Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hjälm till tanten, vilken?

  1. #1
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Hjälm till tanten, vilken?

    Tänkte köpa en hjälm till tanten nu när hon fyller år så hon kan få åka med någon gång (som hon tjatar).
    Nu undrar jag, vilken ska jag köpa?
    Under 2000, integral, och gärna nå snygga kruseduller på den.
    Funderar på denna, http://www.handelsboden.com/airoh-sp...854-c-136.aspx pga priset och utseendet, men någon som vet hur den är?

  2. #2
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Köp en hjälm som passar på hennes huvud. Att köpa hjälm efter hur den ser ut fungerar sällan. Det viktigaste är att hjälmen sitter bra och passar huvudet. Jag har otaliga gånger kollat på diverse hjälmar hos handlarna som jag tycker ser coola ut. Oftast har jag blivit besviken då dom inte passat mig. Ett presentkort tror jag är bästa alternativet, så kan hon i lugn och ro prova ut en hjälm som känns bra på knoppen

    //Json

  3. #3
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Json Visa inlägg
    Köp en hjälm som passar på hennes huvud. Att köpa hjälm efter hur den ser ut fungerar sällan. Det viktigaste är att hjälmen sitter bra och passar huvudet. Jag har otaliga gånger kollat på diverse hjälmar hos handlarna som jag tycker ser coola ut. Oftast har jag blivit besviken då dom inte passat mig. Ett presentkort tror jag är bästa alternativet, så kan hon i lugn och ro prova ut en hjälm som känns bra på knoppen

    //Json
    Absolut! Frugan testade massor av hjälmar innan hon bestämde sej. Jag sa att vilken som helst bara den är mattsvart Hon valde Marushin220. Har provat den själv och den verkar vara bra
    There are no problemsonly solutions

  4. #4
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Json: Köp en hjälm som passar på hennes huvud.
    883r där har du det bästa rådet från en klok man Jag gjorde som så att jag tog en runda bland Stockholms mc-affärer och lät henne prova ut en i varje butik (glöm inte Lelles/Uppsala mkt stort utbud). När rundan var över så fick tankarna gro lite, när beslutet sedan var moget (alla har olika takt) så hade vi hunnit ha en light provrunda till. Resultatet av detta blev att en av de hjälmar som jag själv hade skaffat valdes. Ops! så blev jag av med den och fick bästa anledningen för att få skaffa en till själv

    Var på Elmia-mässan och där snubblade jag över en hjälm som heter North, svensk firma med EC 22.. godkända hjälmar under eget märke, bla kopior av dem där flakeade guld, blå och röda öppna hjälmarna som varit upp till diskussion i en annan tråd men också andra, tex intergralhjälmar, mkt bra priser o godkända.

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Om du är rädd om hennes skalle kollar du inte bara på priset,man får nog ofta det man betalar för när det gäller hjälmar.
    T.ex har Arai tre skalstorlekar istället för en som vissa andra tillverkare.

Liknande ämnen

  1. Vilken j-vla vår!!!
    Av slycke i forum Off Topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 13:21
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 12:05
  3. Vilken kam
    Av Glenn i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 15:43
  4. Vilken ska jag köpa?
    Av Niko i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 23:22
  5. Vilken tv köper man?
    Av Hagis i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 20:08

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •