Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Vettiga hörlurar för hojåkning...

  1. #1

    Vettiga hörlurar för hojåkning...

    Tjena,

    Nån som har koll på om det finns några vettiga hörlurar att ha under hjälmen?
    Borde väl finnas några som kan hålla oljud utifrån borta?

  2. #2
    V.I.B mellqvists avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tackad: 0
    Mitt bästa tips är Shure SE215.

    Det är ett par i sammanhanget billiga IEM's (In Ear Monitor) med riktigt bra ljudkvalité, ljudisolerande, utbytbar kabel och framför allt, dom är platta i konstruktionen så du kan ha dom under hjälmen etc utan att det märks.

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=860723

    1000kr, men väl värt det tycker jag.

  3. #3
    Dämpar dom buller ? Vindbruset menar jag .

  4. #4
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Kolla m umec dom gör specialgjutna som går att få med hörlurar i www.earfoon.com dämpar ljudet mkt bra inte billiga men riktigt bra

  5. #5
    Blir kanon . Med musik möjlighet kan det bara bli suve . Tackar.

  6. #6
    V.I.B Skuggans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    194
    Tackad: 0

    Vill man ha budget alternativet så slår jag ett slag för: http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...e-sl-55-p23160

    Riktigt bra ljud och de stänger ute störande ljud effektivt, vågar nog säga att detta är de mest prisvärda lurar jag haft

  7. #7
    Hagis
    Guest
    hörlurar....
    mitt tips är att skippa hörlurarna helt! Låt motorn var din musik så hör du även övrig trafik! Skaffa dig ett par vanliga gula byggöronproppar om du får problem med ljudet eller vinden! Jag har åkt ett par gånger med folk som sitter och lyssnar på musik och hur erfaren man än är så förr eller senare tappar man kollen! Och gillar man inte motorljudet så rekommenderar jag Guldwingen den har inbyggd cd

    L&R
    Senast redigerat av Hagis den 2012-02-23 klockan 10:27.

  8. #8
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Haha Hagis du har rätt åker aldrig m musik i öronen men använder Umecs hörselskydd som är gjutna efter mina öron. Stänger ute buller o oljud men släpper igenom prat tex kanon när man jobbare verkstad behöver inte ta ut dom om ån pratr med en kan verkligen rekommenderas

  9. #9
    Ipoden rockar på längre turer!
    Jag använder lurar som funkar som öronproppar,billig skit men dom funkar.
    http://harleyforum.se

  10. #10
    Jo helt klart är det en säkerhets fråga . Hade under min tid som BMW åkare GPS:en inkopplad via blåtand . Hade rastat i väggrenen och fingrat omkring i ovan nämnda tillbehör och lagt in varningar för hotel , Mconalds och div annat skit . Körde senare under dagen in i Umeå . Jo Jäv.. här vaknade fanskapet och en pipig kvinnoröst tillsammans med akustisk varning satte igång . Jag var sååå nära att skita på mig . Volymen var uppskruvad till nära max . Höll på att plantera framgaffeln i bilen framför i 70 kmt men klarade mig med säkert 1 mm tillgodo . Men lite musik under lång turen utan varningar kan ju funka , Typ .

  11. #11
    Tack för tipsen!

    Håller med, man ska nog vara lite försiktig med musiken.....o självklart är ju själva hoj-ljudet en del av upplevelsen.
    Men i bland stöter man på låtar som bara måste uppleva på hojen

  12. #12
    Hmm hoj ljudet är kanon på kortare turer, men beta av 50mila etapper 1 120kmh med jet hjälm. Ja då hör iallafall inte jag motorn.
    Men visst ligger man och tuggar i 70 så finns det inget bättre än ljudet från en bigtwin med raka rör!
    http://harleyforum.se

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av custombike Visa inlägg
    Kolla m umec dom gör specialgjutna som går att få med hörlurar i www.earfoon.com dämpar ljudet mkt bra inte billiga men riktigt bra
    Finns inte bättre !! Suveränt bra ... men dyra ... men håller å andra sidan hur länge som helst, har kört med mina i fyra år nu ... eftersom de är formgjutna efter avtryck på hörselgången så passar dom alltid och deformeras inte alls. Dämparfiltren inuti kan dessutom bytas ut av tillverkaren som dessutom lämnar två års garanti.

  14. #14
    V.I.B Easy Rider
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Inlägg
    127
    Tackad: 0
    Det farliga ljudet är inte från motorn utan det ljud som blir av turbulens o fastbind. upplevs inte så mycket när man kör men är ganska skadligt. Själv kör jag alltid m proppar vid längre turer o motorn den hör man aldrig. Åker gärna fort ,140-160, långt så d blir lite mil

Liknande ämnen

  1. Bra film om vad hojåkning går ut på!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-07, 18:11
  2. Ny Hojåkare, Ny Hoj och Ny forumit :-)
    Av Chili i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 21:47
  3. Undersökning: Kör du med helljus på dagarna?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 21:13
  4. Är du nöjd med sommaren och hojåret 2011?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 08:15
  5. Undersökning- Hur gammal är du egentligen?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 12:41

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •