Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 51

Ämne: HD Lyft

  1. #1
    Hagis
    Guest

    HD Lyft

    Tjena.
    Jag har en liten fundering. Depåstöd för sporthojar och motarder går ju att köpa loss för lite växelpengar på Biltema! Men när det kommer till att lyfta upp en HD, vad rekommenderas som inte innefattar en summa pengar som motsvarar en hel månadslön!

  2. #2
    V.I.B Orxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    236
    Tackad: 0
    Jag använder julas lyft, samma som biltemas fast röd. enda problemet är att den inte är låg nog att gå under hojen, men det är bara att rulla upp framhjulet på något så funkar det fint..
    vill du lägga en tusenlapp till så finns det ju lägre som tex den här
    Men det finns ju roligare saker att köpa till hojen.
    Senast redigerat av Orx den 2011-03-29 klockan 11:12.

  3. #3
    V.I.B Foffos avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    81
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Tjena.
    Jag har en liten fundering. Depåstöd för sporthojar och motarder går ju att köpa loss för lite växelpengar på Biltema! Men när det kommer till att lyfta upp en HD, vad rekommenderas som inte innefattar en summa pengar som motsvarar en hel månadslön!
    Jag vet inte vad du har i månadslön, men jag köpte en mc-lyft på Svedol för runt tusen spänn. Det verkar vara av samma typ som Biltemas och Jula och den lyfter en Electra lätt som en plätt!

  4. #4
    Hagis
    Guest
    Haha jag tjänar rätt bra men jag tänkte på sånna där varianter av riktig lyft, typ bil lyft fast för hojar
    Men tackar för tipset, ska kollas upp

  5. #5
    Själv använder jag mest en sån här

    http://www.biltema.se/ProductImages/...e/82-185_l.jpg

    Funkar bra på min Super Glide
    Det är inte målet som räknas, utan färden
    Framtiden är som ett babianarsle, färgglatt och fullt med skit.

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    145
    Tackad: 0
    Hagis, kika på blocket, för det är en sån här du tänker på va?
    http://www.blocket.se/orebro/Hydrali....htm?ca=13&w=3

  7. #7
    Själv köpte ja ett gammalt Hymo, hydraliskt lyft bord som lyfter 600 kg, fick det billigt. Stått på ett slakteri som pallyft, besiktigat och uppsmort. Håll koll på blocket...

  8. #8
    Jag har kört med en sån där röd lyft från Jula i många år, funkar bra för mina behov. Har man en cykel med oljetråg, t ex en Dyna så måste lyften dock "moddas" lite...men det är ingen stor grej
    Lyften måste breddas genom att flytta ut bärarmarna så att oljetråget går fritt...

  9. #9
    Min jag hade från biltema tappar tryck efter hand... varning för den.. Kan vara en garantigrej men pallar inte byta...
    Kan också vara en gammal variant med fel på som de nu fixat.


  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Tjena.
    Jag har en liten fundering. Depåstöd för sporthojar och motarder går ju att köpa loss för lite växelpengar på Biltema! Men när det kommer till att lyfta upp en HD, vad rekommenderas som inte innefattar en summa pengar som motsvarar en hel månadslön!
    Dessa depåstäd går fin fint till Dynor och Sportsters till vissa mekjobb... (biltema)


  11. #11
    V.I.B henkeths avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    31
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Carl-Inge Larsson Visa inlägg
    Jag har kört med en sån där röd lyft från Jula i många år, funkar bra för mina behov. Har man en cykel med oljetråg, t ex en Dyna så måste lyften dock "moddas" lite...men det är ingen stor grej
    Lyften måste breddas genom att flytta ut bärarmarna så att oljetråget går fritt...
    Tja! Hurdå "breddas"? Lät ju asjobbigt..?

  12. #12
    Köpte Julas lyft ( röd) annars samma som Biltemas. Skruvade av hjulen på den och modifierade med mellenlägg av plywood och gaffa och bågfilade av främre stöd röret . Passar bra under magen på Dynan (WG). Enkelt , stabilt, billigt.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Tundra Trotter Visa inlägg
    Köpte Julas lyft ( röd) annars samma som Biltemas. Skruvade av hjulen på den och modifierade med mellenlägg av plywood och gaffa och bågfilade av främre stöd röret . Passar bra under magen på Dynan (WG). Enkelt , stabilt, billigt.
    Japp den moddningen har vi på klubben gjort å det funkar hur fint som helst, Kom bara ihåg att det är röret på motsatta sidan från pumpen räknat, om ni sedan skjuter in den från höger sida klarar ni även stödet
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  14. #14
    Det går med en kloss också, typ 25-30mm hög. Det sitter ett bläck på ena sidan men inte andra....

    TIPS: NÄR DU JOBBAR MED LYFT, SPÄNN ALLTID FAST HOJEN MED REMMAR I LYFTEN!!!

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Min jag hade från biltema tappar tryck efter hand... varning för den.. Kan vara en garantigrej men pallar inte byta...
    Kan också vara en gammal variant med fel på som de nu fixat.

    Instämmer! Polarn kom ut i garaget en dag och hitta sin Heritage liggande!

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Vajtan Visa inlägg
    Instämmer! Polarn kom ut i garaget en dag och hitta sin Heritage liggande!
    Det var inte bra att den låg o sov nu när det är vår! Jag skämtar bara!
    Man måste spärra dom ordentligt annars sjunker dom flesta,sätt en kloss i saxen så har man ytterligare en spärr!
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  17. #17
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Vi löste detta på ett annat sätt i klubben. Köpte block o talja från biltema sedan har vi svetsat vagnar på hjul som vi bara svetsar om fästena för vilken hoj vi vill ha på den. Sedan lyfter man upp hojen på dessa vagnar säkrar med spännband o vips så kan man flytta hojen i garaget komma åt lätt utan risk för att den trilar ned eller liknande fadäser.

  18. #18
    Hagis
    Guest
    e;Kungligt! nu känner jag att jag har så gott som all den information jag sökte! Stort tack för alla tips

  19. #19
    Man behöver inte modda lyften för att få upp en låg hoj på den. Rulla upp framhjulet på en planka eller motsvarande och vips har man rum att få upp en lyft under.

  20. #20
    Usch...ser riskigt ut


Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •