Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 141 till 144 av 144

Ämne: ”Förgasare suger! - Allt du behöver veta om förgasare”

  1. #141

    Mekanisk verkstad i Stockholm

    Citat Ursprungligen postat av braigasen.com Visa inlägg
    Ja, grabbarna på NorthBike bekräftade allt mina misstankar! Att den nya nålen inte var bra i spetsen har sin enkla förklaring. Om sätet är skadat slits den ner på nolltid! Hursomhelst, sätet måste fixas! Och det enda sättet är att fräsa ner botten ett par tiondelar för att få bort själva skadan. Sedan måste inloppshålet försänkas på nytt. Allt kräver speciella verktyg som jag tyvärr inte har. Jag rekommenderar dig att vända dig till en mekanisk verkstad.
    Ok tack. Frågan är då om man ska köpa en "ny" eller om det är lönt att försöka fräsa ned botten. Om någon har tips på mekanisk verkstad i Stockholm så hör av er.

  2. #142
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2
    Tackad: 0
    Provar om tråden fortfarande lever.
    Har köpt mig en Electra -89 med en -97 motor. Gick illa vid köpet, ryckte vid jämn gas mm.
    Sitter en cv40 med 48 lågfart å 185 högfart vet ej vad det är för nål men höjd justeringen sitter i översta skåran.
    Hittade efter ett tags skruvande ett sprucket membran. Bytte det och fick en hoj som går så jäkla fint så det liknar ingenting.
    Så till min fråga. Stiften är vita, skulle vilja ha lite mer färg på dom. Eller kan man köra ändå utan att nått skadas? Blandskruven är utskruvad 2,5 varv, skruvar jag ut den bara ett kvartsvarv får jag lite färg på stiften men motorn börjar gå dåligt på jämn gas.
    Vad göra?

  3. #143
    V.I.B braigasen.coms avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Göteborg, västra
    Inlägg
    50
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Lodbrokarn Visa inlägg
    ... fick en hoj som går så jäkla fint så det liknar ingenting. Så till min fråga. Stiften är vita, skulle vilja ha lite mer färg på dom. Eller kan man köra ändå utan att nått skadas? Blandskruven är utskruvad 2,5 varv, skruvar jag ut den bara ett kvartsvarv får jag lite färg på stiften men motorn börjar gå dåligt på jämn gas.
    Vad göra?
    Va trevligt att du hittade felet och att hojen nu går som den ska Om du inte har problem med att hojen smäller på avslag, svarar dåligt på gaspådrag, rycker eller hostar någonstans i registret är det säkert ingen fara. Det råder väldigt många uppfattningar om hur man läser stift, kanske har du liksom många andra, tittat på fel ställe på stiftet? Här är en länk som visar hur man läser stift http://www.braigasen.com/plugchop.htm Ha en skön problemfri fortsättning på säsongen!
    iChrille


    Gör som Rune o Maggan - Handla hos www.braigasen.com Du tror att du flyger - men det känns bara så!


  4. #144
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av braigasen.com Visa inlägg
    Va trevligt att du hittade felet och att hojen nu går som den ska Om du inte har problem med att hojen smäller på avslag, svarar dåligt på gaspådrag, rycker eller hostar någonstans i registret är det säkert ingen fara. Det råder väldigt många uppfattningar om hur man läser stift, kanske har du liksom många andra, tittat på fel ställe på stiftet? Här är en länk som visar hur man läser stift http://www.braigasen.com/plugchop.htm Ha en skön problemfri fortsättning på säsongen!
    Tack för ett snabbt å bra svar.
    Som du säger, jag har nog tittat på fel ställe som så många andra.
    Tack igen.
    Peter

Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678

Liknande ämnen

  1. Viktiga att veta ang forumet!
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 20:57
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 10:49
  3. Ställa flottörnivån i en CV-förgasare?
    Av admin i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 23:12
  4. Förgasare
    Av zeb.lovehell i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 00:02
  5. Fan vad det suger i åka nerven!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 23:33

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •