Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Tips på vägar,sevärdheter och träffar i skåne!!

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Nerike
    Inlägg
    40
    Tackad: 1

    Tips på vägar,sevärdheter och träffar i skåne!!

    Hallå alla glada bröder!!

    Jag och ett gäng ska åka ner och terrorisera Österlen till sommaren...tänkte höra om någon har nåt speciellt att tipsa om??
    Skulle vara trevligt att träffa andra hojåkare över en fika (Typ onsdagsträff) när man ändå är där o åker?
    Skrik gärna till om bra och relativt billigt boende!!

  2. #2
    Mycket finns att se och göra på Österlen såsom Glimmingehus,Ale stenar, Kivik o kungahövden mm mm glöm ej alla småbyar längs med kusten, En kaffefika bjuder jag alltid Bikers på, bor i Borrby Österlens hjärta se http://www.borrby.com Ang boende så kan jag förmedla kontakt med min granne som hyr ut fina rum. Lägger även in en bra länk som täcker mycket om hela Skåne http://www.mctur.nu/index.php

  3. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    campingen tydingesjön torsdagar ,kanske på väg till eller från österlen.. se foton på deras hemsida http://www.tydingesjon.com/html/h.html

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Nerike
    Inlägg
    40
    Tackad: 1
    Tusen tack Sportsterdansken...ska lägga din fika på minnet!! Och tack för den övriga infon,hade redan tänkt på Kivik..åker den veckan(16-21/7) tänkte se på,kallas dom death riders?
    Tanken är att först åka efter östkusten o runt till västkusten+kryssa runt över hela inlandet på Österlen,med ev en liten sväng över till Danmark via bron.
    Åter tusen tack,ska kolla upp ditt boende du tipsa om:o)

  5. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Nerike
    Inlägg
    40
    Tackad: 1
    Tack Benny..Tydingesjöns träff är precis de jag var ute efter...söla en massa skit med likasinnade o slå i sej en kopp java!!
    Hoppas de finns köttbulle-macka...hahahaha

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    dom är mest kända för sina sill-burgare

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Nerike
    Inlägg
    40
    Tackad: 1
    Ok,de förklarar Sillaluden

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Killer Klown Visa inlägg
    Hallå alla glada bröder!!

    Jag och ett gäng ska åka ner och terrorisera Österlen till sommaren...tänkte höra om någon har nåt speciellt att tipsa om??
    Skulle vara trevligt att träffa andra hojåkare över en fika (Typ onsdagsträff) när man ändå är där o åker?
    Skrik gärna till om bra och relativt billigt boende!!
    Jag rekomenderar alla Norrlänningar ett besök i Skåne på vintern vid kusten.Det regnar och naglar parallellt med jordklotet ,ca-10 c .Det känns som -50 c.Pitten kryper upp och försvinner och kommer inte fram fören till semestern .Då e de gytt me udejubb!:

    Skoter på vintern och hoj på sommaren, måste bara va så J-V ball

  9. #9
    Där brukar träffas en del hojar och bilar i Lödde på sommaren Onsdag kväll.Där är även en laglig stripp i Malmö billigt om du vill köra .20 a tror jag om du vill titta,Tisdag el Onsdag osäker där.
    Ni MÅSTE äta spettkaka (spiddekaga). Äggakaga med fläsk och lingon,Ingelsta Kalkon utanför Tomelilla värt ett besök.Mied mad o mad i rättan tid.

  10. #10
    Slänger in länken till min granne som hyr ut rum. http://hosbrita.wordpress.com/rumsuthyrning/

  11. #11
    Hagis
    Guest
    Har du en Iphone kan du få lite hjälp via ett program som heter Greatest road! Det är inte samma sak som vanlig papperskarta, det är inte i dags läge det bästa programmet då det är nytt och folk är dåliga på att uppdatera det, men som sagt det kanske kan ge någon ledtråd! Sevärdheter rekommenderar jag dig att söka efter (åter igen om du har en Iphone eller liknande) via google maps! Kan nog funka i datorn med

  12. #12
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    http://mctur.nu/ här finns lite förslag till lite olika rundor. När det gäller boende så finns det ett bra ställe mitt i skåne som drivs av ett gäng trevliga hojåkare. Folket på Hanksvill kan också ordna gider och turer om intresset finns. rekomenderas! http://www.hanksville.se/

    //Json

  13. #13
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Åker du till kivik måste du köra ut till haväng vid ravlunda-brösarps backar.
    Sitt där en stund o andas in bara.
    Där förstår man vad österlen är typ.
    Underbart ljus, luft och känsla i allt.
    Leta dig ut i småbyarna, fiskelägena och kör sakta så du inte missar nåt.
    Sevärdheter finns överallt, men ta det lugnt och känn hur jävla fint det är där.
    Vill du ha sällskap där så skicka ett pm

  14. #14
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Är man fikasugen och är i närheten av Kivik så kan man göra ett stopp på Café anorlunda vid stens huvud. Dom har kakbuffé på hembakta grejer. V'l värt ett stopp ifall man vill höja blodsockret och trigga insulinutsöndringen lite. Mossby strand mellan Ystad och smygehuk har också en kaffestuga i stil. Vill man ha kvalitet istället för kvantitet så rekommenderas Olof Victor café i Glemminge Bro

  15. #15
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Nerike
    Inlägg
    40
    Tackad: 1
    Tumbs up...

  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Nerike
    Inlägg
    40
    Tackad: 1
    Ska kolla upp de Hagis..tack för tipset!!

  17. #17
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Nerike
    Inlägg
    40
    Tackad: 1
    Låter lockande Json...blir nog att kolla upp dessa ställen!! Tack o bock!!

Liknande ämnen

  1. Träffar och körningar
    Av xbones i forum Region Västra Götaland
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 23:07
  2. Fasta hojträffar i Skåne 2011
    Av admin i forum Träffar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 21:33
  3. Fikaträffar och körningar på Västkusten
    Av xbones i forum Träffar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 22:43
  4. Träffar
    Av xbones i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 20:25
  5. har ni några träffar att rekomendera?
    Av zeb.lovehell i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 11:22

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •