Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 34

Ämne: Polisjakt på mc i Stockhom.

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11

    Polisjakt på mc i Stockhom.


  2. #2
    Hagis
    Guest
    Ja det där minns jag! Det var ett stå hej i media i några dagar om detta! Jag undrar om denna händelse kan vara en av orsakerna till den nya åldersgränsen på 24 för tunga hojar?!

    hela jakten! (lägger enbart ut den då frågan om snuten gjort fel eller inte! Avgör själva, om det spelar någon roll)

    http://www.youtube.com/watch?v=sBdXMgdqAHM
    Senast redigerat av Hagis den 2012-04-16 klockan 18:10.

  3. #3
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Är väl EU-regler som främst är det med 24 år.

    Svårt med den jakten, killen på mc kör verkligen som en idiot men man förstår att han blir hetsad av att polisen hänger på som de gör. Det är ju inte direkt en bankrånare de jagar så att hänga på som de gör är ju helgalet. Framför allt så är ju andra människor i stor fara när de dundrar fram i de hastigheterna.
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  4. #4
    Om jag minns rätt hade inte föraren mc-kort heller.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    Hagis
    Guest
    Det stämmer admin!

  6. #6
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Axman Visa inlägg
    Är väl EU-regler som främst är det med 24 år.

    Det är ju inte direkt en bankrånare de jagar så att hänga på som de gör är ju helgalet. Framför allt så är ju andra människor i stor fara när de dundrar fram i de hastigheterna.
    Jo det är EU regler, den detaljen hade jag förträngt!
    Nä, hade snuten varit lite förståndiga, men redan där är det ju två ord som inte hör ihop i samma mening! Snut och förståndig! Så hade dom släppt honom långt tidigare! Sen kan jag väll inte försvara föraren heller då han precis som du säger kör som en idiot och riskerar andras liv! Men det gör ju snuten med när dom dundrar fram i över 200 blås med en bil!

    Det finns banor för sån körning och jag känner många som samlar ihop polarna och åker ner till Tyskland sommar som vinter och kör bana! Amatörer men likväl, dom väljer banan istället för allmänna vägar! Och dom är duktiga på att köra!

    Tackar vet jag att ligga i 90 på 110 sträckorna och ändå vara kung ingen jävel som vågar tuta och trycka än i alla fall
    Senast redigerat av Hagis den 2012-04-16 klockan 18:23.

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Jo det är EU regler, den detaljen hade jag förträngt!
    Nä, hade snuten varit lite förståndiga, men redan där är det ju två ord som inte hör ihop i samma mening! Snut och förståndig! Så hade dom släppt honom långt tidigare! Sen kan jag väll inte försvara föraren heller då han precis som du säger kör som en idiot och riskerar andras liv! Men det gör ju snuten med när dom dundrar fram i över 200 blås med en bil!

    Det finns banor för sån körning och jag känner många som samlar ihop polarna och åker ner till Tyskland sommar som vinter och kör bana! Amatörer men likväl, dom väljer banan istället för allmänna vägar! Och dom är duktiga på att köra!

    Tackar vet jag att ligga i 90 på 110 sträckorna och ändå vara kung ingen jävel som vågar tuta och trycka än i alla fall
    +1 på allt.
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

  8. #8
    FUCK ALL THEM COPS

  9. #9
    Tuffa snuttar har vi här..Att jaga småfartsyndare och stoppa och ge böter till hederlig folk som efter jobbet omedvetet gasar på lite övertillåtet för att komma hem, är dem tuffa och göra.Men rån och inbrått fixar dem hela 3%..***sugare..

  10. #10
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Tackar vet jag att ligga i 90 på 110 sträckorna och ändå vara kung ingen jävel som vågar tuta och trycka än i alla fall
    Fan här håller man på att bli överkörd om man inte håller över hastighetsbegränsningen,en idiot försökte t.o.m köra om kärringen på höger sida

  11. #11
    Jag vet inte vad det är för straff för grov vårdslöshet i trafik.Indraget körkort och böter?.Är det då motiverat och köra i 250 k/h för att fånga förbrytarna.Jag tycker det är helt sjukt.Möter snuten riktiga gangstrar ,hulliganer och typer som är helt respektlösa sitter dom kvar i bilarna och skakar.Skyller på att chefen sa att vi inte ska ingripa, fast typerna hoppat upp på taket och sparkar av lampor och skit.Dom sorterar verkligen vem dom visar musklerna för.Ju äldre jag blir ju mer hatar jag snuten helt sanslöst men det är sant.

  12. #12
    Med facit på hand så var det ju idiotiskt att följa efter. Men han hade ju valet att stanna. Bränna runt sådär med en 17-årig tjej bakpå, ja då är man ju redan hjärndöd i mina ögon. Det enda tråkiga var väl att han inte fick en supportersnut med sig till dödsriket...

  13. #13
    Polisen gjorde så många fel i mina ögon men kille skulle aldrig ha suttit på hojen från början och jag har riktigt svårt att se vems fel det egentligen är.

  14. #14
    Killen skulle inte åkt ut överhuvudtaget. Jag kan dock förstå varför han inte stannade men ändå inte med tanke på att han inte var själv.
    Polisen skulle försökt stoppa honom inne på sveavägen. Dom borde senare insett att detta inte kommer gå bra. Dom borde också tänkt på tjejen som bara kan hålla sig fast. Helikoptern var ju ute och följde hojen. Hade vart bättre att följa från luften och se vart han tar vägen.
    Sen kommentarerna från polisen gör ju inte saken bättre. Var det en lek för dom?

    Vems fel det var? Han borde inte vart ute och åkt men polisen borde slagit av tidigare för att förhindra en olycka.

    Det blev ett mycket tragiskt slut.
    "If everything seems under control, you´re just not going fast enough"

  15. #15
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Jag blev riktigt förbannad när jag såg youtube filmen och inslaget på 4an nyss.
    Jaja, han hade inget körkort och körde som en buse, men snutens agerande är ju helt åt helvete, när dom börjar åka efter honom kunde dom väl bara sätta honom för vårdslöst, då visste dom ju inget om körkortet etc.

    "vi får väl sätta honom i räcket annars..." att dom ens säger sånt gör mig jävligt sur, som skämt el inte så säger det nått om deras inställning.
    Sen vid sveavägen, när dom säger att dom inte vågar gå ut för att det står ett hundratal hojar utanför donken... Fega kräk!

    Jag kan inte säga att det är deras fel att han drog in i bommen, men att ha 24 bilar plus heli för ett bötesbrott!

    Lite i affekt kanske men jag blir jävligt förbannad på grisarnas agerande!

  16. #16
    V.I.B Viking_Powers avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Krika vid Söderåsens sluttning
    Inlägg
    24
    Tackad: 0

    Måst bara flika in i diskussionen här, jag kan hålla med om att killen kör omdömeslöst men från "grisens" sida finns inget som helst säkerhets tänkande. De borde fattat tidigt i jakten att det handlar om en väldigt orutinerad ung förare på en av dagens värsta plastraketer, ser man på filmen som van hoj åkare så är det något som inte stämmer när man går ner i ca 150 knutar med en super sporthoj i en ganska moderat kurva för att sen fläska på efter utgången och detta ska vara vana trafikare som efterföljer killen. Sen är det fantastiskt att se i Ekvalls program efter åt när polisens talesman ormar sig på frågan från Mr Ghostrider om vilken som han tycker har utgjort störst fara för allmänheten polispatrullen (med som alla vet inkompetens att framföra fordon samt använda tjänstevapen) som dundrar fram med sin bil på ca 2ton i 220+ km/h eller mc föraren med sin hoj på ca 200kg i samma hastighet.

    Polisens tokjakt på alla inom mc kulturen börjar få bägaren att svämma över snart handlar det väl inte om något annat än att köra över oss på vägarna!!
    Bad days never last forever, they are just bumps in the road to freedom...
    Only The Dead Have Freedom...

  17. #17
    Hagis
    Guest
    Viking_power, jag håller helt med dig!

    Jag känner väldigt många sporthojsåkare, är själv uppväxt på såna... Jag vet sen förra året att dom lokala grisarna jagade polaren på sin skramlaha 600. Det gick inte fort för han körde knäskrap i rondellen, snutfan är dom enda som är i rondellen utom polaren, så ingen annan riskerade sin hälsa! Men ja han kör några varv till med dom bakom sig och när han nästan har hunnit i kapp dom så drar han. Efter ca 1 km så vänder han och åker tillbaka mot kommunen och givetvis möter då snutfan. Det dom gör är att dom bokstavligt siktar på honom och i full fart rammar över en refug, studsar över i fel körfällt och missar givetvis honom men håller på att klippa dom bilisterna som kommer från motorvägen!

    Så sammanfattningsvis, dom kör sönder refugen och skyltarna i refugen, bilen kör dom sönder totalt så den får bogseras bort, polaren kommer undan och andra bilister vart helt plötsligt utsatta för asens framfart!

    I uppsala har jag hört att om man åker in på en sporthoj eller liknande och bär en klubbtröja så får snuten sparka omkull en utan att ta reda på vad det är för klubb man tillhör! Varför, det finns ett par klubbar i stockholm-uppsala som utmärkt sig för att "bomba" och dessa grupper vill snuten få stopp på. Så då ger dom sig på alla... precis som för oss HD åkare! Skillnaden är att dom har ledsnat och istället för att lägga ner så gör dom precis tvärt om! Dom letar upp snuten och racar med dom, och det finns inte en bil som klarar 300 blås vilket dessa herrar lätt ligger i! Fan kör dom på bakhjulet i 250 blås så är snuten rätt chanslös...

    Åter igen, jag kan inte kassta någon sten i frågan då jag själv varit en del av dessa körningar. Men idag njuter jag av något helt annat, dels att faktiskt hinna se vad jag passerar eller vad som passerar mig! Jag är fortfarande kung på vägen men jag nöjer mig med att cruuuuusa fram

  18. #18
    Hagis
    Guest
    Viking_power, jag håller helt med dig!

    Jag känner väldigt många sporthojsåkare, är själv uppväxt på såna... Jag vet sen förra året att dom lokala grisarna jagade polaren på sin skramlaha 600. Det gick inte fort för han körde knäskrap i rondellen, snutfan är dom enda som är i rondellen utom polaren, så ingen annan riskerade sin hälsa! Men ja han kör några varv till med dom bakom sig och när han nästan har hunnit i kapp dom så drar han. Efter ca 1 km så vänder han och åker tillbaka mot kommunen och givetvis möter då snutfan. Det dom gör är att dom bokstavligt siktar på honom och i full fart rammar över en refug, studsar över i fel körfällt och missar givetvis honom men håller på att klippa dom bilisterna som kommer från motorvägen!

    Så sammanfattningsvis, dom kör sönder refugen och skyltarna i refugen, bilen kör dom sönder totalt så den får bogseras bort, polaren kommer undan och andra bilister vart helt plötsligt utsatta för asens framfart!

    I uppsala har jag hört att om man åker in på en sporthoj eller liknande och bär en klubbtröja så får snuten sparka omkull en utan att ta reda på vad det är för klubb man tillhör! Varför, det finns ett par klubbar i stockholm-uppsala som utmärkt sig för att "bomba" och dessa grupper vill snuten få stopp på. Så då ger dom sig på alla... precis som för oss HD åkare! Skillnaden är att dom har ledsnat och istället för att lägga ner så gör dom precis tvärt om! Dom letar upp snuten och racar med dom, och det finns inte en bil som klarar 300 blås vilket dessa herrar lätt ligger i! Fan kör dom på bakhjulet i 250 blås så är snuten rätt chanslös...

    Åter igen, jag kan inte kassta någon sten i frågan då jag själv varit en del av dessa körningar. Men idag njuter jag av något helt annat, dels att faktiskt hinna se vad jag passerar eller vad som passerar mig! Jag är fortfarande kung på vägen men jag nöjer mig med att cruuuuusa fram

  19. #19
    Visst kör många plastraketer heltokigt men det finns många många som också kan köra både fort och omdömesgillt.
    Nog har polisen del i skulden i filmen till den makalösa hets ... där är ju faktiskt ingen bankrånare som någon skrev ...
    ... och grabben kraschade ... och dog ... men det visste ni kanske redan ...

  20. #20
    V.I.B Dunders avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Järna;Hölö, Mölnbo, Gnesta! Men mest i Verkstaden
    Inlägg
    53
    Tackad: 0

    Nu är det ju egentligen så att man ska stanna på polismans tecken, Men tyvärr så förekommer det att folk inte gör det. Och gör inte folk det så borde dom ha andra rutiner ist för att jaga dom, skjuta fast en sändare eller dyligt få upp en helikopter snabbt så att dom kan följa dom med kontroll, tills soppan tar slut!

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •