Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Skön kille som är trött på Arbetsförmedlingen.

  1. #1

    Skön kille som är trött på Arbetsförmedlingen.

    När arbetssökande Carl Emilsson nekades a-kassa fick han nog. Nu har han byggt en databas som kan hantera mer än 300 jobbansökningar i timmen.

    Efter att ha hoppat av gymnasiet och jobbat i sju år, beslöt sig Carl Emilsson för att läsa in sina gymnasietyg förra året. När han därefter blev arbetssökande nekades han rätt till a-kassa – eftersom han inte jobbat tillräckligt det senaste halvåret. Även socialen nekade honom hjälp.

    –  Jag hade sökt alla jobb i branscher där jag redan jobbat. Det räckte inte, de tyckte att jag skulle ha varit ännu mer aktiv, säger han till DN.se.

    För att komma till rätta med problemet beslöt han sig för att bygga en databas som ansöker jobben åt honom, samtidigt som han tankat ner samtliga arbeten som finns hos Arbetsförmedlingen. Databasen kan hantera mellan 300 och 350 jobb i timmen och totalt kommer han söka 62 000 jobb.

    Visst finns det en svaghet i att alla får samma ansökan och cv, men varken Arbetsförmedlingen eller Socialkontoret borde kunna hävda att jag sökt för få jobb, säger Carl Emilsson som för övrigt kan tänka sig flytta vart som i Sverige om han erbjuds en anställning.

    Ps Kanske skulle ligga i Humor forumet. Ds
    Live to ride, Ride to live.

  2. #2

  3. #3

  4. #4

  5. #5
    Nae det är inte hummor det är fan tragiskt .............

  6. #6
    Är han smart säljer han lösningen och blir miljonär!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av oggy69 Visa inlägg
    Nae det är inte hummor det är fan tragiskt .............
    Så sant Svensk byråkrati.
    Live to ride, Ride to live.

  8. #8
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    Zeb Lovehell

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Kungliga Åsen Hägersten
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Håller med oggy om att det egentligen är tragiskt även om jag gillar snubbens attityd.

    När jag för ett år sen insåg att firman inte bar sig längre började jag söka jobb. Har haft två egna företag sen 1990 inom försäljning och drivit dessa själv. Den ena hade som mest 14 anställda så kompetens att sköta det mesta på företag finns. Insåg dock ganska snart att man som 55-åring är ganska körd på marknaden idag om du inte har särskilda kunskaper/kompetenser. Sökte säljarjobb, administrativa jobb, vaktmästarjobb och chaffisjobb och säkert annat som jag glömt.
    Besökte arbetsförmedlingen två gånger (aldrig mer), på en direkt fråga båda gångerna på vad dom kunde göra för mig som jag inte kunde själv blev svaret båda gångerna ....... INGENTING. Däremot var dom båda handläggarna VÄLDIGT mån om att jag skulle söka a-kassa. Och båda hade väldigt svårt att förstå när jag sa att jag ville ha jobb och ingen a-kassa.

    Jaja hursom så fick jag TILL SLUT ett chaffisjobb och det trivs jag bra med. Men jag förstår som sagt snubben som tråden handlar om.

    Sorry för OT
    http://avatars.ibsrv.net/ibsrv/res/src:<a href=http://www.hdforums.com/get/forum/image.php?u=50077&type=sigpic&dateline=1218153804 target=_blank>http://www.hdforums.com/get/forum/im...ine=1218153804</a>
    Fet Bob 08 med lite krimskrams. Fulreflexen på bilden är borta och baklampan bytt

Liknande ämnen

  1. Ny old school kille.
    Av ThE DoG´s i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 17:22
  2. Ny ödmjuk kille på forumet
    Av Mr Modest i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-16, 10:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •