Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 139

Ämne: Min väg mot körkortet (om någon är intresserad)

  1. #41
    dom införde ju krav på hjälmdekaler + reflexväst i frankrike å det vart ett jävla liv. 80 000 motorcyklar tog en fika mitt på motorvägen, mitt inne i city i nån stor stad osv. Då tog man bort regeln, helt rätt tycker jag. sök på motorcyle protest på youtube. rätt kul å se.

  2. #42
    Däremot måst du anmäla dig som handledare som vanligt
    Citat Ursprungligen postat av Elexem Visa inlägg

  3. #43
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Var på almen informationskurs i tisdags, nu sitter man o tittar på hojar hela dagarna, det blir dock ingen H-D som första hoj av kostnadsskäl.
    Känns som om jag skulle kunna klara av detta iår, Frågan är bara på om man ska satsa på det iår eller vänta ett år, måste ordna ngra handledare också.

    Fortsätt att dela med dig, det motiverar!

  4. #44
    om du drömmer om en hd ska du inte köpa en hoj som tappar mycket i värde eller är svårsåld. Då tar det ju bara ännu längre tid för dig att spara pengarna. Inte många hd som går för under 50k.

  5. #45
    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    om du drömmer om en hd ska du inte köpa en hoj som tappar mycket i värde eller är svårsåld. Då tar det ju bara ännu längre tid för dig att spara pengarna. Inte många hd som går för under 50k.
    Helt rätt Whiskey! Man ska fan slå till på hojen man vill HA direkt, då blir det mycket roligare att köra och det sporrar (hähä) till att fixa kortet snabbare! Begriper mig inte på folk som kan köpa hojar (eller bilar) som man inte VERKLIGEN vill ha. Livet är för kort för att köra trista fordon!

  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av mitoman Visa inlägg
    Helt rätt Whiskey! Man ska fan slå till på hojen man vill HA direkt, då blir det mycket roligare att köra och det sporrar (hähä) till att fixa kortet snabbare! Begriper mig inte på folk som kan köpa hojar (eller bilar) som man inte VERKLIGEN vill ha. Livet är för kort för att köra trista fordon!
    om man inte har råd har man inget val...om man inte vill vänta 2-3 år efter man tagit kortet dvs.

  7. #47
    Håller med delvis. Köp en HD, finns överdrivet mycket på blocket, pruta. Fantasipriserna som var förr på beg HD är ett minne blott.
    Att man inte loosar pengar på HD är oxo en myt, köpte an flong ny 2007 för 200.000, la ytterliggare 50.000 på delar. Fick sega 160.000 år 2009 , svensksåld med garanti kvar o 1500 mil på mätaren.

    Sen är det som med allt, nytt tappar mest, köper du en begagnad hoj, oavsett märke, håller den sig runt samma värde ganska stabilt.

    Du bör kunna hitta en vettig originalsportster upp till 2003 för max 35.000,- (finns flera på blocket nu runt 40)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #48
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Bästkusten
    Inlägg
    338
    Tackad: 0
    Förstår hur ni tänker grabbar! Vet inte riktigt vad jag ska göra än, jag har inget emot att köra runt på en annan hoj än H-D tills vidare & Sportyn känner jag mig för storvuxen för.
    Jag ska sova på saken ett par dagar så får vi se vad som händer.

    Back to Topic!

  9. #49

  10. #50
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Behöver inte bli så farligt, för min del blev det 13 80 minuters körlektioner, teorin fixade jag själv. hade inget körkort alls innan jag tog för mc. fast då behövde jag inte göra risktvåan.

    Sedan så att köpa någon 18 000:- hoj är ju inte fel, di för samma pengar när du säljer den sedan. Min Fat Bob är min första hoj, och ibland känner man att det hade varit kul om man hade kunna vara lite mindre rädd om hojen i början. Man tar liksom färre risker och det tar därmed längre tid att lära sig hur en mc beter sig. Och då menar jag risker i hur mycket man vågar luta i kurvor osv. Jag är ju mer rädd om hojen än mig själv...
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  11. #51
    Citat Ursprungligen postat av whiskeythrottle Visa inlägg
    dom införde ju krav på hjälmdekaler + reflexväst i frankrike å det vart ett jävla liv. 80 000 motorcyklar tog en fika mitt på motorvägen, mitt inne i city i nån stor stad osv. Då tog man bort regeln, helt rätt tycker jag. sök på motorcyle protest på youtube. rätt kul å se.

    Haha fan vad grymt!

    Fransmännen är ju riktigt bra på att visa sitt missnöje på vägarna, det är långtradare som stannar i flera dygn osv. Och det hjälper ju! I Sverige är vi riktigt dåliga på det, det blir nån facebook grupp som inte leder någonstans.

  12. #52
    Ringt runt igen och tjatat på trafikskolor inom länet, försöker få igång dom att köra. Inga roliga svar hittills, 26 april är tidigaste datum för risktvåan, så min deadline (kortet i hand senast sista april) kan ligga pyrt till. Sen vill dom flesta att jag ska köra en hel bunt med lektioner innan risken, "för den är riktigt krånglig". Jag tänker mig två lektioner att lära känna hojen, inte mer. Men får väl hoppas dom blir övertygade efter mina två lektioner då.. Lektionerna startar inte förrän 23e april, OAVSETT väglag, känns surt eftersom jag sett bra många ute på vägarna redan. Men men, får se till att få fart på min snabbt och köra privat då.

  13. #53
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    Ringt runt igen och tjatat på trafikskolor inom länet, försöker få igång dom att köra. Inga roliga svar hittills, 26 april är tidigaste datum för risktvåan, så min deadline (kortet i hand senast sista april) kan ligga pyrt till. Sen vill dom flesta att jag ska köra en hel bunt med lektioner innan risken, "för den är riktigt krånglig". Jag tänker mig två lektioner att lära känna hojen, inte mer. Men får väl hoppas dom blir övertygade efter mina två lektioner då.. Lektionerna startar inte förrän 23e april, OAVSETT väglag, känns surt eftersom jag sett bra många ute på vägarna redan. Men men, får se till att få fart på min snabbt och köra privat då.
    Stå på dej Ozzy Ge dej inte du kommer nog att ha ditt kort innan sommaren

  14. #54
    Tack, ja det tror jag med

  15. #55
    Gjorde Risk 2an idag och jag kan bara säga efteråt VILKEN JÄVLA SKIT!!!!! Kände inte att jag hade lärt mig något nytt efter denna riskutbildningen!
    Kan bara säga att skolorna tjänar lätt förtjänta 3000kr av oss. Det var bara en massa skitsnack om risker med det ena och det andra som dom pratade om på risk 1an, sedan var körövningarna helt meningslösa.

    Aja nu är det avklarat och teoriprovet är bokat!

  16. #56
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Gjorde Risk 2an idag och jag kan bara säga efteråt VILKEN JÄVLA SKIT!!!!! Kände inte att jag hade lärt mig något nytt efter denna riskutbildningen!
    Kan bara säga att skolorna tjänar lätt förtjänta 3000kr av oss. Det var bara en massa skitsnack om risker med det ena och det andra som dom pratade om på risk 1an, sedan var körövningarna helt meningslösa.

    Aja nu är det avklarat och teoriprovet är bokat!
    Ja,dom gör allt för att göra det svårare o få mc lappen! Det finns ju inga risk hit o dit för bil lappen!Men det är ju lika jävla stor risk att krocka med en personbil mot en långtradare tex.
    There are no problemsonly solutions

  17. #57
    V.I.B Skuggans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    194
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Gjorde Risk 2an idag och jag kan bara säga efteråt VILKEN JÄVLA SKIT!!!!! Kände inte att jag hade lärt mig något nytt efter denna riskutbildningen!
    Kan bara säga att skolorna tjänar lätt förtjänta 3000kr av oss. Det var bara en massa skitsnack om risker med det ena och det andra som dom pratade om på risk 1an, sedan var körövningarna helt meningslösa.

    Aja nu är det avklarat och teoriprovet är bokat!
    Jag var asnöjd med risktvåan, gjorde den på Gillinge. 25-30årig plastraketssnubbe som höll i utbildningen, var fem timmar av mkt körning och många AHA upplevelser.
    Hur som helst så skönt att den är över, ett steg närmare!

  18. #58
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Vad kostar en mclapp nuförtiden?
    There are no problemsonly solutions

  19. #59
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Gjorde Risk 2an idag och jag kan bara säga efteråt VILKEN JÄVLA SKIT!!!!! Kände inte att jag hade lärt mig något nytt efter denna riskutbildningen!
    Kan bara säga att skolorna tjänar lätt förtjänta 3000kr av oss. Det var bara en massa skitsnack om risker med det ena och det andra som dom pratade om på risk 1an, sedan var körövningarna helt meningslösa.

    Aja nu är det avklarat och teoriprovet är bokat!
    Jag gjorde min på Gillinge och det var bra som fan. Tyckte det var en suverän kurs. Vi övade att köra utan händer, bromsa och över-/understyra runt kurvor. Det var intressant som fan tyckte jag.
    Nu jävlar blir det åka av!

  20. #60
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Vad kostar en mclapp nuförtiden?
    5000kr kostar det i Stockholm som jag kommer att göra det. Exklusive övningskörning med anhörig och en MC.


    http://www.korkortsportalen.se/jag-s...ykel/Avgifter/
    Senast redigerat av Gustav2K den 2012-04-12 klockan 13:00.
    Nu jävlar blir det åka av!

Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •