Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 139

Ämne: Min väg mot körkortet (om någon är intresserad)

  1. #21
    Tack för supporten! Går lite trögt med pluggandet, men jag funkar bättre under press så jag vet att jag kommer läsa ordentligt när det är nära! Och jag är nog mindre bra än jag tror att köra, så jag kommer ta lektioner. Det är ju inte bara för att klara uppkörningen, vill ju överleva sen också

  2. #22
    V.I.B
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    99-land
    Inlägg
    218
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Ozzy Visa inlägg
    ...... så jag kommer ta lektioner. Det är ju inte bara för att klara uppkörningen, vill ju överleva sen också
    good thinkin´ ozzy!

  3. #23
    Riskettan avklarad idag. 3 timmars teori, 3 långa timmar som i ärlighetens namn kändes värdelöst. Visst, vet man inte att det är farligt att köra full eller påtänd, eller om man inte vet att skyddskläder skyddar bättre än utan skyddskläder, eller om man vill se fem (5) filmer, då är det säkert kanon... Försöker att se det fina, det nyttiga, men 800 spänn för detta. Jaja, så är det, medel för ändamålet osv. Men tror han som hade det jobbar i SMC, det var en hel del prat om dom, och genomgång av deras hemsida.. Sen ville han införa reflexväst och gulgröna hjälmar för alla tror jag. Risktvåan skulle dom köra först i maj, så jag är tacksam om någon här vet om det blir någon tidigare, kan åka till Stockholm om det behövs, men inte mycket längre! Ska tillägga att han som höll i det var trevlig och bra, och jag förstår att dom måste gå igenom detta, men det hade kunnat göras vid samma tillfälle som risktvåan, på en kvart.

  4. #24
    Segt, men bra ändå, ett steg närmare kortet och friheten!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #25
    Absolut! Hoppas hitta en risktvåa i april åtminstone, har satt en deadline sista april och vill hålla den!

  6. #26
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Go for it Ozzy!
    There are no problemsonly solutions

  7. #27
    Ska jaga lite körskolor om att lägga ut nån % rabatt till HF- medlemmar på lektioner eller dyligt!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #28
    Har precis köpt mig en Nightrod Special 2009 och har inget kort sj, väntar på mitt Körkortstillstånd som tar en evighet att få och sedan blir det en hel del övningskörande med en arbetskollega till mig (Kör hayabusa) Teorin håller jag på o nöter in och det flyter på fast det var 10 års sen man tog B-kortet.

    Bodde i Thailand i ett år och där körde jag en 600cc Yamaha Enduro dagligen så när det kommer till hantering av tyngre motorcykel så känner jag mig ganska trygg men jag kommer ändå ta 5 lektioner eller så för att se vad skolan tycker om min körning och öva lite tekniker mm.

    Hoppas på att ha kortet jag med någon gång i slutet av Apr eller mitten på maj!

    Lycka till!

  9. #29
    Bra med handledare! Gör inte som jag bara, bli av med min "elev" . Jag upptäckte att han var borta en kväll och det visade sig att han var 3 mil ifrån mig på en annan ort. Haha...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #30
    Ett tips för att slippa stoooor skylt eller väst för övningsköraren.

    http://www.mcnytt.com/sv/dept_1.html



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #31
    Fan va Nice! Tack Admin! Ser lite bättre ut med en sådan skylt och speciellt om man ska övningsköra som jag med min Night Rod, då vill man inte ha på sig en sån där ful väst fastän den fyller sin funktion! Ska ju se cool ut på sin Rod! haha

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Bra med handledare! Gör inte som jag bara, bli av med min "elev" . Jag upptäckte att han var borta en kväll och det visade sig att han var 3 mil ifrån mig på en annan ort. Haha...
    Hur kan man bli av med sin elev? Var du med ute och körde, eller bossa du runt honom hemma från teve soffan?
    Live to ride, Ride to live.

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Hur kan man bli av med sin elev? Var du med ute och körde, eller bossa du runt honom hemma från teve soffan?
    Enkelt, min hoj var dubbelt så snabb än hans R1 vs Ducati 750

    Samtalet var kul.

    Jag -Var e du?
    Han -Statoil
    Jag -Jag med!
    Han -I Staffanstorp
    Jag -I Malmö
    Jag -Ok, kom hit.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Enkelt, min hoj var dubbelt så snabb än hans R1 vs Ducati 750

    Samtalet var kul.

    Jag -Var e du?
    Han -Statoil
    Jag -Jag med!
    Han -I Staffanstorp
    Jag -I Malmö
    Jag -Ok, kom hit.
    Helt underbart!
    Live to ride, Ride to live.

  15. #35
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Bra med handledare! Gör inte som jag bara, bli av med min "elev" . Jag upptäckte att han var borta en kväll och det visade sig att han var 3 mil ifrån mig på en annan ort. Haha...
    Det är bra med handledare, min hette "Molgan" en låtsas kompis. Körde privat köpte bara teoripaketet. Detta upplägg är inte att föredra vill inte få ungdomarna på vilospår Detta är dock preskuberat numera.
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  16. #36
    Köpte en sån där skylt nyss faktiskt, smidigt! Men eftersom hojen nu äntligen är på gång att kapas i så vet jag inte om jag kommer hinna köra så mycket privat. Men känner mig trygg, ska ta några lektioner på deras BMW cyklar, få lite övning inför banan osv, sen är det ju min jag får vänja in mig på oavsett. Men om min skulle bli klar inom dom närmsta veckorna så hinner jag iofs, kan ju skaffa flera handledare så borde ju nån vilja köra! Hade jag haft kortet hade jag premiäråkt för längesen, men min nuvarande och ende handledare tycker det är för kallt

  17. #37
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Hej Ozzy, gäller samma handledarkurs för bil och motorcykel?? Mina grabbar övningskör bil med mig och en kompis funderar på ta mc kort. Så fungerar min hanledarkurs även för mc??

    // T
    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

  18. #38
    Det krävs ingen handledarkurs för mc
    Citat Ursprungligen postat av Elexem Visa inlägg
    Hej Ozzy, gäller samma handledarkurs för bil och motorcykel?? Mina grabbar övningskör bil med mig och en kompis funderar på ta mc kort. Så fungerar min hanledarkurs även för mc??

    // T

  19. #39
    Spännande tråd
    Har precis börjat ta A-kortet som dessvärre saknades. (får köra bil och tung lastbil)
    Gjorde så att jag köpte motorcykeln först för att ha något att övningsköra på.
    Skrev även in mig på trafikskolan då de hade ett erbjudande under februari.
    Köpte ett startpaket som innehöll teoriböckerna, 6 körlektioner och riskettan.

    Fick även med 800 frågor och ett testprov som lades in i min laptop. Körde testet som var på tid (50 min.)och man fick ha 14 fel.
    Det gick på 12 minuter och ett fel, så lite finns det kvar efter 30 års bilkörning.

    Tänkte också att dessa manöverprov är lättare att göra på en motorcykel som väger 150kg istället för 300kg.

    Väntar nu med spänning på att det skall bli vår så man får komma igång med körningen

    //Kjell

  20. #40
    V.I.B Elexems avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    211
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av hasse diesel Visa inlägg
    Det krävs ingen handledarkurs för mc


    "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •