Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Nytt sätt för att sänka hastigheten

  1. #1

    Nytt sätt för att sänka hastigheten

    Såg det här idag. Vad säger ni om det?
    Kan ju inte vara så spännande att dundra ner i det med hojen.


    http://www.aftonbladet.se/bil/article14565648.ab
    "If everything seems under control, you´re just not going fast enough"

  2. #2
    Ja det hittas på mer skit för varje dag, men jag tror inte man känner av det här bara man kör tillräckligt fort.....

  3. #3
    Vad i helvete sysslar dom med

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Metallplattor är ju rätt hala när dom e blöta, får hoppas att man inte behöver bromsa när man kör över en sådan & det regnar..
    Men kan dom verkligen få motera sådana på vägar som är över 30km/h?

    På bilen kommer du slå i sönder fälgar & framkjolen eventuellt underrede, iafa om man kör en låg bil som jag gör &
    med hojar lär det ju också bli väldigt otrevligt.
    Visst att det finns utrymme att komma förbi vid sidorna, men i en panik situation där du kanske inte hinner väja för plattan förens det är försent, naeh det låter inget bra.

  5. #5
    Verkar ju helt jävla sinnesjukt.....
    Nackskott på den som kläckte idén.....

  6. #6
    Hoppas dom inte kör Microsoft för att styra hårdvaran.............................. No need to say more!

  7. #7
    Hagis
    Guest
    Vi har liknande saker här hemma! Jag trodde först något cp hade slipat ner asfalten för att täcka över det pga hål i vägen! Men vi har såna fast utan metall mitt i en korsning här hemma! Och tro mig, folk bromsar!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Vi har liknande saker här hemma! Jag trodde först något cp hade slipat ner asfalten för att täcka över det pga hål i vägen! Men vi har såna fast utan metall mitt i en korsning här hemma! Och tro mig, folk bromsar!
    Hagis.
    Vart finns dom?
    "If everything seems under control, you´re just not going fast enough"

  9. #9
    Hagis
    Guest
    Precis utanför statoil korsningen!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Precis utanför statoil korsningen!
    Just ja. Nu när du säger det. Har kört i där ett par gånger. J...a puckon!!
    "If everything seems under control, you´re just not going fast enough"

  11. #11
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Kan bara undra vad fan har dom innanför pannbenet Nån jävla företagare som hoppas på Big Money ifall styresmakten skulle nappa på vansinnigside'n
    There are no problemsonly solutions

  12. #12
    Hagis
    Guest
    Mmmmm och vet ni vad det roligaste är (med humor i rösten) jo att dom tänkte (TÄNKTE) göra så mellan filerna på samtliga vägar! Det var någon forskare som sa och jag citerar "Sverige är en krutdunk" och då hänvisa han till folkets förtryckta illska över rikstadgens beslut som förtrycker oss! Vill dom få folk att gå med i sk % klubbar så är dom på jävligt god väg för man tar bara skit till en viss gräns!

  13. #13
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Och vad händer om du kör över den med hojen ? ...det kan orsaka en olycka eller ??

  14. #14
    Hagis
    Guest
    Det jag påvisade är ett "dike" som går från sida till sida på vägen! Kör du över det för fort så smäller det bra i en hoj, ännu bättre i en bil! Dom som skulle ha gått längst med mitt linjen, ja dom får dig lätt att spåra ur och med risk att köra in i vad som än är runt dit! Det är ca 1-1½ cm djupa fåror i vägen!

  15. #15
    Varfö inte " Trupp mina 12 " och sensor utlösning vid över 30 kmt . Mycke pang för pengen .

  16. #16
    Läste nåt om att det kommer gå att köra på sidan med 2 hjulingar men man får hoppas på stora skyltar som varnar innan .
    sen vore det ju djävligt gott att slippa alla vägbulor i framtiden , vilket är ett helvete när man har både låg båge å bil .

  17. #17
    Hagis
    Guest
    Jag förstår inte varför dom medvetet ska ha sönder vägarna? Fan vägarna här hemma är som vägarna var på 40 talet i london, stora kratrar över allt! Det i sig är ju samma effekt som det här vansinniga påfundet!

  18. #18
    Fullständigt vansinnigt !!
    Abrubt uppdykande tvärhinder är en potentiell livsfara för en motorcyklist. Med största sannolikhet kommer olyckorna att öka för MC med detta idiotiska påfund.
    men vet ni vad - man blir snart inte längre förvånad - ni skulle bara veta vilka kompletta idioter som sitt i landstingsledningar, försäkringskassan etc ...
    För att inte tala om trafiksäkerhetsverket med sina jubelåsnor i fronten ...
    Vi i min yrkeskår har tillräckligt att göra ändå utan att de s.k. mydigheterna levererar ännu mera påfund som leder till ännu mera olyckor för utsatta trafikantgrupper.
    ( se bara på vajerräckena t.ex. ... kanske bra för bilarna men livsfarligt för MC ).
    Det sägs att mot dumheten så kämpar även gudarna förgäves .... man vet ju inte om man ska skratta eller gråta.

  19. #19
    Problematiska 30 väqar vid skolor och dagis, kanske. Allt annat är idioti.

  20. #20
    Enligt den som kommit på det så borde det inte påvera hojar !!!

    Jäkla klåpare!

    Tolf

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Nytt styre?
    Av untamed i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 10:20
  2. Von Braun, nytt blås.
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 19:01
  3. Köpa nytt batteri !!
    Av Tompa i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 17:26
  4. Nytt styre..
    Av Nightster i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-30, 20:06
  5. Kul med nytt BRA harleyforum
    Av Henrik Forslund i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 10:24

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •