Sidan 11 av 14 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista
Resultat 201 till 220 av 264

Ämne: Hur är vädret i din del av Sverige idag??

  1. #201
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Tjena Bandit! Du flänger ju runt som en statslös jude! Själv körde jag nån dag förra veckan men luftrörsinflammation begränsade en aning. Nu är det väl färdigkört för min del tror jag.Ska på jobb på måndag o nästa ledighet åker jag o frugan till egypten o värmer oss. Frugan är jävligt frösen av sej Jag själv ska väl värma mej men mest invärtes med diverse dryckjomparty. Göteborg idag kl.09.20 grått o 6+.
    There are no problemsonly solutions

  2. #202
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Heheh, säsongen fortsätter! Var ute o körde nån timme i solsken o 10+. Härligt Det blir väl åka hela helgen
    There are no problemsonly solutions

  3. #203
    Hagis
    Guest
    Fan är så satans sugen på att starta betty och ta ett par mil. Man står på jobbet i en bunker och ser varken ut eller in, så går man ut från köket och ser ut över startbanorna (arlanda) och ser hur solen skiner men man vet att när man själv får permis och blir utsläppt så är det bäcksvart ute! Något frustrerande ja! Överväger att ta hojen ner till strängnäs i helgen då vi ska till svärmorsan och hälsa på! Får ju fan krupp av att inte köra....

  4. #204
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Får ju fan krupp av att inte köra....
    ++1
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  5. #205
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Den senaste veckan har det varit som en senapsgas moln över södra Sverige som sett på bilderna .. idag 10 och blå himmel ... äntligen kunde se solen igen

    @XBones...Jag gillar att se så mycket som möjligt eftersom när jag dör jag kommer att ha mina ögon stängda under mycket lång tid .. jag tycker inte om 9-5 jobb, rutin liv och stora planer .. Jag är impulsiv och leva ett liv som ett löv som blåser i vinden .. det är så jag hamnade i Sverige
    Senast redigerat av Bikebandit den 2011-11-10 klockan 21:04.

  6. #206
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    jag tycker inte om 9-5 jobb, rutin liv och stora planer ..
    Håller helt med dig men 9-5 jobb gör det lättare att leva spontant enligt min åsikt! Fan jag jobbar som en nomad gällande tiderna, kväll ena dagen, morgon nästa, mellan pass den tredje osv. Det går ju fan inte att hitta på något för fritid finns knappt! Överväger att skaffa lastbilskort

  7. #207
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Ja det är sant .. been there,done that and got the T-Shirt .. levde för att arbeta istället för att arbeta för att leva .. jobbat 12 timmar och ibland mer på en dag och ofta 7 dagar i veckan för att ta hand om en familj och hus och allt som behövs,bosatt i olika länder, semester här och där runt om i världen men det är allt i det förflutna för mig. Nu är jag nöjd med det lugna livet, så länge jag har tak över huvudet, mat på bordet och bensin i tanken är jag ... och naturligtvis gillar jag Sverige, ett vackert land ni har, ni bör ta mer tid att återupptäcka det Kanske för att jag kommer från England ser jag det hela ur en annan perpective ..Vädret här kan jag leva med, jag gillar årstiderna, kanske kunde ha lite längre somrar, men man kan inte få allt perfekt haha!

    Vädret var lite kallt i Skåne idag men åtminstone sken solen ner från en blå himmel...Bosarps kyrka

    ...Stockamölla..


    Och jag undrade vad det var ... någon som vet? Det är på sidan av Riksvägen 13 utanför stockamölla då man sväng vänster mot Höör strax efter bron...



  8. #208
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Den senaste veckan har det varit som en senapsgas moln över södra Sverige som sett på bilderna .. idag 10 och blå himmel ... äntligen kunde se solen igen

    @XBones...Jag gillar att se så mycket som möjligt eftersom när jag dör jag kommer att ha mina ögon stängda under mycket lång tid .. jag tycker inte om 9-5 jobb, rutin liv och stora planer .. Jag är impulsiv och leva ett liv som ett löv som blåser i vinden .. det är så jag hamnade i Sverige
    Sjysst filosofi BikeBandit Hade jag fått välja så hade jag inte gjort annat än åkt runt på hojen men arbete o familj begränsar hobbyn en aning! Så Live Free Ride Free broder!
    There are no problemsonly solutions

  9. #209
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Vad har du för kamera Bikebandit ? Har också ofta med mej kameran och gillar foto.Har själv en gammal
    Olympus men har ingen modern mobil typ iphone utan en Nokia med 3,2 kamera,blir dock hysade bilder.

  10. #210
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Blue sky and the fakkin bike in vinterförvaring
    - "I fart in your general direction, your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
    - "You know, if my dog was as ugly as you. I'd shave his butt and tell him to walk backwards!"

  11. #211
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Vad har du för kamera Bikebandit ? Har också ofta med mej kameran och gillar foto.Har själv en gammal
    Olympus men har ingen modern mobil typ iphone utan en Nokia med 3,2 kamera,blir dock hysade bilder.
    Jag har ingenting ultramoderna .. bara min mobil .. en Sonny Ericsson K850i med 5,0 megapixelkamera..lite kallt i Skåne idag ... ser framåt att köra till Bellas motell för middag


  12. #212
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Solsken o 7+ men är inte i skick för körning efter en kväll med fikagruppen! Tack Gubbar för en trevlig kväll
    There are no problemsonly solutions

  13. #213
    Ser ut som en runsten Bikebandit, http://en.wikipedia.org/wiki/Runestone

  14. #214
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    ahaaa! tack för att sätta mig i rätt riktning .. hittat något och nu vet jag

    http://www.lansstyrelsen.se/skane/sv...ockamolla.aspx

    För att kunna reglera vattennivån i Rönne å finns dämmen vid Bålamöllan, Rönnemölla och Stockamöllan, vid sistnämnda anläggning finns även ålakistor. Längs den aktuella åsträckan finns även två broar över Rönne å. Vid Hasslebro finns en stenvalvsbro i tre spann uppförd 1881. Här passerar riksväg 13 över ån och nuvarande bro är inte den ursprungliga. Riksvägens gamla sträckning öster om Rönne å ligger kvar parallellt med nuvarande. Längs den gamla vägen finns enstaka äldre lantarbetarbostäder uppförda för de till Rönneholm knutna arbetarna. En kuriositet intill vägen är den runsten som rests och ristats under 1800-talets svärmeri för det fornnordiska. En träbalksbro med landfästen och pelarnos i murad natursten leder över ån från Bålamöllan till Brännestad. Detta är en ovanlig brotyp, när den anlagts är inte känt. Även vid Stockamöllan går det att ta sig över Rönne å. Här har vägsträckningen dragits fram över dammregleringar och ”öar” i ån, så någon ”riktig” bro finns inte.

  15. #215
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Fint väder i Skåne idag


  16. #216
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Kommer ta ut Fia på Fredag igen för att gasa lite på Lördag dag för då har dom lovat 10grader i götet
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  17. #217
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    +3 och dimmigt i Skåne och vägarbeten norr om Gårdstånga på E22 ser ut som Ypres slagfält från första världskriget

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01305.jpg 
Visningar:	15 
Storlek:	79,9 KB 
Id:	3151

    Skönt att ha en paus för något att äta och värma upp kroppen på Hardys

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01313.jpg 
Visningar:	13 
Storlek:	64,7 KB 
Id:	3152

  18. #218
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Riktigt blåsigt idag och när det regnade det regnade från vänster till höger inte ner

  19. #219
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Riktigt blåsigt idag och när det regnade det regnade från vänster till höger inte ner

    Men det hindrar inte en brittisk viking, eller hur?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  20. #220
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Jag har ingenting ultramoderna .. bara min mobil .. en Sonny Ericsson K850i med 5,0 megapixelkamera..lite kallt i Skåne idag ... ser framåt att köra till Bellas motell för middag

    Cool shit!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Sidan 11 av 14 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •