Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 43 av 43

Ämne: Powercommander vs Supertuner

  1. #41
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Tjena Båging! Angående Direct Link jämfört med SEST? Prisvärdhet o funktion?
    Prisvärdheten är ju överlägsen.... du får exakt samma funktioner för halva priset.
    Funktionellt är den som sagt exakt likadan som SERT/SEST. Enda möjliga skillnaden är en del funktioner som underlättar för den som mappar den...
    Nackdel? Ja, möjligen att den bara kan mappas av återförsäljare för systemet. Du som kund kan inte koppla upp dej själv om du vill ändra på något.... man måste ha en speciell hårdvara för att kunna mappa den.
    Har förstått att en del raceåkare kan se just det som en klar nackdel. Många vill testa olika parametrar vid race och då är SERT/SEST att föredra eftersom den inte kräver speciell hårdvara mer än en dator...

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Tjena Båging! Angående Direct Link, Power Vision och SEST. Vilket skulle du rekommendera tillsammans med kambyte o så?
    Vilken som helst..... alla har ju möjligheten till att kunna justera allt som kan behövas... Enda man möjligen skulle kunna påstå att man kan sakna är väl möjligheten att gå från Speed/Density till Alpha-N om kammarna kräver det... vet inte om den möjligheten finns PowerVison.

  3. #43
    Jag är absolut ingen specalist på det här, men med min första insprutnings hoj körde jag power commander så länge jag bara hade luft och buller, men direkt vi började trimma så kastade jag skiten över axeln och böt ut den mot Direct Link och det har funkat klockrent på 3 trimmade hojar, Kan verkligen rekommendera DL men det är få återförsäljare och behöver mappas av en kunnig man, nu när jag köpte ny hoj fick jag luft och buller på köpet och då hade handlaren bara screaming eagles prylar, power commander och power vision att välja på, eftersom hojen skulle trimmas hos min motor guru på en gång efter leverans så tyckte han jag skulle ta power vision och det ska bli intressant att se hur den funkar på en trimmad motor,

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •