var snälla mot varandra uppträd trevligt och respektfullt så blir det roligare för alla. Slutligen som seriefiguren Bamse brukar säga. Är man stor och stark måste man också vara väldigt snäll.

    //Json

    Kloka ord du avslutar med Det gillar jag! Jag tycker fler skulle börja köra ryggmärke utan att gå genom SBM bara för att visa att vi inte köper att Sverige är det enda land som ska styras av SBM och dom som sitter i toppen! Men tyvärr så är det så att Sveriges hojkultur är infekterad inifrån och ju längre ut man kommer ju roligare blir det! Därför tror jag att SBM snart är ett utdöende släkte! Och enda orsaken är just det som hände i Kalmar, innan det så har det ändå varit harmlöst! Jag vet folk som startar åkargrupper m.m. för just det som SBM inte kan stå för i dags läge efter detta vidriga överfall! En trygg miljö för folk med gemensamma intressen där familjerna kan vara med i gemenskapen! Nä jag säger det rakt ut, efter detta överfall oavsett varför det har inträffat så kommer jag hålla mig borta från SBM! Jag dammar av dom gamla tankarna på en motorförening och kör mitt race precis som många åkargrupper! Jag tänker inte kliva in i något som styrs med värre järnhand än vad myndigheterna bedriver! Fan man får ta skit från alla håll känns det som och ska då dom interna leden börja jaga en ja vad fan har man då kvar av den sk friheten och gemenskapen?

    Vill någon ge sig på mig för att vi kör vårt race ja då tvekar jag inte en sekund på att sätta dit avskummen även om jag hatar snuten så hatar jag det som hänt i Kalmar ännu mer! Har någon/några i Svineri gjort fel så kan dom lösa det på neutral mark där ingen har sin familj med sig!

    Men till er övriga entusiaster
    L&R
    Senast redigerat av Hagis den 2012-05-07 klockan 13:16.

  14. #14

  15. #15
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Hagis och Bandit, mycket bra skrivet håller med fullt ut.

    L&R
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  16. #16
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Ja, vad fan ska det vara såhär i Harleyvärlden för??? Existerar väl inte i andra mckulturer!
    Senast redigerat av xbones den 2012-05-07 klockan 17:29.
    There are no problemsonly solutions

  17. #17
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    Hoppas att det går att binda de som gripits till överfallet och att de blir dömda, hoppas det innebär slutet för detta jävla SBM. Hojkulturen bygger på frihet vilket jag påstår att inte SBM gör
    Nulla via invia est

  18. #18

  19. #19
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	541269_3128492696058_1376924548_32272180_2094486974_n-1.jpg 
Visningar:	47 
Storlek:	16,8 KB 
Id:	6721
    Hasse!
    There are no problemsonly solutions

  20. #20
    Hagis
    Guest
    Chrille64:
    Det verkar som den mesta informationen jag fick igår stämmer mer o mer för varje timme! Men det finns fortfarande många spekulationer i frågan men OM det stämmer så har HA tagit deras västar och dom 17 som dom tog i vägspärrar igår säga enligt rykten ha haft dessa med sig! Så HA o R&W verkar bli ett fängelse gäng! För stämmer det och sen OM Svineri gör det enda rätta och sätter åt dom i rätten så lär HA inte återhämta sig i första taget! Om dom inte gör som i Kanada och plockar in allt o alla utan sin vanliga kontroll av folk, vilket ledde till infiltrering och bye bye HA i den delen av Kanada!

    Men det är bra att vara tydlig med vad som är spekulationer i denna fråga så ingen tror att det är bekräftelser vilket föder en farlig "sanning" och det är skönt att höra att fler fördömmer denna attack! Det samt insattsen mot dom skyldiga ger hopp om framtidens biker Sverige!

    L&R alla 100% BIKERS
    Måste nog skaffa sån patch i protest mot 1%

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •