Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: eldragning relän mm

  1. #1
    V.I.B Hd1340s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    249
    Tackad: 0

    eldragning relän mm

    tjenare börjar vara lite små less på att inte ett batteri får plats i oljetanken har en hästsko på en evo stelbenschopper, ser ut som ett ormbo med relän/kablar mm! så jag undrar om de inte finns nån styrbox som du kan skruva elen till som styr lysen/blinkers/startmotorn mm ? så jag får plats med både ett batteri och den såkallade styrboxen ? mvh /david ps var får man tag i bra mindre mc batterier med bra med kräm i?

  2. #2
    Styrbox, M-Unit från tyska MotoGadget
    Tro tom Onatop skulle hålla med mig för en gångs skull om denna









    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3
    V.I.B Hd1340s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    249
    Tackad: 0
    ah perfekt! så med den där behöver jag endast dra alla elkablar till den ? behövs inga relän mm?

  4. #4
    Stämmer, du har alla funktioner i denna manual!

    Therefore no other components like relays, boxes, fuses are necessary

    http://www.moto-madness.com/Product ...nit Manual.pdf


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    Yep Admin!

    Thumbs up,,, Deutsche Spitzenqualität!!

  6. #6
    V.I.B Hd1340s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    249
    Tackad: 0
    tack så mkt definitivt intressant! nu kanske evo choppern ska upgraderas lite granna

  7. #7
    Måste man ÄNDÅ köra Load EQ motstånd om man kör LED-blinkers? Nån som vet. Hittar inget om det i manualen!
    Onatop? har du koll på detta?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Måste man ÄNDÅ köra Load EQ motstånd om man kör LED-blinkers? Nån som vet. Hittar inget om det i manualen!
    Onatop? har du koll på detta?
    Hittade svar nu, m-unit fixar detta out of the box.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #9
    Hur gämförbar är dendär med Brainbox'en?
    Trägen vinner!

  10. #10
    Den verkar ju både funktionsmässigt och prismässigt likvärdig med den stora brain box:en (inte brain box lite), fast snyggare.
    (utan att ha studerad de båda in i minsta detalj)
    Den där skulle man ju till och med kunna ha sittande synligt, med alla dioder och så.

  11. #11
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    Jag håller på att installera en M-unit på min sportster nu och den är verkligen värd sina pengar. Liten och väldigt lätt att förstå samt att den har alla funktioner som behövs.

  12. #12
    Försvinner alla säkringar då?? Kan man ta bort hela den gamla kabelstamen och ersätta den med mindre antal kablar?

  13. #13
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    Jag har sparat huvudsäkringen men alla reläer och säkringar i övrigt försvinner, har dragit helt ny stam förutom kablarna som går till regulatorn och "ignition control module".

    På styret kommer jag ha 2 små knappar på var sida totalt. Tuta och höger blinkers på höger sida och vänster blinkers samt en tryckknapp som skiftar mellan hel- och halvljus på vänster sida.

    Man kan även ställa in så att när man t.ex. bromsar så blinkar bromsljuset 2ggr eller 8ggr snabbt innan det blir fast, det finns massa små funktioner som gör det lättare.

  14. #14
    Hur står den sig prismässigt? Alltså till min hoj är det som ingen el att prata om.
    Men går det göra enkelt för vettiga pengar, varför göra det då onödigt svårt?
    Trägen vinner!

  15. #15
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    Det är väl upp till dig egentligen vad du tycker är vettigt prismässigt. För mig som vill ha det rent, snyggt och lätt att felsöka om det blir fel så är det värt vartenda öre.

    Kvalitén är högsta möjliga och då har jag ovan nämnda m-unit, hastighetsmätaren speedster tiny och 2st m-switches på ingång.

  16. #16
    Jo jo visst men.. Vad jag menar är, vad är ca priset på m-unit. Sedan kan man ju jämföra priser hur mycket man vill.
    Trägen vinner!

  17. #17
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    google is your friend

    Hur som helst, €249 från motogadget i Tyskland och det är det enda vettiga alternativet om du vill ha snabb och säker leverans, enligt egen erfarenhet.

  18. #18
    Ang elkopplingar mm. Någon som vet var man kan köpa små kontaktdon typ flerpoliga? ex; har dragit i ramen fram under tanken kablage, där skulle jag vilja ha snabbkopplingar! någon som vet var man kan köpa? saknar även snygga kablar typ med textil på som tål lite nötning. Har inget emot kablar om dom hade varit snygga! Jag har sett textilklädda kablar någonstan men hittar inget nu...

  19. #19
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    12
    Tackad: 0
    Jag har köpt en hel del elprylar här: vehicle wiring products

    Bra priser mycket att välja på och hemma på mindre än en vecka.

  20. #20
    fortsätter lite snack ang m-unit,
    Jag har stött på patrull när jag kopplat ihop mitt elsystem, använder m-unit, följande problem har infunnit sig: när jag försöker starta MC:n med startknappen så klickar oftast startrelät bara och så blinkar en diod på AUX utgången och vad jag förstår så betyder det kortslutning på den utgången. Fungerade i början några gånger varefter det fortsatte permanent att inte fungera. Dessutom så stänger hela enheten ner när jag föröker fler gånger. Om jag kopplar så att tändspolen och startmotorn går på en "klassisk" nyckel så funkar hojjen utanproblem men m-unit stänger ner när jag startar. så nu styr den "bara" blikers lyse bromljus hel/hallv och tuta! lite irriterande då jag har knapp på styret för stat/stopp...
    Någon som har erfarenhet av dessa moduler och stött på likande problem? på Aux utgången har jag parkeringslampa+baklyse+el till tändspolen. Har provat att använda ett extra relä som styrs av startutgången och utan men det påverkar inte resultatet. Verkar som spänningsfallet som uppstår vid start "dödar" m-unit vilket ju stänger av alla funktioner och det blir ju pankaka.

    oj vad långt inlägg

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Blinkersrelä var?
    Av spruna i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 13:14
  2. Kabeltyp vid eldragning?
    Av Jompa i forum Custom & Byggen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 08:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •