Visa resultat för omröstning: Vilka kläder åker ni med

Antal röster
84. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Jeans O skjorta

    17 20,24%
  • Skinnbyxa o skinnjacka

    37 44,05%
  • Gore-tex kläder

    11 13,10%
  • Vad som helst

    19 22,62%
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 56 av 56

Ämne: Vilka kläder kör ni i?

  1. #41
    Hagis
    Guest
    Du kan få köpa mina! Jag har åkt på såna där kalorier i garderoben så jag kommer inte i mina! Det är riktiga kevlar jeans, insytt kevlar foder från vrister till höft och inte insydda skydd över häck och lår osv. utan som sagt heltäckande!

  2. #42
    Öppen hjälm med pilotbrillor.
    Tribal skyddsväst + ryggskydd.
    Halvardssons kevlarjeans.
    Handskar och ett par sköna TCX skor..
    Sen på det beror det på vädret, mest hoodie men igår blev det underställ och en tjock dunjacka när mätaren visade 6c.. funkade fint men värmehandtag kanske inte är en dålig idé?

  3. #43
    Hagis
    Guest
    Du får ursäkta mig men värmehandtag... nä... då parkerar jag hellre för vintern!
    L&R

  4. #44
    Hur vet jag om det är heltäckande kevlar förresten? Köpte kevlar jeans bara men dom ser lika ut hela vägen förutom knäna som är lite förstärkta med utrymme för skydd.

  5. #45
    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Hur vet jag om det är heltäckande kevlar förresten? Köpte kevlar jeans bara men dom ser lika ut hela vägen förutom knäna som är lite förstärkta med utrymme för skydd.
    man brukar kunna se sömmar där dom sytt in kevlar-styckena... å så syns det väl på insidan oxå tror jag...

  6. #46
    På mina jeans syns det tydligt var kevlar styckena sitter. Misstänker att om hela byxan har heltäckande kevlar bör du märka det på tjockleken.
    Live to ride, Ride to live.

  7. #47
    Hagis
    Guest
    Jupp, det är en diskret söm strax under fickorna, i övrigt så ser man inte att det är kevlar jeans, men det känns då dom är tyngre!

  8. #48
    Lär hem och kolla, köpte av Flying Eagle, 12 eller 1300 på en outlet. Tycker dom är lätta och sköna som mjukbrallor så det kanske inte är hel ändå. Hagis, har du tips på nåt ställe där man kan hitta en schysst tysk hjälm? Har för mig jag såg nån bild på din i nån tråd. Har sett några lite här och var men dom ser så jäkla plastiga ut, vill ha en i den grå stål looken! Sen gärna tips på vind och vattentät hoodie tages tacksamt emot.

  9. #49
    Sorry det var visst Bikebandit som hade postat bilden! (lyckas inte editera inlägg från iphone!)

  10. #50
    Hagis
    Guest
    OZZY:
    Hjälmen kommer från snakebikes.se
    Vatten avvisande hoodies, skulle rekommendera dig att söka bland blåkläder och liknande företag!

  11. #51
    Ser den där ja, men var mer ute efter Bikebandits andra, den gråa stålhinken men den kanske är the real deal? Gillar inte gummikanten på den från snakebikes, men den kanske går att ta bort? Blir det dyrt förresten att torska med en sån på skallen?

  12. #52
    Halvarsson har en huvtröja (Raggy) som är vindtät. Tror det blir svårt att hitta en som är både vind och vattentät, i så fall blir det nog mer anorak över det hela.
    Du kanske kan köpa en Raggy och gå loss på den med ett gäng burkar impregnerings spray.
    Live to ride, Ride to live.

  13. #53
    Hagis
    Guest
    Skärpning nu!
    Citat Ursprungligen postat av rhitteeRobHit Visa inlägg
    varför inteVarför inte"]],["phraseVARFÖR INTE"]]],"envarför intewhy notwhy notvarför intevarför inte tavarför inte ta envarförvarför då inte

  14. #54
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Halvarsson har en huvtröja (Raggy) som är vindtät. Tror det blir svårt att hitta en som är både vind och vattentät, i så fall blir det nog mer anorak över det hela.
    Du kanske kan köpa en Raggy och gå loss på den med ett gäng burkar impregnerings spray.
    Jag kör med en vind o vattentät munkjacka från H-D.Köpt av HarleyShop i Mölndal.Kostade 2100 för två år sen. H-D Göteborg skulle ha 2700! Körde från Jönköping till Gbg en gång i ösregn och var helt torr om överkroppen men hade vanliga jeans så det blev lite fuktigt
    Senast redigerat av xbones den 2011-10-22 klockan 22:55.
    There are no problemsonly solutions

  15. #55
    Ska kolla efter sån! Men kanske kan hitta en från blåkläder eller liknande som kostar en tredjedel av Harley loggan :P

  16. #56
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Ska kolla efter sån! Men kanske kan hitta en från blåkläder eller liknande som kostar en tredjedel av Harley loggan :P
    Ja,det finns säkert andra märken. H-D tillverkar ju inte dessa själv heller!
    There are no problemsonly solutions

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande ämnen

  1. Sportster 48, vilka pipor rekommenderas?
    Av velvet_pelle i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 22:51

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •