Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Tips på bra service ställe?

  1. #1

    Tips på bra service ställe?

    Någon som vet något bra och prisvärt ställe att lämna hojjen för service?
    Från göteborg ner till varberg.
    Har kollat upp några och priserna skiljer sig ganska mycket.
    Problemet är att man vet inte riktigt vilka man kan lita på.
    Därför lämnar jag gärna in på ett ställe som folk kan rekommendera.
    http://harleyforum.se

  2. #2
    Köp en service bok för din modell . Investera i lite verktyg . Gör själv . Verktygen sparar du in på 1:sta servicen . Resten är gratis . Ex : Olje byte , filter , rengörning av luftfilter . Arbetskostnad ca 2000:- , mrtl kostnad ca ; 1000 :-. Ok Garantin åker ut med oljan . Men är du seriös och bok för dina arbeten i logg boken så är det endast en förtroende fråga för ev andra köpare . Våga och vinn .

  3. #3
    att jag vill lämna in beror just på stämpeln i boken.
    Jag hade själv inte köpt en hoj där det inte finns någon dokumetation. kvitton på olja, filter och folk som lovar att dom har skött grejjerna litar jag inte ett dugg på.
    Därav frågan.
    http://harleyforum.se

  4. #4
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Coax Visa inlägg
    Någon som vet något bra och prisvärt ställe att lämna hojjen för service?
    Från göteborg ner till varberg.
    Har kollat upp några och priserna skiljer sig ganska mycket.
    Problemet är att man vet inte riktigt vilka man kan lita på.
    Därför lämnar jag gärna in på ett ställe som folk kan rekommendera.
    Servar min hos Harley Shop. Har haft mycket med dom att göra och har inte haft nåt att klaga på.
    There are no problemsonly solutions

  5. #5
    Håller med T.T- serva själv.Min förra hoj servade jag själv förutom de 2 första " garantiservicerna". jag bokför mil, datum i serviceboken + kvitton på olja filter och allt som jag köper. T.o.m HD handlaren där jag bytte in hojen tyckte det var OK...ingert avdrag på priset för bristande service.

  6. #6
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Servar min hos Harley Shop. Har haft mycket med dom att göra och har inte haft nåt att klaga på.
    Servade på HarleyShopen men nu iom mina uppgrades så kan jag ju kyssa garantin adjö.

    Kommer följa Tundra T råd
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  7. #7
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Servade på HarleyShopen men nu iom mina uppgrades så kan jag ju kyssa garantin adjö.

    Kommer följa Tundra T råd
    Servar där enbart för garantin. Annars gör man ju det själv.
    There are no problemsonly solutions

  8. #8
    Problemet när man som köpare blir lovad att ett fordon är servat är ju att många menar att bara för att dom bytt motorolja och filter så är de likvärdigt med säkerheten hos en verkstadsstämpel!
    Att sen ett serviceschema ska följas, vissa andra grejer ska bytas, andra kontrolleras och justeras och eventuella recaller även utföras, har dom ingen aning om..

    Sköter gärna mitt själv jag med, men man ska ju vara rejält uppmärksam på skillnaderna som köpare och även ha förståelse för detta som säljare..

  9. #9
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av jess Visa inlägg
    Problemet när man som köpare blir lovad att ett fordon är servat är ju att många menar att bara för att dom bytt motorolja och filter så är de likvärdigt med säkerheten hos en verkstadsstämpel!
    Att sen ett serviceschema ska följas, vissa andra grejer ska bytas, andra kontrolleras och justeras och eventuella recaller även utföras, har dom ingen aning om..

    Sköter gärna mitt själv jag med, men man ska ju vara rejält uppmärksam på skillnaderna som köpare och även ha förståelse för detta som säljare..
    Olika punkter vid varierande mil tal och allt står i bibeln du fick med vid H-D köpet.
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  10. #10
    Har bara haft inne min på service en gång och det blev hos Probike i Mölndal var hur nöjd som helst.

  11. #11

    Red face service ställe

    Hallå du vill ha bra service men ändå billig & någon du kan lita på? Gör det själv.Jag menar att det den ene är nöjd med kanske inte är det samma som att du blir nöjd eller hur, sen att stämpeln sitter där so what,tittar man på skicket på cykeln och den är välskött är det nog stor risk att den är välservad recallen kan du ju hämta på nätet sällan några stora ändringar och precis som ViLa skriver finns service punkter vid olika miltal bara att följa ,ta lite hjälp av polare och detta forum så fixar du det mesta.

Liknande ämnen

  1. 160 mila service på Sportster
    Av harley i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 18:28
  2. Bra & billig Service i närheten av Borås
    Av Darkforce i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 14:24
  3. Service - Görs själv eller av verkstad!
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 18:08
  4. (Inkörnings)Service
    Av islandstyle i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 02:55

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •