Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 37

Ämne: Blinkers...

  1. #1
    V.I.B Kviddes avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Motala
    Inlägg
    7
    Tackad: 1

    Blinkers...

    Har en importerad FXSTC med Arlen Ness grepp. Det satt inga blinkers på när jag köpte hojen, men knapparna på styret var inkopplade. När jag nu kopplar in en diodblinker, så blinkar den inte, utan lyser fast. Testade med en vanlig glödlampa, och får samma fenomen. Om jag däremot trycker på båda blinkersknapparna, så fungerar varningsblinkersen!! Alltså blinkar istället för att lysa med fast sekn!! Vad är det osm är fel?? Någon som vet??
    /Kvidde

  2. #2
    Det finns ett motstånd att montera så att det blinkar kolla i liknande ämnen
    If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!

  3. #3
    V.I.B Kviddes avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Motala
    Inlägg
    7
    Tackad: 1
    Hej Norrland!

    Jag trodde man kopplade in motståndet parallellt med dioden när man hade för hög blinkfrekvens, men det kanske fungerar på motsatt håll också. Jag har ju testat med en traditionell glödlampa också, och fick samma resultat, nämligen att den lös istället för att blinka... Och varningsblinkersen funkar ju...

  4. #4
    Hej Kvidde och välkommen hit!

    Varningsblinkers går på en egen "slinga" så det berörs inte, därför funkar dessa. Norrland har helt rätt, det behövs ett motstånd för att de ska blinka rätt. PS: Du behöver motstånd BÅDE fram och BAK!

    Du kan även köpa en produkt som heter Badlands Load EQ II eller III. Finns för olika Harleymodeller och är en plug&play box som funkar klockrent.


  5. #5
    V.I.B Kviddes avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Motala
    Inlägg
    7
    Tackad: 1
    Ok, då får jag testa att koppla in motstånd, och se om detta fixar biffen! :-) Ni vet möjligtvis inte hur många ohm detta ska vara på? Biltema säljer ju till sina blinkers, och dessa kostar 39:90/st.

    Eftersom elsystemet på hojen liknar skit, och jag ändå måste dra om en massa kablar, så avstår jag nog från Badlands PnP-box, och satsar på motstånd istället.

    Tack så länge, återkommer när jag köpt/kopplat in motstånden.

  6. #6
    Hagis
    Guest
    Biltema i all ära, dom har vissa saker som är bra men jag skulle nog köpa riktiga prylar i stället! Men nu var inte diskutionen ang biltema, fixa vanliga motstånd som du löder på kabeln. Det löste mitt problem med mina miniblinkers på riskokaren jag hade förut! Jag minns inte ohmen men det borde du kunna ringa och fråga någon etablerad verkstad! Pröva med grabbarna på UCC, dom är reko och vänliga! Lycka till.

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    145
    Tackad: 0
    Till mina Kellermans 1000DF LED blinkers rekommenderar företaget 7.5ohms motstånd. Om det är samma för dig vet jag inte, men jag skulle tippa på det.

    OBS. att motstånd ska sitta luftigt så de kan kylas av.

  8. #8

  9. #9
    Hagis
    Guest
    Jag har tagit reda på lite mer åt dig!
    10 ohms motstånd bör du ha! Orsaken är att om du kör på 8 ohms motstånd blir dom för varma! Dom gör jobbet men överhettas fort, vilket det var någon som påpeka ovan i tråden! Du bör hur som helst sätta dom luftigt då även dessa får upp lite värme, men samtidigt hur mycket blinkar man... Det är en sådan kort stund så det ska inte vara risk för brand!

    Fick även veta att biltemas små motstånd faktiskt är riktigt bra så dom ska funka utmärkt! Tror dom puckona har märkt upp dom som 5W motstånd... vad W nu har med saken att göra!

    Ta en titt på ETER242´s länk, den är riktigt bra o till o med jag som bara kan plus fatta tabellen

    Lycka till

  10. #10

    Blinkers trubbel....

    ej på er.
    Har en Sortster-90 som jag ska byta blikers på.
    Förra ägaren har satt på miniblinkers men det blikar ej. Dom bara lyser.
    Så det blir ett jäkla tryckande på knapparna innan man ska svänga.
    Är ganska nollad på el så om någon har lite tips på vad som bör göras är jag jätte tacksam.
    Mvh Harleyhenke

  11. #11

    Den här gör 2 flugor på smällen, för LED lampor + auto återgång

    Hittade den här på www.bikeline.se

    Du har ju en 90:a och jag tror du kan ha nytta av denna, det finns med en installations beskrivning, dock på engelska.
    annars finns det redan en tråd ang detta i forumet

    Art nr 70-152. 785spänn
    Automatisk återg. blinkenhet, 9 sek. fördröjn. H-D 73-90 + custom bygg

    Blinkersautomatik från Badlands. Blinkfunktionen stängs av automatiskt efter ca 9 sekunder. Passar till alla blinkers, även ustom och LED
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer 70-152.jpg  
    Det är inte målet som räknas, utan färden
    Framtiden är som ett babianarsle, färgglatt och fullt med skit.

  12. #12
    Som sagt ny i gamet så jag tackar så hemskt mycke för tippset.
    Låter ju inte så jäkla svårt ; ) Ska kolla detta med det samma.
    Mvh Harleyhenke

  13. #13
    jag ska inte säga att jag är duktig inom detta.
    Men om de bara lyser och inte blinkar, så känns det som om det skulle vara något fel på blinkers-relä´et...?
    de kan inte vara så dyra...

  14. #14
    Räcker det med en sådan eller behövs ett fungerande relä ihop med detta?

  15. #15
    Badlands som nämnts ovan funkar bra! Dock lite dyr... Kolla Badlands hemsida för mer info!!

    Billigare väg: Finns numera blinkreläer som klar en stor spännvidd av Watt-tal
    Om du bor i Sthlm kolla m Peter på Roffes 08-840175 (Han skickar nog postförsk åxå!)
    Ca 220:- Har monterat ett dussin sån , funkar m Kellermann LED, Bikelines Kinesblinker m.fl

  16. #16
    Hagis
    Guest
    om du vill behålla dina miniblinkers så måste du löda på ett 10ohm motstånd någonstans på blinkerskabeln!

    När blinkersen blinkar för fort eller lyser konstant så är det för lite motstånd i systemet! Detta är oftast pga att det är diodlampor istället för vanliga gamla hederliga lampor! Biltema har trotts allt bra motstånd! Tror dom är märkta som 25 W, varför vet jag inte då det inte har ett skit med saken att göra utan det är ohm som styr!

    Sätt dessa motstånd så dom ligger relativt luftigt då dom ändå får upp en viss temperatur under den korta tid du blinkar!

    Lycka till...

  17. #17
    Hagis
    Guest
    Jag försöker flytta tråden till den tråd vi redan startat i detta ämne! Då det är min första flyttning av tråd så hoppas jag att jag inte ställer till det! I så fall ha lite tålamod så fixar admin det


    Så där, då har vi samtliga blinkersfrågor i samma tråd!
    Senast redigerat av Hagis den 2011-04-20 klockan 11:02. Anledning: Flyttningen klar

  18. #18
    monterat och klart så ser det ut så här på en Yamaha Wildstar.
    Senast redigerat av Tommy Andersson den 2011-04-24 klockan 23:02.

  19. #19
    Detta är den enklaste och billigaste lösningen. Last motståndet skall ha samma watt-tal som dina orginal blinkers (otast 21w)
    30w motstånden från biltema funkar bra.
    Enligt Biltema så behövs det ett motstånd för varje blinkerslampa men med spärrdioder så behövs bara ett motstånd för framblinkersarna och ett för de där bak.
    Dioderna är vanliga spärrdioder. Det finns visst färdiga motstånd att köpa från custom chrome #686596... de är kostruerade på detta sätt.


  20. #20
    Hej,
    när ni säger att motstånden skall sitta luftigt, har ni mer preciserat tips om placering? Fick ett råd att sätta dom under sadeln på min Night Train -09 men det kanske inte är någon vidare idé?

    Har två andra frågor:
    * Finns det diodblinkers med inbyggt motstånd så att man bara byter själva blinkers?
    * Någon som fått problem med larmet vid montering av miniblinkers?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Mini bullet LED blinkers med klara glas HD
    Av foxtrotdelta i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 22:14
  2. Regskylt, reflex, baklampor och blinkers. Vad gäller?!??!
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 16:51

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •