Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Mer effekt till min 48'a! Vad ska man köpa?

  1. #1

    Cool Mer effekt till min 48'a! Vad ska man köpa?

    Tänkte fråga någon lärd man (eller kvinna - helst!) om vad man ska satsa på för att få ut mera effekt hur sin 2010 1200c Sportster motor. Jag har idag Stage 1 Screaming Eagle Kit, Screaming Eagle Pro Super Tuner, 2" Rush mufflers och dynabänkad, men " I want more", hehe!

    Så min fråga är vad ska man köpa för pipor 2-1 eller 2-2, har hört att 2-1 pipor ger mera effekt - myt eller sanning? Har kollat på antingen V&H Competition (dock så är de sååååå dyra, och hört lite mardrömshistorier om att de är svåra att rekaliberera!) eller V&H Blackout 2-1 (bättre peng, mindre bad-ass i utseendet dock!). Sedan så finns ju V&H RSD Tracker samt Freedom Perform. American Outlaw 2-1. Eller vet folk om några andra schyssta pipor till en Sportser 48 2010? Eller funkar det med 2-2 pipor som V&H Big Radius att få ut mycket effekt ur? Jag har också fattat att man behöver dynabänka motorn för att få ut max effekt...

    Sedan när det gäller luft, så är jag ute efter någon Air Cleaner, ala Forcewinder eller PM Fast Air Intake eller funkar det lika bra med (selleri (sic)) Air Cleaners såsom RSD Venturi och RSD Turbine för effekt?

    Skulle uppskatta alla råd och hjälp ifrån forum folket.

    / Walk The Line

  2. #2
    Vallentuna..
    Inte så långt till Täby! Hälsa på "The Man" Lars Hallstensson, det han inte vet om detta behöver Du inte veta..

  3. #3
    Tjena Onatop... Finns Lars på Probike i Täby Kyrbyn eller? Eller vart får man tag i honom?

  4. #4
    supertrapp ska tydligen ge bra effekt.
    Farsan klämde på ett sådant system idag, men bänkningen är inte gjord än, så jag vet inte hur mycket mer de kommer ge jämfört med de V&H 2-2 longshots han hade innan.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	farsans.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	53,5 KB 
Id:	3683

  5. #5
    En annan bra grej med supertrapp är ju diskarna längst bak, ju fler diskar desto öppnare system. Jag tycker de låter coolt, tungt bra 2-1 ljud. Inte tokhögt. Ryktet säger att man ska klara besiktning om man plockar bort så att man bara har typ 7 diskar kvar. Även dettas blir upp till bevis i sommar.

  6. #6
    Vad tror folket om att man köper en svart Joker Sportster EFI Luftrenare och ett svart SuperTrapp SuperMegs system, och sedan ber man Probike att fixa med ens SuperTuner och får sedan den sedan dynabänkad?
    Senast redigerat av walktheline den 2012-01-06 klockan 12:27.

  7. #7
    Jag tror på det! Fast Jörgen på SuperTwin (Älvsjö) lär vara både billigare och bättre efter vad jag har hört.

  8. #8

  9. #9
    V.I.B TCKalles avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Saltsjö-Boo, Nacka
    Inlägg
    686
    Tackad: 29

    Citat Ursprungligen postat av walktheline Visa inlägg
    Vad tror folket om att man köper en svart Joker Sportster EFI Luftrenare och ett svart SuperTrapp SuperMegs system, och sedan ber man Probike att fixa med ens SuperTuner och får sedan den sedan dynabänkad?
    Eftersom du redan har "steg 1" och vill ha mer så tror jag inte att du får nåt tillskott att tala om när du byter till annat luft och avgassystem. Om du vill ha mer då är det steg 2 som gäller, dvs annan kam, ev högkomp osv

  10. #10
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Finns Lars på Probike i Täby Kyrbyn eller?
    Yes, om du går in där och möter din "överman" i längd så är det Lars. Om Onatop rekommenderar honom, så är det ett säkert kort. Lars är "Gurun" på Probike Stockholm, som sagt. Han rekommenderade mig Supertrapp 2-1 till Luft & Buller på BTn, Har aldrig varit missnöjd effektmässigt men kanske inte roligaste röret. Nu har jag ju även ST 2-2 på sporren och de är satans snyggt system enligt säker källa, mig själv alltså.

    Fast Jörgen på SuperTwin i Älvsjö
    Jörgen skulle vara mitt val men han har bytt lokal för en månad sedan inte längre i Älvsjö, utan i Tumba, typ. PMar dig hans telefonnummer, om du vill. Kolla på min tråd om 100" S&S sportstern så ser du vad du skall göra och det är Jörgen som bänkar den.

    Om du vill åka en bit, Lidköping tror jag det är, har du också Mek1 som är med här på HF (nick Båging).
    Senast redigerat av JohnnyRocker den 2012-01-08 klockan 19:34. Anledning: Fel stad Mek 1

  11. #11
    Mek 1, Lidköping
    Lite längre att åka..

  12. #12
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Sedaii

  13. #13
    Tjaba!
    Vad har du för effekt nu med Stage 1 kitet ?

    Ett 2-1 ger utan tvekan mer effekt, men skall du ha körbarhet i det lägre varvtalsområdet så gäller det att;
    a) inte ha för grova primärrör (alltså inte V&H evolution 2-1 dragpipe, som bara funkar för race)
    b) inte ha för liten volym i ljuddämparen, typ V&H tracker (V&H Blackout funkar bra, men ännu bättre är sannolikt Thunderheader 2-1)
    Jag fick ut 94hk vid 7000rpm med V&H Blackout / SE 575 kammar / portade toppar / Supertuner.
    Skall dock byta kammar nu till RedShift eftersom skramlet från SE grejerna är olidligt

  14. #14
    Vad har du för stötstänger och komp i motorn? Portade toppar vad för ventiler standard eller? Jag har ett par RS585 kammar liggande till Sportster.

Liknande ämnen

  1. original effekt på evo 1340 försäkringsärende
    Av Hd1340 i forum Klassiska & Historiska Harley
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 21:51
  2. Original effekt på sulan?
    Av ViLa i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2011-12-27, 20:33
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-14, 21:35
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 17:16

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •