Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37

Ämne: Blinkers...

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Maffan Visa inlägg
    Hej,
    när ni säger att motstånden skall sitta luftigt, har ni mer preciserat tips om placering? Fick ett råd att sätta dom under sadeln på min Night Train -09 men det kanske inte är någon vidare idé?

    Har två andra frågor:
    * Finns det diodblinkers med inbyggt motstånd så att man bara byter själva blinkers? Inte vad jag vet, med tanke på värme och storlek.
    * Någon som fått problem med larmet vid montering av miniblinkers? Nej, har monterat massor, och det funkar bra med larmet.
    Orkar du inte fibbla med motstånd finns det en smart låda som heter Badlands Load EQ (som gasselurra ovan nämnde). Dessa pluggar man bara rätt in i kontakten, allt funkar direkt. Klockren men något dyr. Strax under lusentappen i Sverige.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #22
    Hej igen.
    Då har man inhandlat en badlands box å kopplingschemat e ju begripligt tills jag kom till något som kallades circuit braker.
    Något som bryter kretsen men vad......får snart migrän...
    Någon som vet ??

  3. #23
    Bara undrar om hojen är regbesiktat redan eller ska du göra det? Då tror jag och jag säger TROR, att det måste vara orginalblinkers vid regbesiktning men det funkar med vanliga E märkta blinkers vid vanlig besiktning, rätta mig om jag har fel.............

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Harleyhenke Visa inlägg
    Hej igen.
    Då har man inhandlat en badlands box å kopplingschemat e ju begripligt tills jag kom till något som kallades circuit braker.
    Något som bryter kretsen men vad......får snart migrän...
    Någon som vet ??
    Hmm..nu blir ju fundersam... vadå kopplingschema? De Badlands-boxarna jag kopplat in har varit "Plug´n´Play", rätt in emellan H-D kontakterna bara?!?!
    Både Sportster, Softail och Dyna har jag pluggat in dessa på, dock inte äldre än 2000.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av oggy69 Visa inlägg
    Bara undrar om hojen är regbesiktat redan eller ska du göra det? Då tror jag och jag säger TROR, att det måste vara orginalblinkers vid regbesiktning men det funkar med vanliga E märkta blinkers vid vanlig besiktning, rätta mig om jag har fel.............
    Stämmer nog bra oggy69. Vid regbes. ska det vara så original som möjligt. Men som vanligt har man hört och sett annat som gått igenom fast det inte varit så. Olika vart och vem som besiktigar.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #26

    Angry

    Tjena boys!
    Även en kille som jag har frågor, min polare upptäkte att jag är utan blinkers när jag kör "Den bara lyser" har kollat! den blinkar när jag står still med motorn avslagen och även med motorn igång men när jag kör så lyser den bara!!!

    har kollat alla jordpunkter å det är några stycken på en FLH Roadking men hittar inga fel har även rivit halva hojen o kollat kabeldragningen men hittar inga fel!!

    Vad i hela är det för fel
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  7. #27
    Go morron grabbar ;-)
    Besiktningen blir en vanlig oggy69 så jag tror de
    e lugnt. Man får spela lite ovetande å hoppas på
    det bästa ;-)
    Admin : Jag har en sporre-90, så den som jag tyckte
    passade in på min hoj var utan kontakter.
    Det var ett schema med istället.
    Gick in på Badlands egen sida men blev inte klokare för det :-(

  8. #28
    Hejhopp.
    Ringde bikeline å dom sa att en circuit braker e en vanlig säkring.
    Så efter en helg i garaget så blinkar det till slut.
    Visst e livet underbart......:-)

  9. #29
    [QUOTE=Norrland;4053]Tjena boys!
    Även en kille som jag har frågor, min polare upptäkte att jag är utan blinkers när jag kör "Den bara lyser" har kollat! den blinkar när jag står still med motorn avslagen och även med motorn igång men när jag kör så lyser den bara!!!

    har kollat alla jordpunkter å det är några stycken på en FLH Roadking men hittar inga fel har även rivit halva hojen o kollat kabeldragningen men hittar inga fel!!
    Vad i hela är det för fel

    Har du kabeldragningen invändigt i styret ?

  10. #30
    Om man byter blinkers slutar auto-avstägningen att fungera då eller sitter kännaren inte i blinkerserna?

    (Har en Night Train -09)

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av Maffan Visa inlägg
    Om man byter blinkers slutar auto-avstägningen att fungera då eller sitter kännaren inte i blinkerserna?

    (Har en Night Train -09)
    Nej, den slutar inte att fungera. Sitter i/på hojen!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #32
    Jo ja ha kabla i styre men ja ha kolla dom o hitta inga fel där heller
    I tisdags när ja va ut o bränt så funka de igen men på vänster sida vare lite vajsing he funka felfritt o sen blink 2-3 ggr för o sen lys
    Undra om he kunn va vattn inni knappa oppi styre, hon blev ganska blöt vi sist tvättn,ja tro att hon ha torke opp nu men e ba tjuri
    ja tro ja je fan i de här o ba kör ändå så få vi si om he fixa se
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  13. #33
    Oj,,,jag som skåning fattar inte mycket av det där du....har du problem med heljuset?

    Har du kollat INNE I blinkersarna? Fukt eller kontaktfel i husen.
    Har du flyttat blinkers bak eller fram? rost fukt dålig jord.

    Har nämligen råkat ut för att vissa binkers man byter till. endast har en pluskabel och ingen jord. Jorden får blinkersen i hojen. Dessa funkar sådär bra i lackade skärmstag (som sedan rostar) och eller lackade styren.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #34
    Nej jag har inga problem med heljuset,
    Det verkar som om det bara var fukt någonstans för jag använde mycket vatten vid sista tvätten , hoppas att det inte är blinkmodulen det är fel på, för den är så dyr
    nämligen 1995kr
    Men jag väntar ut problemet, så får vi se vem av oss som ger sig först
    Admin
    Du få kör upp hit o lär de språke
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  15. #35
    Tjo ho jag vann problemet har lagat sig själv, för nu funkar blinkersen igen felfrittbelöning till vinnaren!!!
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  16. #36
    Hagis
    Guest
    Härligt

  17. #37
    Någon som vet varför man bara får montera vissa blinkers bak, stämmer detta?

    "Vid registreringsbesiktning endast godkända för montering bak."
    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...blinkers-2-st/

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Mini bullet LED blinkers med klara glas HD
    Av foxtrotdelta i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 22:14
  2. Regskylt, reflex, baklampor och blinkers. Vad gäller?!??!
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 16:51

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •