Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Filma när du kör med din Iphone!

  1. #1

    Filma när du kör med din Iphone!

    Ny grej från Miveu för din IPhone för dig som inte har råd med en GoPro-kamera, inkuderar fäste, remmar samt fish-eye lins för bästa upplevelsen! Bara 80$. http://miveu.com/products.html






    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #2
    Nice! Ska snoka lite på www.dealextreme.com om det finns nån billigare variant Rekommenderar den sidan starkt för övrigt, köper alla mina tillbehör till iPhone där, tex en "bumper" som går på ca 250 spänn här kostar ca 2 dollar där, fraktfritt. Skärmskydd 1 dollar, billaddare 2-3 dollar osv, kvalité på grejorna med!

  3. #3
    Gör det, bara kolla så det finns fish-eye lins! Återkom gärna med vad hittar!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    Hittade den här:

    http://m.dealextreme.com/p/detachabl...iphone-4-94434

    Kanske inte lika flashig, men jag gör så att jag beställer en direkt så blir jag testpilot Brukar ta 2-3 veckor att få hem, lite för isigt att köra så jag testar i bilen!



    Overview and specifications

    • If you love you iPhone and want to protect it with a unique style case that improves the field of vision for your camera, than this fish eye lens with case it is the perfect solution. It creates an expanded 180 degree field of view as well as protects against dust and shock and the lens can be removed by simply unscrewing it. It comes with a convenient pouch, strap and cleaning cloth.


      - Creates a 180 degree wide angle panoramic shot or fisheye
      - Suitable for iPhone 4
      - Package includes:
      - 1 x Fish eye lens
      - 1 x Lens cap
      - 1 x Carrying pouch
      - 1 x Cleaning cloth
      - 1 x English manual


      Dimensions: 1.06 in x 1.06 in x 0.79 in (2.7 cm x 2.7 cm x 2.0 cm)
      Weight: 0.53 oz (15 g)

  5. #5
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    *2

  6. #6
    Beställt. Inga remmar o dyligt med, men det som inte går att fixa med silvertejp och buntband, det finns inte eller vad man säger!

  7. #7
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Bra tips Admin!!
    Bobber 883 -06

  8. #8
    V.I.B Skuggans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    194
    Tackad: 0

    Oväntat bra kvalle måste jag säga, klart värt att kolla upp.

  9. #9
    Hagis
    Guest
    Detta betyder att jag slipper sitta o hålla i telefon i sommar Men ska ändå ha minst en gopro

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Detta betyder att jag slipper sitta o hålla i telefon i sommar Men ska ändå ha minst en gopro


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #11
    Apropå GOPro... http://gopro.com/products/?gclid=CP2...FVMvmAod5nM4OQ
    Hade tänkt och skaffa denna jag med....försökt med diverse andra kameror på andra fordon men nu är det dax och investera.

    Ska man försöka beställa en från utlandet eller någon som har tips vart man kan få en till överkomligt pris? Och är hero2 och föredra mot föregångaren? (Sorry offtopic)

  12. #12
    Här kan du läsa lite vad Hero 2 har osv: http://www.raidopower.se/gopro-hd-ka...FeRXmAod7w45OQ

  13. #13

  14. #14
    Budget varianten skickades idag från Kina, bör dyka upp inom ett par veckor, då filmar jag lite och försöker få upp här, ingen aning hur man gör men det kan vi ta då!

  15. #15
    Så där då, tog tid den här gången, men den kom idag. Har bara testat den snabbt från utlämningsstället och hem, vet inte om det blir rättvist inne i bilen. När jag spelar upp det på iphonen ser videon nästan normal ut, men nu när jag laddade upp den på tinypic ser den ju mer fisheye ut, sen om det är bra eller inte vet jag inte, måste testa den mer.

    Stillbild:



    Video då, jag vet inte varför den runda bilden försvinner vid videoinspelning, men fisheye effekten verkar vara densamma:

    View My Video

    Nu laddade jag upp den via tinypic, tog ca 10 minuter. Någon som kan berätta hur jag gör det enklare, som andra användare gjort med sina åkfilmer? Försökte använda videofunktionen här på forumet och få en film direkt, som jag gör med youtubeklipp osv, men det vill inte funka från tinypic.
    Senast redigerat av Ozzy den 2012-02-24 klockan 14:23.

Liknande ämnen

  1. Några bra "harley-appar" för Iphone eller Android?
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-12-06, 16:21

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •