Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 42

Ämne: Night rod 2006 bygge

  1. #1

    Night rod 2006 bygge

    Har skaffat mig en night rod från 2006 som jag ska bygga om lite.

    Först ut blir att lacka fälgarna svarta. Tänkte pulverlacka i nån mattsvart färg, har ej bestämt exakt vilken. Hjulen ska in på blästring i veckan men tänkte höra om det är nån annan som lackat sina fälgar och vilken färg valde ni?

    Har även planer på att lacka om gaffelben, gaffelkrona, och kanske sving också.

    Är det svårt att ta av svingen när man ändå har tagit av bakhjulet. Att ta av bakhjulet var ett jävla projekt asså.

  2. #2
    Ska skaffa framflyttade fotpinnar och funderar på att köpa det kit som finns på v-mod.com. det kostar $790 och tänkte passa på att köpa det i usa när jag ska dit i februari. Eller finns det att köpa billigare i sverige, i så fall var?


    Har även planer på att ta bort orginal reg skylt hållare och sätta dit andra blinkers. Såg dock en ful metall bit med hål i på varje sida av bakramen och undrar om det är något man använder för att montera packväskor på? Dom skulle jag vilja ha veck...

    Bilder kommer väl snart.

  3. #3
    Se denna tråd för framflytt, rätt struligt vill jag minnas.

    http://harleyforum.se/showthread.php...ight=framflytt


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    Du hittar lite framflytt på Custom Chrome.

    Se i onlinekatalogen. http://www.custom-chrome-europe.com/...GB_CCE_WEB.pdf


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #5
    tackar. vill vara tydlig med att jag har mid-controls nu å ska skaffa forward controls. men när man väl har det så kan man flytta fram fotpinnarna ytterligare några cm å det kanske jag gör. men det är först å främst att slippa sitta i sporthojsställning då jag är är 1.85 m lång. men ska nog kolla upp pris med den där snubben i sverige. Tänker först å främst på delarna man behöver, inte arbetet, kommer försöka göra det mesta själv.

  6. #6
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC02190.jpg 
Visningar:	39 
Storlek:	55,3 KB 
Id:	3421Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC02191.jpg 
Visningar:	47 
Storlek:	41,5 KB 
Id:	3422

    Här kommer lite bilder, hjulen ska blästras å sen lackas. Så klart så börja blästern strula efter första hjulet blev klart så jag vet inte när jag kommer kunna fortsätta.

  7. #7
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Måste man blästra om man ska pulverlacka?

  8. #8
    Beror på ytan! Gammal rostig ram med färg, ja. Krom, ja. Är ytan ren och fin ska det vara lugnt.

    EDIT: Flyttade tråden till Medlemsbygge-tråden.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #9
    färgen fäster bättre på en yta som inte är helt slät har jag hört. Men går nog att skita i det om man vill. pulverlack kräver iaf att ytan är fri från gammal färg.

  10. #10
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Okey förstår (Admin, jag tänkte på aluminium, har ju sådana numera) är fälgarna lackade orginal, klarlackade, whiskeythrottle?

  11. #11
    asså, orginal är 2006 hjulen inte lackade alls....

    känns lite synd att 2007 å frammåt har svarta fälgar. Känns som man försöker härma en design som redan finns men tycker fan inte det passar med annat än svarta hjul. Måste ha det helt enkelt. Hade man haft lite mer pengar hade man sluppigt allt trams men ändå lite kul att ingen 2006a kommer vara exakt som denna efteråt.

  12. #12
    Du har denna modellen va?



    Kommer bli bra med svarta fälgar, 2007-> har ju en röd fälgstripe oxo tror jag. Du kan ju ha en silvrig


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  13. #13
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Står en fin 2011 med få mil på MEK1 till salu för en riktigt bra peng...

    Nighten är klart en av dom coolare rodarna i mina ögon.
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  14. #14
    En i tyskland med 280 sula...





    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #15
    admin: ja min ser ut som den du posta fast med ett rakare styre.

    Gillar den där sista 2011an du posta, om jag kunde få den lite som den fast får bli med 180 bakdäck då. Kostar för mycket att bygga om sving å shity.

  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    12
    Tackad: 0
    http://www.speed-of-color.de/index.p...%20SREET%20RODHär finns ganska mycket trevliga prylar till roddarna...

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Står en fin 2011 med få mil på MEK1 till salu för en riktigt bra peng...

    Nighten är klart en av dom coolare rodarna i mina ögon.
    Nejnejnej, den är INTE till salu Däremot är det en kompis som köpt den precis för en riktigt bra peng ja

  18. #18
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Nejnejnej, den är INTE till salu Däremot är det en kompis som köpt den precis för en riktigt bra peng ja

    Ojoj fel av mig
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  19. #19
    Idag började mitt 2.5 vecka långa jul lov. Tänkte att jag skulle visa vad som hände i garaget idag.

    Bestämde mig för att plocka bort reflexerna på gaffelbenen. Gick sådär, var kallt i förrådet så den ena blev det bara smulor av. Den andra gick av på ett ställe å går nog att limma om man skulle ångra sig, men nu ska iaf skiten bort så jag bryr mig inte.

    Plockade av gaffelbenen (tänkte lacka dem svarta, ej bestämt matt/blank ännu).

    Sen kom de moment som jag aldrig har svurit så mycket åt i garaget sen jag skaffa motorcykel för tio år sen. Jag skulle ta av svingen. 1 jävla svingbult tog mig ca 2.5h att få loss....FYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLV EEETEEEE ("vilken grisjävel"). Skiten ville inte ut asså. Svingen går ju genom motorn och hade rostat nått så jävulskt. Sprang fram å tillbaka mellan garaget å datorn för att dubbelkolla hur konstruktionen var gjord. Det var ju samma jävla konstuktion som på vilken hoj som helst i princip. Men nejdå.

    Försökte vrida/rubba den med en 14mm insexhylsa och ett 3 METER långt och massivt rör över spärrskaftet som hävarm. Vad hände, jo spärrskaftet böjjer sig!!!!!!!! Good Lord säger jag bara.....Byter taktik...nu ett vansinnigt bankande med hammare för att tvinga ut den. Efter sådär 2000 slag med full kraft smög den sakta ut. Då hade jag redan halvt brutit handen och pappa hade drämt hammaren på sin tumme 2 gånger. Här ville jag gråta......lr elda upp hojjen.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	swingaxel rostad.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	53,4 KB 
Id:	3484
    Så här jävlig såg svingaxeln ut när jag fick ut den. Handen var mycket öm å fick plåstras om.


    När jag fick ut axeln kunde jag konstatera att jag slagit så hårt att de 2 yttersta gängorna komprimerats å muttern gick inte att gänga på. JIPPI!!!!! Det tog BARA 2 timmar att fixa!


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	svingaxel fixad.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	64,4 KB 
Id:	3485
    Putsat svingaxeln med smärjelduk *stavning?* och slipat ner 2 nivåer av gängorna. Muttern passar igen*phew*.

    Totalt alltså ca 4.5h för att ta ut en jävla svingaxel. Hojjen har alltså aldrig blivigt ompysslad på 5 år av tidigare ägare å då händer väl sånt här. Eller så äre harley-davidson som bygger värdelösa konstruktioner som inte tål det minsta fukt. Minns när jag skruva isär min Gpz900 från -84 i somras den var rena barnleken att skruva trots orangea skruvar. I alla fall om man jämför med min nightrod som bara är 18 år nyare.....

    Nu är fråga, polera eller lacka sving.....hmm.

  20. #20
    Haha, ibland tar den enklaste operationen lång tid som fan. Vet hur det är :-)

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Framflytt på V-Rod 2006 Night Rod, går det?
    Av admin i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-23, 23:33
  2. 200mm däck med originalskärm Dyna 2006-upp
    Av admin i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 07:58
  3. Bra pris på en Night Train 2006.
    Av Pontus i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-27, 19:28
  4. aphäng till softail 2006
    Av Bad omen i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 21:55
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 22:32

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •