Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 41

Ämne: Kevlar Jeans från Bikeline?

  1. #1

    Kevlar Jeans från Bikeline?

    e på jakt efter ett par kevlar jeans med förstärkning i hela byxan och såg att
    Bikeline har en modell som heter Kamikaze o är helt i kevlar och vattentät till
    riktigt bra pris är det någon som testat dom???

    känns lite som att köpa grisen i säcken via nätet utan o klämma o känna på dom
    i verkligheten.

  2. #2
    Jag är nog mer inne på att köpa dessa: Sartso Killer Kevlar Jeans http://www.youtube.com/watch?v=XgAQb...eature=related

  3. #3
    Hehe de där kan man kalla test.
    Dom verkar riktigt schyssta o snygga
    Finns dom o köpa i Sverige? Känns lurigt
    O köpa på nätet med storlekar o så

  4. #4
    Köpte nyligen kamikaze cargo pants från Bikeline. Har inte åkt i dom än men dom är jäkligt sköna att ha på sig, och dom känns stabila när man klämmer o drar om man säger. Inte hemma nu, men just kamikaze har jag för mig inte står nånstans, det är nåt annat namn, så det verkar som Bikeline dragit till med det namnet själva, så det är inte säkert jeansen kommer från samma tillverkare.

  5. #5

  6. #6
    Kör själv med Handelsbodens Draggin och är nöjd med dem.
    Fast de är inte full kevlar, men måste du ha det?

    Det som jag tycker är skönt med kevlar jeans är just att dem är luftigare och inte så varma på sommaren. Med full kevlar, och lägg sedan till de som kör med vatten och vindavvisande så kommer de kännas som ett par "vanliga" textil mc byxor.

    Mitt tips är att köpa ett par "icke" full kevlar som ej är vind/vatten avvisande om du är ute efter ett par sköna luftiga byxor för sommar körning.
    Live to ride, Ride to live.

  7. #7
    de e sant men det jag tänkt på när det inte e full kevlar är att hur e sannolikheten om man vurpar att man landar på dom förstärkta ställena och inte där det bara är jeans för då kan man lika gärna åka med levis, så tanken är att skaffa ett par kevlar jeans istället för skinnbrallor och vid kortare sträcker eller extrem värme då åker dom vanliga jeansen på.
    är det någon som sett nått test på rokker jeansen? så man vet att dom funkar

  8. #8
    Ozzy
    har du satt in skydd i dina byxor? mailade dom och dom sa att det var förberett för skydd men frågan är ju vilka som passar i sånt fall om det är med kardborre eller fickor osv
    vill helst ha både höft o knä skydd på plats

  9. #9
    Har inte satt in några, men det finns plats för det, och jag har tänkt skaffa. Ingen aning vilka skydd som passar, men gissar att det funkar med såna från tex handelsboden. Jag har också ett par förstärkta jeans från Flying Eagle, med kevlar på knä och i baken, finns även utrymme för skydd i dom men jag är slarvig och har inte satt i några där heller. Grymt sköna att köra i iaf!

  10. #10
    kikade lite nogrannare på bikeline och det verkar som att deras byxor är av märket John Doe : http://www.ridejohndoe.com
    har du plats för skydd vid höfterna också? är det fickor eller med kardborre?

  11. #11
    såg dom hade lite andra coola saker på hemsidan o byxorna e billiga om dom håller allt dom lovar

  12. #12
    Ok tackar för hjälpen

  13. #13
    John Doe stämmer bra. Kamikaze Defense står under. Kollade närmare nu och hittar inga fickor alls för skydd, hade bestämt för mig det var det. Finns dock utrymme om man vill sätta direkt på knäna, men kanske inte är så skönt.

  14. #14
    Ser att Custom Chrome för John Doe. Så kolla med er lokala HD/Custom-Shop i Sverige annars om de kan ta hem.
    Rek. pris 199.99€





    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #15
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Någon som vet inte med finns sk snickarbyxor, alltså hängseljeans med förstärkning?
    Hade varit riktigt koolt!

  16. #16
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    Jag har köpt dessa kamikze, funkar sketabra jag trivs mycket bra i dem. jag hade ärende ner till malmö och passade på att kolla upp dem på plats och provade.
    har kört en hel del med dem och trivs bra i dem. stl stämmde med den jeanstl jag har.
    Nulla via invia est

  17. #17
    V.I.B chrille64s avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Hudiksvall Hälsingland
    Inlägg
    101
    Tackad: 0

    Det är cargo pants som jag kör med oxå, knäskydd i invändiga fickor. är vindtäta och inga problem vid lätt regn.
    Nulla via invia est

  18. #18
    Hittade inga skyddsfickor, iofs kollade jag snabbt bara.. Grymt sköna att åka i skriver jag under på!

  19. #19
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Ser att Custom Chrome för John Doe. Så kolla med er lokala HD/Custom-Shop i Sverige annars om de kan ta hem.
    Rek. pris 199.99€



    Precis köpt ett par av dem på helgen, John Doe Kamikaze full kevlar, kom med knäskydd som kan tas bort. Första intrycket var att storleken var ok, och bekväm .
    Knäet skydd är inte hård men mjuk. De är water/showerproof .Viktiga är att behålla denna vattentäta fick jag höra att efter tvätt man måste stryka dem med ett varmt strykjärn

  20. #20
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Det är aldrig kevlar i hela jeansen, oavsett märke. Dock kan mängden av kevlar skilja sig ganska rejält.
    Jag har hört att Draggin jeansen (som är originalet) fortfarande är bäst i alla tester. Och det är det märket man rekommenderar helst.

    Kevlaren är placerad på de ställen, som strategiskt skulle ta stryk av en vurpa.
    Sedan är det alltid bäst, om de har möjligheter att rymma skydd också.

    Dock hade jag nog helst provat jeansen, så de satt bra, eftersom det finns så många modeller numera. Du skall ju trots allt åka i dom mer än en gång och en "kortis".

    Själv kommer jag att köra på cargovarianten från Draggin, när jag fått pengar över för den typen av shopping.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Kör ni med draggin jeans ?
    Av Noyen i forum Off Topic
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2015-05-31, 00:24
  2. ROCKER jEANS
    Av xbones i forum Off Topic
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 19:14
  3. Jeans Rokker erbjudande!
    Av Tundra Trotter i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 17:55
  4. Outlet på BikeLine
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 10:24

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •