Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Öppna pipor i utlandet?

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    99-land
    Inlägg
    218
    Tackad: 0

    Öppna pipor i utlandet?

    Är det någon av herrarna som har nån erfarenhet av att åka med lite för öppna rör i utlandet t ex danmark, tyskland? hur reagerar lagens långa arm ...blir det hårt bröd o vatten eller?

  2. #2
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Jag har kört genom Danmark och norra Tyskland utan problem men har hört det längre söderut man kommer desto mer problem du kan få med polisen..vänner jag har i Bayern, Schweiz och norra Italien säga att jag skulle tillbringa en vecka i fängelse om jag stoppades av dem med min V+H Big Radius

  3. #3
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Fan.. hade nyheter från en tysk vän som körde sin Harley i München, stoppades i en poliskontroll .. öppet avgassystem och luftfilter .. hojen beslagtogs tills han monterar tillbaka originaldelar... WTF !!! Han bor där, så jag vet inte vad som skulle hända om du var där som svensk på semester .. kanske en lång promenad hem ???

  4. #4
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    Verkar som det blir tjurigare för varje år som går med öppna pipor

  5. #5
    Har hört samma med Tyskland. Stenhårda, även mot Ture turist.... Och som Zeb säger, det verkar bli hårdare varje år

    Visst, det kan döna för mycket, men att puttra original är helt uteslutet!

    Man får skaffa system med av och på knapp! Kostar runt 20.000,- dock



    eller manuella:


  6. #6
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    20.ooo............................... fuck that !

  7. #7
    Hagis
    Guest
    20 000 för en knapp.... nä bevare mig väl! Jag håller med om att ljudet i raka rör är helt rätt, men jag lägger ju inte 20 000 på att kunna slå av och på ljudet! Då får det nog bli en DB killer för europa resorna! Förstår ni hur mycket öl man får för 20 000 i Tyskland! nästan 3 pallar öl! Så jag tror jag kan sitta rak i ryggen även med en DB killer om jag vet att jag får så mycket öl för pengarna

  8. #8
    Njae... 20K för ett helt system INKL KNAPP

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    99-land
    Inlägg
    218
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Fan.. hade nyheter från en tysk vän som körde sin Harley i München, stoppades i en poliskontroll .. öppet avgassystem och luftfilter .. hojen beslagtogs tills han monterar tillbaka originaldelar... WTF !!! Han bor där, så jag vet inte vad som skulle hända om du var där som svensk på semester .. kanske en lång promenad hem ???
    Shit - inte bra! har skaffat ett supertrapp-system! borde väl funka å demontera en lamell var10.e mil....

  10. #10
    Det finns en "bakdel" för supertapparna som du kan vrida med insexnyckel= öppnar 3 spjäll...enkelt och smidigt... ska se om jag kan hitta en bild på den!

  11. #11

  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    99-land
    Inlägg
    218
    Tackad: 0
    kanon admin! får leta upp en sån om det blir resa av!

Liknande ämnen

  1. Sportster 48, vilka pipor rekommenderas?
    Av velvet_pelle i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 22:51

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •