Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Förgasaren glappar

  1. #1
    V.I.B piecess avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    38
    Tackad: 0

    Förgasaren glappar

    Tjenare, är det normalt att förgasaren ska gå att röra upp och ner, alltså att insugsröret går att svänga upp och ner i infästningen till cylindrarna eller ska det vara helt stumt? (sportster 98)

  2. #2
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    Det är normalt. Förgasaren sitter med en gummibussning mot insuget men ska hållas relativt stum med vevhusventilationsbultarna som håller fast originalluftburken.

    Rätta mig gärna om jag har fel, men du bör ändå kunna se hur det sitter med egna ögon om du kollar noga.

  3. #3
    V.I.B piecess avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    38
    Tackad: 0
    Jag bytte precis luftburk så jag har inte längre några ventilationsbultar som håller allt stadigt, men då är spelet upp och ner fullt normalt med andra ord?

  4. #4
    Njaa, normalt så går det trögta att flytta insuget upp och ner, kolla spänningen på de 4 insexbultar som håller insugsklämmorna på plats. Vad är förgasaren upphängd i om du tagit bort vent.bultarna och hur har du löst ventilationen?

  5. #5
    V.I.B piecess avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    38
    Tackad: 0
    Menar du 4 stycken totalt? 2 på varje cylinder? Har känt på dem och de sitter som berget..
    Förgasaren hänger inte uppe i något alls, i ventilationen har jag för tillfället två små tygtrasor Filar lite på hur jag ska göra med den..

  6. #6
    Ja det stämmer, men du måste ha ett fäste till förgasaren annars ramlar den väck och du kan inte blockera vevhusventilationen uppe i topparna, då kommer du få problem.

  7. #7
    V.I.B piecess avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    38
    Tackad: 0
    Ja jag insåg det jag med nu, det får bli ett kit från bikeline med externt vevhusfilter och fäste. Klantigt

  8. #8
    V.I.B piecess avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    38
    Tackad: 0
    Och dyrare än man tänkt sig från början, som vanligt

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •