Resultat 1 till 20 av 139

Ämne: Min väg mot körkortet (om någon är intresserad)

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Min väg mot körkortet (om någon är intresserad)

    Jahapp då har jag hängt här ett tag och kommit med alla möjliga konstiga frågor angående Harleyn jag redan har, hur blir det om jag gör si eller så, eller det och det styret eller risers osv. Det har jag kommit fram till nu, och projektet startar inom några veckor skulle jag tro, har lämnat iväg den till en jäkligt duktig kille som byggt ett flertal cyklar som vunnit diverse priser, så jag betalar hellre en slant och får det riktigt gjort än att klåpa själv. Bilder kommer såklart sen! Men saknar ju det där vackra A:et på mitt körkort. Jag har alltid fått bra svar och bemötande trots mina knäppa funderingar, och jag vet att iaf några här nyligen har tagit sitt mc kort så jag hoppas jag kan få svar på även såna frågor om dom dyker upp! Kanske någon mer kan ha nytta av det som skrivs här i framtiden med, jag har förstått att det inte bara är jag som köper hoj innan kortet

    Jag tänkte sparka igång med att plugga teori nu idag, men då visade det sig att dom program jag har på datorn inte ville fungera. Det ena är Trafikskolan TEO 2011, och när jag packade upp det blev det 2st vlc filer som det inte händer något alls med. Ok, körde igång Bonniers Trafifskola då, jaha det var bara för B kort visade det sig. Finns det någon som har tips på ett aktuellt och fungerande program som ink*****ar mc? Jag har inte för avsikt att skriva in mig på trafikskolan utan vill göra det privat. Jag tog mitt första körkort 1993, sen var mitt liv lite busigt ett tag så jag fick ta om körkortet 2008, så lite sitter väl kvar men bör nog plugga en del ändå. Och ja, jag ångrar mig att jag inte tog mc kort i samma veva 2008, men det är som det är.

    Om någon nu är intresserad av den här tråden överhuvudtaget så ser planen ut såhär:

    Börja nöta teori nu, slutet av januari.

    Den 29/2 kommer jag kunna gå Riskutbuildning 1, dvs teoridelen. Dom nya reglerna säger att jag måste ha gjort både Risk 1 och 2 innan jag ens får skriva teoriprov.

    Ta ett paket med 6 körlektioner så fort vägarna tillåter. Själv tycker jag att jag är kung på att köra eftersom jag kört cross och moppe sen jag var 6 år, men det kan vara bra att veta lite vad dom vill se på uppkörningen.

    Göra Riskutbildning 2 så fort det bara går efter dessa körlektioner, och se till att ha både tid för teoriprov och uppkörning inbokat redan då,

    Körkortet klart absolut senast slutet av april.

    Jag köpte en app till iphonen för 60 spänn med massa frågor både till bil och mc, men den är inte särskilt bra, buggar ofta ur och har stött på flera frågor där jag VET att jag svarat rätt men får ändå fel vid rättning. Och ofta när man gjort klart frågorna ock klickar på rätta provet så stängs appen ner. Så jag mottager gärna tips på bra, gratis eller billiga program att tanka eller köpa! Kanske någon som nyss gjort det och vill sälja en bok eller så? Sen ska jag uppdatera hur det går efter vägen!
    Senast redigerat av Ozzy den 2012-01-23 klockan 16:03.

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •