Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34

Ämne: Polisjakt på mc i Stockhom.

  1. #21
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    Jag ställer mej frågan hur i helvete har man tänker när man kör så med skjuts? kör man olagligt men nån bak så stannar man och biter ihop om man blir stoppad. Hur man gör när man är själv är en helt annan sak.
    Nulla via invia est

  2. #22
    A.C.A.B
    Trägen vinner!

  3. #23
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av chrille64 Visa inlägg
    Jag ställer mej frågan hur i helvete har man tänker när man kör så med skjuts? kör man olagligt men nån bak så stannar man och biter ihop om man blir stoppad. Hur man gör när man är själv är en helt annan sak.
    Ja det frågar jag mej också,man har ju ansvar för personen på bönpallen.

  4. #24
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Finns dem som klara sig trots frontalkollition med polisbilar

    http://m.youtube.com/index?desktop_u...?v=kz0sFcJEuQE

  5. #25
    Tänker på tjejjen som satt på bönpallen och tänker på hur hon inte har någon talan i det hela när hon befinner sig i jakten. Som polis i det läget riskerar man inte en passagerare på det sättet dom gjorde. Totalt obegripligt för mig.

  6. #26
    Ok, efter att ha läst inläggen känns det som merparten tycker det är helt ok att utan körkort, med förmodat oskyldig (dvs hjälplöst kolli som inte hejar på) passagerare bara totalt skita i hastighetsbegränsningar, medtrafikanters säkerhet, lagar och regler som gäller alla..... och när Polisen gör sitt jobb är det dom som blir ansvariga för utgången? Hur tänker man då?
    Eller som ett par seriösa frågor;
    HUR hade ni gjort själva om ni suttit som polis i situationen??
    Vem är ansvarig för att situationen över huvud taget uppstått??
    Vad signalerar man till samhället om man släpper sånt här och låter det passera?

    Som jag uppfattar det på polisens egna film är den primärt jagande bilen inte ens i närheten (t.o.m. ganska långt ifrån) när dom smäller....
    Jag har själv blivit stoppad av polis ett antal gånger, men jag lovar att ingen av gångerna har varit obefogat... och framförallt hade jag bara mej själv att skylla varenda gång.....
    I min värld har grabben 100% ansvar och får tyvärr skylla sej själv.... tragiskt för alla inblandade och kanske mest för passageraren......

  7. #27
    Herr Båging: Instämmer till fullo!

  8. #28
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Ok, efter att ha läst inläggen känns det som merparten tycker det är helt ok att utan körkort, med förmodat oskyldig (dvs hjälplöst kolli som inte hejar på) passagerare bara totalt skita i hastighetsbegränsningar, medtrafikanters säkerhet, lagar och regler som gäller alla..... och när Polisen gör sitt jobb är det dom som blir ansvariga för utgången? Hur tänker man då?
    Eller som ett par seriösa frågor;
    HUR hade ni gjort själva om ni suttit som polis i situationen??
    Vem är ansvarig för att situationen över huvud taget uppstått??
    Vad signalerar man till samhället om man släpper sånt här och låter det passera?

    Som jag uppfattar det på polisens egna film är den primärt jagande bilen inte ens i närheten (t.o.m. ganska långt ifrån) när dom smäller....
    Jag har själv blivit stoppad av polis ett antal gånger, men jag lovar att ingen av gångerna har varit obefogat... och framförallt hade jag bara mej själv att skylla varenda gång.....
    I min värld har grabben 100% ansvar och får tyvärr skylla sej själv.... tragiskt för alla inblandade och kanske mest för passageraren......
    Håller med dig i det mesta MEN, vår polismakt har order att avbryta jakter om det går för fort eller om säkerheten hotas. Och man måste nog säga att säkerheten för tjejen bakpå definitivt hotades.

    Man kan väl konstatera följande: Föraren tog beslutet att bränna ifrån snuten, tjejen KUNDE inte ta något beslut alls i frågan, farbror blå tog beslutet att följa efter hojen. Dessa personer tog sen beslut efter beslut att fortsätta jaga honom trots att dessa borde ha insett att killen såg ganska osäker ut, trots att dom såg att det satt en person bakpå, trots att dom själv körde som idioter när dom kryssade mellan bilar i SAMMA HÖGA fart. Och det är definitvt förkastligt gjort enligt mig.

    Jag kan lova dig att om det varit min dotter som suttit bakpå och hon hade dött då hade de två som följde efter gått samma väg. 110%!
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  9. #29
    V.I.B Billy Bollockss avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Tackad: 0
    Båging har helt rätt, punkt för punkt! Felet ligger hos idioten som körde, utan körkort osv osv. Hade han som körde bara kopplat in en liten del av hjärnan hade han levt idag, det var ett rent mirakel att tjejen klarade sig. Att läsa att en del på forumet skyller förarens brist på ansvar på polisen, som var ett par kilometer från olycksplatsen, är skrämmande.

  10. #30
    V.I.B Dunders avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Järna;Hölö, Mölnbo, Gnesta! Men mest i Verkstaden
    Inlägg
    53
    Tackad: 0

    Hojar är kul! Som här då man ställer upp som farsa för att hitta ett skyddat ställe att träna på! Men tyvär så hade jag stora bekymmer med att inte låta dom tjyvåka på allmäna platser, vilket tyvär hände mellan varven av ren godtrohet från min sida som farsa till en 16 åring! Ja man får kanske skylla sig själv, då man köpte en PW 50 till han då han var tre och ett halvt! Min son har tvärr gjort lika dant' men med livt i behåll!
    http://www.youtube.com/watch?v=lji8TUT_wQw

  11. #31
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    Herr Båging: Instämmer till fullo!
    +1.Bra skrivet.Tycker också att grabben får skylla sej själv egentligen när han kör som en idiot.Som Båging skriver fanns det andra trafikanter som
    också kunde blivit drabbade.Och det är bara att bita ihop och stanna om man blir stoppad.Att bara ge polisen skulden för detta är väl inte rätt,
    de kan ju inte hjälpa att grabben körde ihjäl sej.

  12. #32
    Tror alla här fattar att killen på hojjen har gjort fel. Det är väl ganska solklart. Frågan är kanske mer om polisen, som ska agera rätt det är därför de är poliser, agerade rätt.

  13. #33
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Om polisen skulle avstå från att komma åt brott bara för att risken att förövaren kan skada sej är överhängande
    blir det ju ganska hopplöst.

  14. #34
    På Sporthojforum är "nu blåser vi snuten" inlägg tyvärr ganska vanliga. Om killen i fråga hade överlevt och dessutom klarat sig kan jag sätta min högra fot på att det hade stått på SH vilket i sin tur hade gett energi åt nya snutblåsningar.

    I all tragik får vi hoppas att några lär sig och inte försöker leka Ghostrider efter denna incident.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •