Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 103

Ämne: Hej alla!

  1. #21
    Fast nu var jag in och kikade igen och vad jag kan se har det ju tvärdött?? Finns ju knappt inga inlägg alls kvar???

  2. #22
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Nää,de e inte som förr Båging,invandrartråden kanske knäckte forumet.

  3. #23
    Välkommen!Jag kommer boka en bänk tid nu i vår dagarnaDet är jag med sporren som ringde dig mycket i höstas när du hadde hantverkar strul

  4. #24
    Hjärtligt välkommen, Stefan

  5. #25
    Hagis
    Guest
    Jag får återkomma till nästa vinter med en uppdatering i frågan så jag får rätt grejer! Vill ju få ut så absolut mycket jag bara kan ur hojen! Överväger lite att försöka konvertera lådan med till en 6 vxl låda om ekonomin tillåter det nästa vinter! Men målet nästa vinter är springer och konvertera till 1200, resten är bara en bonus!

  6. #26
    6 vlx är inte lönt. Baker gör till Sporre men kostar nog mer än det smakar. Dreva den istället.

    Hade 6vxl på Dyna Street Bobben, låg i femman mycket hellre. 6:a bara hostade och var trött som en åsna fast jag hade 103" kit. (motorvägsfart).


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #27
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Välkommen Stefan!!
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  8. #28
    Tack igen alla

    Noyen: Synd i såna fall...... måste väl kunna fungera trots olika uppfattningar i frågan kan man tycka, men men......

    Robbull: Inga problem! Allt funkar som det skall nu, så det var kanske bra att det drog ut på tiden lite

    Admin: Om man säger så här... en 103" skall inte ha några som helst problem med orken på 6an ner till 80Km/t nånstans om den är rätt inställd

    6-Speed? Ja, om 6an var 1:1 så att det blir en close-ratio-låda, annars drevning om den räcker till.... bara min personliga uppfattning

  9. #29
    Håller med där, borde gått bättre än den gjorde, jag hade 255 kammar och dessa ger väl mer topp än låg och mellanvrid.
    Jag vill minnas att 6an gick finast i runt 140, men där låg jag sällan. Ligga i 80 på sexan gick, MEN om jag drog på lite så hackade den och knacka som gud vet vad. Var jätteförvånad. Allt "trim" var Harley Original SE med Race Tuner.

    Jag vill gärna att den ska kunna "dra" i den växel jag ligger i om du förstår vad jag menar.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Håller med där, borde gått bättre än den gjorde, jag hade 255 kammar och dessa ger väl mer topp än låg och mellanvrid.
    Jag vill minnas att 6an gick finast i runt 140, men där låg jag sällan. Ligga i 80 på sexan gick, MEN om jag drog på lite så hackade den och knacka som gud vet vad. Var jätteförvånad. Allt "trim" var Harley Original SE med Race Tuner.

    Jag vill gärna att den ska kunna "dra" i den växel jag ligger i om du förstår vad jag menar.
    Jodå, förstår precis vad du menar Ett av dom vanligaste problemen med 6-växlade lådor och omappade/felmappade ECU'er

  11. #31
    Misstänkte det Man lär sålänge man lever. Var ju ny på H-D så tänkte att så ska det väl vara. Kom direkt från riskokare med 160hk på 180kg så hade ingen bra referens just då


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #32
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Hallå Båging skoj att du också hittat hit

    ps. det blev FMF apex system och EBR ecm till den andra hojen hitta beggat i US .

  13. #33
    Välkommen Stefan. Utan att förringa någon annan medlems kunskap känns det som om kunskapen ang trimmning/mappning steg med att par hundra %. Din erfarenhet kommer vara guld värd. Och nej jag har inga aktier i mek1. Jag är bara en nöjd kund som mer än en gång tagit del av Stefans erfarenheter

  14. #34
    Hagis
    Guest
    Admin, då får du köpa en skramlaha R1 om du vill ha drag på alla växlar! Ligga 80 ens på 4an och vrida på ger ju knappt det där "draget!
    6ans växel är bara för att slippa ligga på dom varv jag ligger på idag! Ligger jag i 130 så låter det som om motorn ska lyfta! Det är extremt otrevliga varv så det blir som med bygget! Jag kommer slänga i det i alla fall, en fördel med att bli äldre, man får göra som man själv vill

  15. #35
    Jag är med dig Hagis! Min 6:e växelsproblem var på Dynan på 1690 kubik. Ska fan röra på sig när man drar i rullen i 110, inte knacka.

    Sporrarna är helt klart högvarviga, blir bättre med 1200 kit samt drevning=billigare än ny låda.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  16. #36
    Äntligen är experten på plats här

    Välkommen Båging...

  17. #37
    Välkommen!
    Live to ride, Ride to live.

  18. #38
    Citat Ursprungligen postat av The Dude Visa inlägg
    Äntligen är experten på plats här

    Välkommen Båging...
    Hahahaha...... ta inte i så ni svimmar nu! Men tack så mycket

  19. #39
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    sverige
    Inlägg
    5
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Fast nu var jag in och kikade igen och vad jag kan se har det ju tvärdött?? Finns ju knappt inga inlägg alls kvar???
    glömde att säga välkommen! alla tekniska frågor och svar finns ju kvar,en enorm kunskapsbank

  20. #40
    Citat Ursprungligen postat av jossi Visa inlägg
    Hallå Båging skoj att du också hittat hit

    ps. det blev FMF apex system och EBR ecm till den andra hojen hitta beggat i US .
    Ah, spännande!! Den Buellboxen, är det den justerbara eller pre-programmed? Måste ta tag i det här med Buellerna nu.....

Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Go lörda alla!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 20:39
  2. Hej alla!
    Av Jyrg i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 08:24
  3. Hej alla!!
    Av dynababe i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 00:15
  4. Hej alla nya
    Av Hagis i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 09:44
  5. Skål alla!
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 10:37

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •